Gå til innhold

Er i foreldrepermisjon, fått innkalling til navmøte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i mammapermisjon, har to uker igjen, er aleneforsørger og mottar da overgangsstønad. Nå er det slik at så lenge barnet er under ett år så stilles det ingen krav til aktivitet hos nav for å kunne motta stønad. Men jeg mottok innkalling på Mail nå klokka tolv (sendt fra [email protected]) til møte. Jeg har søkt barnet inn i barnehage men er lange ventelister i Oslo og h*n er 10 måneder nå, så er fortsatt 2 måneder til jeg må være i aktivitet hos nav. Har søkt han inn med startdato før han er ett år, bare så det er sagt. 

er det flere som har fått lignende innkalling og vet hva dette møtet dreier seg om? Er det for å diskutere hva jeg skal gjøre etter endt permisjon og barnet er i barnehage?

Anonymkode: 6efbe...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok et planleggingsmøte, ja. Du har jo da valgt å motta overgangsstønad samtidig med foreldrepenger og på den måten brent lyset i begge ender.

 

Anonymkode: 26fe8...293

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsst%C3%B8nad#chapter-2

"

Du kan miste stønadene til enslig mor eller far i en måned hvis du uten rimelig grunn:

  • slutter i arbeid.
  • nekter å ta imot tilbud om arbeid.
  • unnlater å gjenoppta et arbeidsforhold etter endt foreldrepermisjon.
  • nekter å delta i arbeidsmarkedstiltak eller unnlater å møte ved innkalling til NAV.

"

Her ligger nok årsaken.

Anonymkode: 26fe8...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok et planleggingsmøte, ja. Du har jo da valgt å motta overgangsstønad samtidig med foreldrepenger og på den måten brent lyset i begge ender.

 

Anonymkode: 26fe8...293

Det er jo greit.

Hva mener du? 

Anonymkode: 6efbe...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsst%C3%B8nad#chapter-2

"

Du kan miste stønadene til enslig mor eller far i en måned hvis du uten rimelig grunn:

  • slutter i arbeid.
  • nekter å ta imot tilbud om arbeid.
  • unnlater å gjenoppta et arbeidsforhold etter endt foreldrepermisjon.
  • nekter å delta i arbeidsmarkedstiltak eller unnlater å møte ved innkalling til NAV.

"

Her ligger nok årsaken.

Anonymkode: 26fe8...293

Nå er jeg fortsatt i permisjon som sagt og mitt barn er under ett år og har ikke barnehageplass ennå så hva har dette med meg å gjøre?

Anonymkode: 6efbe...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo greit.

Hva mener du? 

Anonymkode: 6efbe...333

Du har max 3 år med OS og har nå mottatt 2 stønader samtidig. M.a.o så har du kun 2 år igjen på OS.

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg fortsatt i permisjon som sagt og mitt barn er under ett år og har ikke barnehageplass ennå så hva har dette med meg å gjøre?

Anonymkode: 6efbe...333

Du skal ha en plan videre. Jeg vet ikke hvor du har denne "ettårsregelen "din fra??

  • unnlater å gjenoppta et arbeidsforhold etter endt foreldrepermisjon.
  • nekter å delta i arbeidsmarkedstiltak eller unnlater å møte ved innkalling til NAV.

Anonymkode: 26fe8...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leste jeg meg opp på dette med ett år. Men det er jo ikke lenge til!!

Anonymkode: 26fe8...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har max 3 år med OS og har nå mottatt 2 stønader samtidig. M.a.o så har du kun 2 år igjen på OS.

Du skal ha en plan videre. Jeg vet ikke hvor du har denne "ettårsregelen "din fra??

  • unnlater å gjenoppta et arbeidsforhold etter endt foreldrepermisjon.
  • nekter å delta i arbeidsmarkedstiltak eller unnlater å møte ved innkalling til NAV.

Anonymkode: 26fe8...293

Har mottatt overgangsstønad i 3 mnd, ikke ett år.

Anonymkode: 6efbe...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå leste jeg meg opp på dette med ett år. Men det er jo ikke lenge til!!

Anonymkode: 26fe8...293

Nei, har søkt barnehage så håper h*n får det snart slik at jeg kan søke jobb!

Vet du forresten om man mottar full overgangsstønad når man ikke lengre mottar foreldrepenger? Regnes det automatisk ut?

Anonymkode: 6efbe...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et planleggeing og kartleggingsmøte tenker jeg.

De vil vel høre med deg hva som er planen videre, forsikre seg om at du er enslig eller annet. Sikkert grei skuring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har søkt barnehage så håper h*n får det snart slik at jeg kan søke jobb!

Vet du forresten om man mottar full overgangsstønad når man ikke lengre mottar foreldrepenger? Regnes det automatisk ut?

Anonymkode: 6efbe...333

Du burde skrive ned alt du lurer på og snakke med saksbehandleren din. Sånn sett er det gunstig for deg med et møte nå.

Endret av MapleSirup
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Du burde skrie ned alt du lurer på og snakke med saksbehandleren din. Sånn sett er det gunstig for deg med et møte nå.

Ja, skal gjøre det.

1 minutt siden, MapleSirup skrev:

Det er nok et planleggeing og kartleggingsmøte tenker jeg.

De vil vel høre med deg hva som er planen videre, forsikre seg om at du er enslig eller annet. Sikkert grei skuring.

Det er jo greit å ha. Regner med at de må ha glemt å sende innkalling via posten da jeg fikk Mail så sent da møtet er rett over helga.

Anonymkode: 6efbe...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skal gjøre det.

Det er jo greit å ha. Regner med at de må ha glemt å sende innkalling via posten da jeg fikk Mail så sent da møtet er rett over helga.

Anonymkode: 6efbe...333

Kanskje det. Har du sjekket "dine sider"?

Det er jo supert å få hjelp til å tenke videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Kanskje det. Har du sjekket "dine sider"?

Det er jo supert å få hjelp til å tenke videre :) 

Ja, fant ingenting der.

Jepp :)

Anonymkode: 6efbe...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...