AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 - Det er overhodet ikke nødvendig å bruke intimsåpe eller annen såpe når du vasker underlivet. Hverken kvinner eller menn trenger å bruke såpe når de vasker kjønnsorganene sine, for man blir faktisk akkurat like ren om man skyller seg med vann i dusjen, har professor og gynekolog Britt-Ingjerd Nesheim tidligere fortalt KK.no. http://www.kk.no/helse-kosthold-trening/lukter-det-vondt-av-underlivet-ditt-37435 Om bare alle her på KG som svinger innom hver eneste tråd om underlivshygiene kunne fått med seg dette. Det er alltid noen som hevder at man er nødt til å bruke såpe. Anonymkode: 9cd36...0f5 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Jeg sluttet å bruke såpe for mange år siden. Bruker kun vann. Anonymkode: f55c9...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 For mitt underliv er det helt nødvendig å bruke mild såpe, hvis ikke får jeg soppinfeksjon. Men siden du skal diktere hva andre skal vaske seg med, mener du jeg skal slutte å bruke såpe da sånn at jeg får sopp, selv om 5 gynekologer har sagt at jeg skal bruke såpe? Jeg synes det er helt merkelig dette behovet noen av dere har for å bestemme over hvordan andre skal vaske seg til og med! Det er jo helt sykt. Anonymkode: ac146...dbe
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Jeg lar ikke en artikkel fra KK diktere om jeg skal bruke intimsåpe eller ikke. Man vet jo ikke om gynekologen ble feilsitert eller misforstått. For ofte mener de innenfor de indre kjønnsleppene, der trengst det ikke såpe. Men de ytre kjønnsleppene har svettekjertler og består av vanlig hud. Her bør man vaske om man ikke vil lukte. Og selvsagt bør man bruke såpe ved endetarmen, ellers sprer man tarmbakterier til underlivet som kan gi infeksjon. Min gynekolog har sagt at man fint kan bruke intimsåpe en gang i døgnet. Det kan være lurt å bruke en naturligmolje, for eks olivenolje etterpå. Anonymkode: a0187...753
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå