Gå til innhold

Conludag- bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på snart 18 år, jeg har prøvd en del forskjellige p- piller og minipiller. Jeg brukte først p- piller, men gikk over til minipille. Første minipillen jeg gikk på var Cerazette. Jeg hadde ikke mensen med de, men jeg hadde såpass mye humørsvingninger at jeg valgte å bytte. Jeg begynte på Conludag, og er nå på mitt fjerde brett. Jeg trodde ikke man skulle ha blødninger med denne minipillen, men det har jeg fått. Jeg har mensen nå for andre gang siden jeg startet på de. Jeg har ikke noe mer mensensmerter en det jeg har hatt før, men jeg blør veldig mye mer. Før holdt det med gul tampong, mens nå må jeg bytte ut en rosa tampong etter to timer for den er helt fylt med blod. Første gang jeg hadde mensen med Conludag kom det i tillegg en stor blod klump som var ganske mørk i fargen. Jeg ble litt redd for hva det kunne være. Jeg søkte litt på nettet, og noen skrev noe om spontanabort, men jeg tviler på at det var det. Jeg gikk eller går på jern tabletter, og så noen skrev noe om at de fikk klumper i blodet når de hadde mensen og gikk på jern tabletter. Har noen av dere hatt lignende opplevelser eller vet noe om hva det kunne vært? 

Til det større problemet er at jeg har fått veldig mye kviser på ryggen. Jeg er veldig glad i topper med åpen rygg, så det hindrer meg i å bruke det. Jeg syntes det ser stygt og ekkelt ut, og det plager meg veldig at jeg har fått det. Jeg har noen kviser i ansiktet, men har aldri hatt store plager med det. Litt på brystet har jeg også, men de er veldig små og er ikke et like stort problem som de jeg har fått på ryggen. Jeg har hatt det en god stund nå. Dessverre husker jeg ikke helt når det kom, men det var rundt samme tid som jeg begynte på Conludag, men det kan godt hende at det var litt før. Jeg hadde det ikke på sommeren i fjord eller på høsten, så jeg regner med jeg fikk det omtrent samtidig som jeg begynte på Conludag. Har noen av dere fått kviser av Conludag, eller Cerazette? Jeg regner med jeg bestiller en lege time, men tenke å høre litt her i mellomtiden om det er mange som har opplevd kviser ved Conludag, og om det eventuelt var i ansiktet eller om det var mye av det på ryggen. Jeg vil bare oppsummere at jeg ikke har fått noen andre bivirkninger som hodepine eller nedsatt sexlyst, vis det skulle hatt noe å si. 

Tusen takk på forhånd! 

Anonymkode: ccc68...1ad

• 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammel tråd, men aktuelt tema, jeg sliter med kviser etter å ha sluttet på conludag, det er temmelig intenst og jeg har en del i ansiktet. Noen som har sluttet på conludag og fått kviser? Når går det over?

Anonymkode: f5f61...6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...