Gå til innhold

Noen som har greie på dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann:-)  for to uker siden fikk jeg en kraftig urinveisinfeksjon, endte på legevakten og ble påvist urinveisinfeksjon, fikk medisinen selexid og merket fort bedring.

Urinen slo masse ut på blod i urinen(tissa blod)

Leukocytter, og protein.

Men det jeg lurer på er burde man ikke ha nitritt ved en urinveisinfeksjon? 

Det hadde jeg sist.

Legen sa at det var ikke noe å tenke på,så lenge jeg hadde symptomer på uvi og utslag på det andre,men likevell spør jeg dere??

Anonymkode: bea22...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mengden nitritt som dannes i urin kan variere, så selv om det ikke var stort utslag på stix så er det nok fortsatt UVI. Leukocytter er vanligst, og protein er nok det viktigste, da langvarig innhold av protein i urin kan være tegn på nyrebetennelse. Så følg legens råd og ta all selexid'en, selv om du føler deg bedre (alltid fullfør dosen du får fra legen)  God bedring :) 

Anonymkode: aa517...188

Skrevet

Ikke sikkert de hadde stix med nitritt på. 

Røde og hvite blodceller ser en ved mikroskopering av urin. 

Anonymkode: 3d93f...31c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mengden nitritt som dannes i urin kan variere, så selv om det ikke var stort utslag på stix så er det nok fortsatt UVI. Leukocytter er vanligst, og protein er nok det viktigste, da langvarig innhold av protein i urin kan være tegn på nyrebetennelse. Så følg legens råd og ta all selexid'en, selv om du føler deg bedre (alltid fullfør dosen du får fra legen)  God bedring :) 

Er ferdig med kuren,og leverte ny urinprøve som var fin. Med legen hadde vel reagert o det hadde vært no unormalt?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ferdig med kuren,og leverte ny urinprøve som var fin. Med legen hadde vel reagert o det hadde vært no unormalt?

Jada, legen vet hva som burde slå ut på stix, og hva som ikke burde være der. Viss de sier den er fin så er den fin. Drikk nok vann, og hold deg varm så hjelper du unngå ny UVI . 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jada, legen vet hva som burde slå ut på stix, og hva som ikke burde være der. Viss de sier den er fin så er den fin. Drikk nok vann, og hold deg varm så hjelper du unngå ny UVI . 

+ vær nøye på hygiene :) 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, stusset bare over at nitritt var negativ ;-) 

Skrevet

Det er kun en del gramnegative bakterier som vil slå ut på nitritt, du kan ha andre bakterier enn det.

Anonymkode: 7498b...c7e

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun en del gramnegative bakterier som vil slå ut på nitritt, du kan ha andre bakterier enn det.

Anonymkode: 7498b...c7e

Er ikke e collie gram negative? 

Trodde det var den vanligste bakterien som ga uiv 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke e collie gram negative? 

Trodde det var den vanligste bakterien som ga uiv 

Jo, det stemmer, men dersom det foreligger negativ U-nitritt så er det mest sannsynlig ikke e.coli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...