Gå til innhold

Flere som driver med Geocaching?


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Flere som driver emd Geocaching her? Hva er den beste cachen dere har funnet? Har dere reist noen spennende steder for å cache?

Hadde vært hyggelig å finne noen som ville prøve å løse Mystery-cacher med meg. Jeg liker dem veldig godt, men to (eller flere) hoder tenker bedre enn ett, og det føles litt ensomt å måtte finne ut av alt på egen hånd. Bor i Skottland for tida, men flytter til Oslo til sommeren og skal bo der til jul. Er gjerne med på å løse mysterier hvor som helst i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har geocachet. Jeg vet hvor den første cachen min er, men har aldri orket å se på den. Har appen.

Hvordan løser man mystery cacher dersom man ikke er der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tusen funn, men er ikke så flink på mysteryløsning, For vår del er det mest for å komme oss ut på nye steder. Forsøker oss på å løse hvis vi trenger D/T-komboen eller noe... 

Oslo har egen forening for geocachere, med faste event en gang i mnd. (stamtisch), møt opp på et av disse og treff andre cachere ( er ikke i Oslo selv). Sannsynligvis vil du finne event i Skottland også :-) 

Anonymkode: 38106...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har geocachet litt :) Var i nærheten av sandvika for to år tilbake på en skummel geocach. Den heter "Et lite sjokk"

Cachen er "noe spesiell" og alle nødvendige tillatelser er innhentet.
Man trenger kode for å åpne cachen, se punktet om kodelås.
Man trenger også en lommelykt.

Cachen er plassert på Epilepsisenteret, like ved den gamle barneavdelingen og det gamle søsterhjemmet.
Barneavdelingen holdt til i to paviljonger som ble gitt i gave fra Røde Kors og tatt i bruk i 1955. I tillegg var det en barnehage i tilknytting til barneavdelingen.
I dag huser disse paviljongene et undervisning og kurslokale og det andre huser en fritidsklubb for pasientene.
 

Når barn ble sent til sykehus i gamle dager var det normalt at pårørende ikke var hos barnet.
Vi kan selv tenke oss den frykten dette kunne fremkalle hos et lite barnesinn.
Syk og alene i ukjente omgivelser og uten støtte fra foreldre eller pårørende var nok dette en skummel opplevelse for de små, selv om personalet gjorde sitt beste for å lage en hjemmekoselig atmosfære.

Cachen, ”Et lite Sjokk” vil forsøke å gi besøkeren en følelse av uhygge og muligens synliggjøre hvordan fantasien kan skremme oss når vi er på et ukjent sted i mørket, helt overlatt til oss selv.
Når du besøker cachen håper jeg du har et åpent sinn og nok fantasi til å komme i stemning.


Kodelås: Får å åpne en kode-hengelås enkelt, gjør følgende: Hold låsen mellom to fingre, mellom bunnen av låsen og toppen av bøylen, slik at du presser sammen låsen. Still inn tallene til du har riktig kode. På denne måten lever låsen lenger og du sliter mindre.
Koden er:Fra topp. En fire syv null

Jeg ønsker ikke at det publiseres bilder fra cachen eller direkte hint om hva som cachen skjuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det finnes praktisk talt ingen som driver med geo caching i nærheten av meg. :icon_frown:

Anonymkode: 5f1d1...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det finnes praktisk talt ingen som driver med geo caching i nærheten av meg. :icon_frown:

Anonymkode: 5f1d1...305

Hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

 Hvor?

 Har vel ikke du noe med ?

Anonymkode: 5f1d1...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Har vel ikke du noe med ?

Anonymkode: 5f1d1...305

Jeg bare lurte på hvor de ikke driver med geocaching. Selv småsteder jeg har vært på har hatt aktive miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg bare lurte på hvor de ikke driver med geocaching. Selv småsteder jeg har vært på har hatt aktive miljøer.

 Ser ikke ut til å være noe som helst her omkring iallefall..  :icon_frown:

Anonymkode: 5f1d1...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching er vel størst på steder med litt folk, så hvis en bor litt mer øde til er det nok færre cacher i området. Unntaket er området rundt Dokka hvor Landsbycacherene er veldig aktive. Sogn og Fjordane har ikke noe særlig cachemiljø som jeg vet om.

Hør på facebooksida for geocaching i Norge om det er andre i ditt område:-) Evt gcinfo.no

Anonymkode: 38106...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Jeg driver med geocaching, mest fordi det er god turmotivasjon for barna mine. Vi har besøkt alle cachene i nærmiljøet vårt flere ganger. Hva er mystery-cacher? Det finnes det ikke her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Har vel ikke du noe med ?

Anonymkode: 5f1d1...305

Syns man kan prøve å svare litt hyggeligere enn dette. Vedkommende spurte muligens for å gi deg noen tips. 

Anonymkode: 9fb40...2fd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det finnes praktisk talt ingen som driver med geo caching i nærheten av meg. :icon_frown:

Anonymkode: 5f1d1...305

Det hørtes litt rart ut, men se etter eventcacher i nærheten, evt få varsler om event som du eltat på så blir du fort kjent med nye mennesker som har samme hobby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
10 timer siden, blåbærpike skrev:

Jeg driver med geocaching, mest fordi det er god turmotivasjon for barna mine. Vi har besøkt alle cachene i nærmiljøet vårt flere ganger. Hva er mystery-cacher? Det finnes det ikke her. 

