AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har blitt utsatt for vondtekt 2 ganger av ulike gjerningsmenn samt et overfall/voldtektsforsøk. Det er nesten 5 år siden den siste hendelsen, men alikevel sliter jeg fortsatt. Forholdet mitt til menn, sex og kropp er ganske ødelagt, men jeg skjuler det godt. Jeg tenker mye på hva sannsynligheten for å oppleve dette igjen og igjen med ulike gjerningspersoner er... Hva gjør meg så uheldig eller utsatt? Hva gjør jeg galt? Eller er det kanskje ikke så uvanlig som man skulle tro? Hva tenker du? - M Anonymkode: 2209e...360
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Først vil jeg bare si til deg. Forferdelig at du har opplevd dette. Det er IKKE din feil. Selv om du har blitt utsatt for dette, er det ALLTID overgriperen sin skyld. Du skriver ikke under hvilke omstendigheter dette skjedde. Nå er det jo delte meninger om dette, men jeg mener fortsatt at det er lurt å ta sine forhåndsregler for å minske sjansen for dette. Selv om det ikke er offerets skyld, så er det IKKE lurt å gå alene ute i en bakgate eller mørklagte områder, spesielt hvis man er beruset og lettkledd. Er må på byen eller på en fest, bør man aldri drikke seg fra sans og samling, og gjøre seg sårbar og utsatt for menn som vil en vondt. Igjen, det er ingen unnskyldning for gjerningsmannen, men man må innse fakta og forstå at det i gitte situasjoner er økt risiko for å bli utsatt for dette, og da kan man unngå slike situasjoner. Som sagt, jeg vet ikke under hvilke omstendigheter dette skjedde med deg, så kan ikke si så mye i din konkrete sak. Ønsker deg all mulig lykke fremover, og håper du kan få et normalt forhold til både menn og sex, selv om det nok føles vanskelig nå. Husk at det tross alt er et lite mindretall av menn som er slike svin. De fleste menn er snille og gode Anonymkode: 8c224...336
Katten.2.0 Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 Et av de større problemene i Norge, er at mange av de som utfører voldtekter ikke skjønner at det de gjør er galt. Etter min mening ser vi også store tegn på dette mtp hvor mange som klandrer ofrene. Personlig er jeg for litt drastiske tiltak her. Om en person blir tatt for gjentatte voldtekter, bør det føre med heftig mental oppfølging. Hjelper ikke det -> kjemisk kastrering eller lignende. Det er vel drastisk, men jeg er lei av hvordan enkelte personer kan ødelegge så mange uskyldiges liv. 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Har ikke lyst å skrive så mye mer om det av frykt for å bli gjenkjent. Men det ene var på fest når jeg var 17 og vet hvem han er. Var ikke spesielt full. De andre var overfall på byen med ukjent gjerningsmann og anmeldt. Og selvfølgelig henlagt. Jeg var full, men ikke lettkledd. Er vel kanskje derfor det ikke skjedde noe den ene gangen da jeg hadde mye klær som tok ganske lang tid å få av... Anonymkode: 2209e...360
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Nei, TS det er ikke din skyld i det hele tatt. Slik som den andre svarer over her, så kunne du ikke noe for det. Vanskelig å si hva man kan gjøre for å unngå at det skjer igjen, men som den over her sier er det jo lurt med å ikke gå alene hjem, kanskje alltid ha følge med venninner eller på annen måte sikre hjemreisen med taxi eller annet. Overnatte hos venninne heller enn å dra hjem sent alene eller lignende. På fest er det jo lurt å ikke drikke for mye, og ikke bli med fremmede hjem. Dette er jo sånne gode huskeregler for å trygge seg selv mest mulig, så det er jo alltid lurt å følge det. Men igjen, uansett var dette ikke på noen måte din skyld, og ansvaret for overgrepene ligger hos gjerningsmennene. Får du eller noe hjelp med det? Har du gått i terapi? Tror det er noe som kan hjelpe. Håper du vil få det bedre, og husk at det ikke er deg det er noe galt med. Anonymkode: 3ea47...6a5
Diamond99 Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Jeg føler med deg. Å slutte å gjøre ting man har lyst til fordi man er redd for å bli voldtatt er dårlig gjort ovenfor en selv når alt kommer til alt. Hjelper sikkert med en bodyguard knock out v.2 spray: https://www.bodyguard.no/bodyguard-knock-out-2 Det er ikke så uvanlig som du tror dessverre.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt utsatt for vondtekt 2 ganger av ulike gjerningsmenn samt et overfall/voldtektsforsøk. Det er nesten 5 år siden den siste hendelsen, men alikevel sliter jeg fortsatt. Forholdet mitt til menn, sex og kropp er ganske ødelagt, men jeg skjuler det godt. Jeg tenker mye på hva sannsynligheten for å oppleve dette igjen og igjen med ulike gjerningspersoner er... Hva gjør meg så uheldig eller utsatt? Hva gjør jeg galt? Eller er det kanskje ikke så uvanlig som man skulle tro? Hva tenker du? - M Anonymkode: 2209e...360 Dette er det forskningnpå. Det vil en behandler kunne fortelle deg mye om. Der er noe "ikke synlig" som en usikkerhet eller noe annet ved deg som overgripere "plukker opp" fordi han sanser at du er et "lett offer". Derfor bør du komme deg i behandling for å forstå deg selv og å gjøre det du kan for å unngå at dette gjentar seg. Samme mekanisme er det som gjør at en kvinne eller mann som har levd emd en voldelig eller alkoholmisbrukende parner sommomsider klarer å rive seg løs, ofte havner opp med en parner med samme problematikk på nytt. søk hjelp! Anonymkode: 1f344...71d 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har stort sett sluttet å gå med kjole/skjørt. Går veldig sjeldent på byen og overnatter som regel med venner eller tar taxi. Går til behandling/psykolog ja. Den sprayen skal jeg kjøpe! Tusen takk! Jeg har flere venninner som har blitt voldtatt, men ikke flere ganger. Anonymkode: 2209e...360
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå