Gå til innhold

linser - trenger tips!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal skaffe meg linser, får meg på INGEN måte til å bruke briller. Trenger tips fra dere som bruker linser - bruker du døgnlinser, dagslinser eller månedslinser? Hvorfor? Eller hvorfor fungerer det ikke? 

Anonymkode: eb1aa...2d2

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Bruker 14-dagers linser som jeg tar av og på hver natt/morgen. Er veldig fornøyd med de. Blir ikke sliten eller tørr i øynene i løpet av dagen/kvelden av å gå med de. Ubehagelige å sovne med da, men det er jo heller ikke meningen med de jeg har. Slipper stresset med å åpne ny linsepakke hver eneste dag som man trenger med daglinser. Broren min hadde daglinser først, og byttet så over til 14-dagers linser, og var mest fornøyd med sistnevnte. En venn av meg hadde tidligere døgnlinser, men ble sliten og tørr i øynene av de, og måtte ta de av hver/annenhver natt uansett, så hun var ikke fornøyd med de og byttet også. Men det er jo veldig individuelt.

Skrevet

Dagslinser. Prøvde meg på to ukerslinser, men greide å ødelegge den ene. Synes det er greit ha dag i tillelle noen blir ødelagt.

Gjest Holititten
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sooool skrev:

Dagslinser. Prøvde meg på to ukerslinser, men greide å ødelegge den ene. Synes det er greit ha dag i tillelle noen blir ødelagt.

Det som er viktig med 14-dagers linser er å ha en backup slik at om det skjer, kan du ha nye linser med en gang. Skal jo mye til for å ødelegge linser da egentlig ;)

Skrevet

Månedslinser, tar de ut om natten. Men synes dagslinser var veldig greit i begynnelsen når jeg klumsa litt med å ta de inn og mista de i vasken, blir ganske dyrt om man ødelegger en månedslinse. 

Skrevet

Jeg har månedslinser som jeg tar av hver natt. Jeg er veldig fornøyd og det fungerer utmerket! Har aldri hatt dagslinser eller 14-dagerslinser, så er litt vanskelig å sammenlikne. Men, noe jeg synes er kjekt (i forhold til venninner som bruker dagslinser), er at jeg slipper å ha med meg flere sett på f.eks. reiser og ferie :wink: Renser man månedslinsene godt før man legger dem i beholder om kvelden er det ikke problem med rusk og liknende.

Skrevet

Jeg bruker døgnet-rundt-linser. Veldig fornøyd med det. Bruker de ca. 30 dager, men tar dem ut og legger dem i linsevæske noen timer per uke. Brukte dagslinser før, men jeg synes det er deilig å ikke måtte ta dem inn og ut hele tiden, derfor endte jeg opp med de jeg bruker nå.

Skrevet

Har vel 14-dagers linser. Men bruker de en uke i strekk uten å ta de av. Når jeg skal bytte kaster jeg de om kvelden, sover en natt uten og tar på nye om morgenen. Funker veldig fint. Synest dagslinser ble for tynne. Mye enklere å ødelegge de.

Anonymkode: 486e9...d43

Skrevet

Bruker mest briller, men har døgnlinser i tillegg. Tidligere brukte jeg linsene mest, og da var jeg fornøyd med disse, men nå når jeg bruker brillene størsteparten av tiden hadde det vært mer fornuftig med dagslinser som alternativ. Jeg har bygget meg opp et lite lager av døgnlinser, og må bruke opp disse før jeg endrer til dagslinser, og det tar litt tid.

Skrevet (endret)

Jeg bruker harde linser med myke kant. Desse varar i 6 måneder, og må vasker, skylles og ligge over natta i linsevæske. Desse koster 4 lapper pr par. 8 lapper for 4 linser i året.

Endret av Dodge
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Når jeg først begynte med linser hadde jeg dagslinser, men det funket ikke for meg. Er ikke alltid linsene er like lette å ta på om morgenen når man er trøtt i øya så da ble det fort til at jeg bare droppet dem og gikk uten linser istedenfor. Nå bruker jeg månedslinser som jeg sover med og tar av en gang i uka/annnenhver uke. Mye enklere og mindre styr :)

Når du bestiller månedslinser så bestiller du enten for 6mnd eller 1 år så om du skulle være så uheldig å miste en linse eller ødelegge en så har du alltid backup :)

Skrevet
33 minutter siden, Holititten skrev:

Det som er viktig med 14-dagers linser er å ha en backup slik at om det skjer, kan du ha nye linser med en gang. Skal jo mye til for å ødelegge linser da egentlig ;)

Vet det skal en del til, men jeg har alltid maks uflaks. Mister de på bakken, har klart å rive i stykker en på øyet! Så derfor har jeg gått for dagslinser :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...