Mystery-cacher er oppgaver man må løse for å finne koordinatene til den egentlig cachen. Noen ganger må man dra dit mysterien er for å finne informasjon, men som oftest holder det med google, og kanskje andre ting. 

Man kan f.eks. ha en mystery som handler om Harry Potter (fant en sånn en her om dagen) og da spør de 
A. På hvilket nummer i Privet Drive bodde Happy Potter? Da finner man svaret, og dette tallet blir en del av koordinatene til cachen. Man samler opp flere numre og når man har alle, kan man finne de endelige koordinatene. Noen mystery.cacher er veldig kompliserte... Er et par her i Edinburgh som jeg har stirret på i evigheter uten å ane hvordan jeg skal løse dem. 

Akkurat nå holder jeg på med en Multi som heter 7 hills of Edinburgh, hvor man skal finne info på alle de sju åsene her i byen (Blackford Hill, Braid Hills, Corstorphine Hill, Craiglockhart Hill, Castle Rock, Calton Hill og Arthur's Seat, om noen kjenner denne byen :P ). Ble ferdig i går etter tre dager.. Arthur's Seat er alltid tøffere enn jeg husker. Har endelig koordinatene til cachen i hvert fall, så skal ut og finne den som nummer 500 :laugh:

Det er sant at det er en del områder som ikke har noe særlig cachemiljø, mens andre steder har et veldig stort et. Jeg har selv prøvd å cache rundt i Irland for å samle counties, og i Carlow fant jeg ingen. Det skulle være noen få der, men vedlikeholdet der er så dårlig og alle så ut til å være borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
21 timer siden, powski skrev:

Jeg har geocachet litt :) Var i nærheten av sandvika for to år tilbake på en skummel geocach. Den heter "Et lite sjokk"

Cachen er "noe spesiell" og alle nødvendige tillatelser er innhentet.
Man trenger kode for å åpne cachen, se punktet om kodelås.
Man trenger også en lommelykt.

Cachen er plassert på Epilepsisenteret, like ved den gamle barneavdelingen og det gamle søsterhjemmet.
Barneavdelingen holdt til i to paviljonger som ble gitt i gave fra Røde Kors og tatt i bruk i 1955. I tillegg var det en barnehage i tilknytting til barneavdelingen.
I dag huser disse paviljongene et undervisning og kurslokale og det andre huser en fritidsklubb for pasientene.
 

Når barn ble sent til sykehus i gamle dager var det normalt at pårørende ikke var hos barnet.
Vi kan selv tenke oss den frykten dette kunne fremkalle hos et lite barnesinn.
Syk og alene i ukjente omgivelser og uten støtte fra foreldre eller pårørende var nok dette en skummel opplevelse for de små, selv om personalet gjorde sitt beste for å lage en hjemmekoselig atmosfære.

Cachen, ”Et lite Sjokk” vil forsøke å gi besøkeren en følelse av uhygge og muligens synliggjøre hvordan fantasien kan skremme oss når vi er på et ukjent sted i mørket, helt overlatt til oss selv.
Når du besøker cachen håper jeg du har et åpent sinn og nok fantasi til å komme i stemning.


Kodelås: Får å åpne en kode-hengelås enkelt, gjør følgende: Hold låsen mellom to fingre, mellom bunnen av låsen og toppen av bøylen, slik at du presser sammen låsen. Still inn tallene til du har riktig kode. På denne måten lever låsen lenger og du sliter mindre.
Koden er:Fra topp. En fire syv null

Jeg ønsker ikke at det publiseres bilder fra cachen eller direkte hint om hva som cachen skjuler.

Denne har jeg hørt om! Må finne den neste gang jeg er i Oslo. Ser utrolig interessant ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest blåbærpike
1 minutt siden, Linaria skrev:

Mystery-cacher er oppgaver man må løse for å finne koordinatene til den egentlig cachen. Noen ganger må man dra dit mysterien er for å finne informasjon, men som oftest holder det med google, og kanskje andre ting. 
 

Det høres utrolig spennende ut! :) Kanskje vi må ta oss en mystery-cache ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 minutter siden, blåbærpike skrev:

Det høres utrolig spennende ut! :) Kanskje vi må ta oss en mystery-cache ferie! :)

Det er veldig gøy, men kan også være utrolig frustrerende når det er en cache man virkelig vil finne, men ikke aner hvordan man skal gripe an. Det kryr av slike i Oslo. 


Flere som har gjort GC65JEE i Oslo? Fant koordinatene da jeg var der sist, men rakk ikke hente cachen. Utrolig morsom, men følte meg ganske dum der jeg sto :P

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Linaria skrev:

Denne har jeg hørt om! Må finne den neste gang jeg er i Oslo. Ser utrolig interessant ut. 

Jeg og en kamerat dro dit midt på natta, kjente at magen vrengte seg! Skikkelig skummelt, men spennende og artig opplevelse! :-)

Endret av powski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer man o gang med sånt?  jeg trenger å komme meg ut i nærområdet mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...