AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 To jenter i nabolaget er på utkikk etter flere kunder til trillepike-geskjeften sin. De blir begge 12 år i år. Barnet vårt er 2 år, aktiv, og har godt utviklet språk. Trillepike kunne vært praktisk for oss f.eks en times tid lørdag formiddag, så jeg kunne fått unna ukeshandlingen på matbutikken. De to jentene passer alltid barnet de passer sammen, det syns jeg er betryggende. De virker som ordentlige jenter, og naboene har bare gode ting å si om hvordan de er. Hva ville vært riktig pris per time nå til dags? Når jeg selv var trillepike i den alderen fikk jeg 5-10 kr i timen, men det er jo mange herrens år siden. Hva ville dere betalt dem? Uten å nevne pris (vil høre hva dere mener først) syns jeg umiddelbart at det de selv sa de tok per time var litt stivt. Anonymkode: 37336...bcf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Jeg begynte som trillepike da jeg var 8 år, dvs 25 år siden, og jeg fikk mellom 10 og 20 kr timen. Steg ikke med alderen, men varierte fra familie til familie. I dag tror jeg at jeg ville betalt 50 kr timen selv, men ikke til hver. Har begge hovedansvar for barnet? Isåfall ville jeg sagt 35 kr hver som maks. Hvis bare en har hovedansvar ville jeg gitt 50. Anonymkode: e46d0...8b3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Jeg ville gitt 50 for turen, hver. Ikke timesbetaling. Man får ingenting for 10-20 kroner og i den alderen og de er såpass store at jeg synes de skal få ordentlig betalt. Vårt barn på 6 får 50 kroner i ukepenger. Litt der jeg har tanken fra. Anonymkode: 41437...764 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Hundre kroner ville jeg gitt. Altså 50 kr til de hver. Anonymkode: 719dd...d78 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Syns 50kr til hver burde være ok. Jeg selv fikk gjerne 150-200 for en dag (inkl at jeg hadde to stk, alene, og kjøpte is/fant på ting med dem) da jeg var rundt 13-14 år. Dette er 11-12 år siden Anonymkode: c81af...a56 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 100 til hver. Anonymkode: 708d0...468
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 Vi betaler nabojenta vår 50,- pr time, 100,- når hun sitter barnevakt. Anonymkode: d2eae...cb8 1
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 Skal de passe flere barn på samme tid eller bare ditt? Tror jeg hadde betalt 75 i timen hvis jeg skulle ha benyttet meg av noe slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #10 Skrevet 25. februar 2016 Jeg synes 25 til hver er greit. Det er ikke mange årene siden jeg var 18 og satt barnevakt, fikk da 300kr for litt over fem timer. Disse jentene er yngre, og har bare ansvaret for barnet en time. Hadde det bare vært én jente ville jeg gitt henne 50 kr. Anonymkode: b3fe9...98b 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #11 Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, FrøkenMånestråle skrev: Skal de passe flere barn på samme tid eller bare ditt? Tror jeg hadde betalt 75 i timen hvis jeg skulle ha benyttet meg av noe slikt. De skal bare passe ett barn om gangen. TS Anonymkode: 37336...bcf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #12 Skrevet 25. februar 2016 Hva ville de ha da? Anonymkode: dbf01...0be
PhilosopherSe7en Skrevet 25. februar 2016 #13 Skrevet 25. februar 2016 Om du ser på de som ansvarlig nok til å ha ansvar for ditt barn mens du er andre steder synes jeg virkelig at de skal få betalt deretter også. Minimum 150 kroner på deling for en time. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #14 Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, PhilosopherSe7en skrev: Om du ser på de som ansvarlig nok til å ha ansvar for ditt barn mens du er andre steder synes jeg virkelig at de skal få betalt deretter også. Minimum 150 kroner på deling for en time. Det er mulig det er jeg som er helt ute av det med tanke på pris, men 150 kr per gang blir for meg litt hinsides. Det er 10 år siden nå, men i 2006 hadde ikke jeg 60 kr timen en gang, i min første "ordentlige" jobb som servitør på en cafe som 15-åring. Å betale to 11-åringer 75 kr per time hver syns jeg høres helt vanvittig ut, spesielt med tanke på at det er de som kom til oss og spurte om "jobb", og ikke vi som aktivt så etter barnepass. Jeg ser på de som ansvarlige nok, spesielt med tanke på at dette er et svært rolig område, så godt som uten trafikk, uten vann eller noe slikt som kan være farlig. I perioden det er snakk om at de skal passe barnet er det som regel også andre ute på lekeplassen med sine barn. Lekeplassen ligger ca 30 meter unna vårt hus, og jeg vil være på butikken ca 500 meter unna. De ber om 70 kr hver per time. Jeg kunne tenkt å gi 30-50 kr per stk per time. Dersom det fungerer bra vil jeg vurdere å bruke de samme jentene som barnevakt når de blir eldre (f.eks noen timer på kvelden), og da med høyere lønn. Er jeg skikkelig kjip her? Vi har ikke overflod av penger, så jeg tenker at vi er litt "greie" ved å gi dem jobb som trillepiker når vi egentlig ikke trenger det (jeg kan jo ta med meg barnet på butikken, det har jeg jo gjort hver gang til nå). TS Anonymkode: 37336...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #15 Skrevet 25. februar 2016 ville betalt 100kroner timen dersom det var en jente. Ettersom de er 2 som gjør jobben til 1 ville jeg nok gitt dem 75kr hver, evt. bedt om 1,5 timers pass mot 100kr hver. Anonymkode: 65f04...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #16 Skrevet 25. februar 2016 De er bare 11 år!!! Synes 50 per time hver er maks. De er trillepiker, det er en hyggelig jobb. 11 åringen i oppgangen får 200 kr for å vaske hele trappen fra 6. etasje og ned, men det er tungt og hun bruker to timer. Anonymkode: b9e4f...b48 4
kisskissbangbang Skrevet 25. februar 2016 #17 Skrevet 25. februar 2016 50 kroner per jente høres fint ut for meg. De gjør det nok vel så mye for kosen som for pengene, sjøl om de kanskje ikke innrømmer det sjøl Da jeg var trillepike var det en underforstått greie med foreldrene at vi gjorde hverandre en tjeneste, og jeg fikk penger litt sånn nå og da. Av og til en tjuekroning, av og til en femtilapp, av og til ingenting, litt etter hva de hadde i pengboka tror jeg. For meg var det strålende, penger var bonus, tid med småunger var det som var kjekkest. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 25. februar 2016 #18 Skrevet 25. februar 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig det er jeg som er helt ute av det med tanke på pris, men 150 kr per gang blir for meg litt hinsides. Det er 10 år siden nå, men i 2006 hadde ikke jeg 60 kr timen en gang, i min første "ordentlige" jobb som servitør på en cafe som 15-åring. Å betale to 11-åringer 75 kr per time hver syns jeg høres helt vanvittig ut, spesielt med tanke på at det er de som kom til oss og spurte om "jobb", og ikke vi som aktivt så etter barnepass. Jeg ser på de som ansvarlige nok, spesielt med tanke på at dette er et svært rolig område, så godt som uten trafikk, uten vann eller noe slikt som kan være farlig. I perioden det er snakk om at de skal passe barnet er det som regel også andre ute på lekeplassen med sine barn. Lekeplassen ligger ca 30 meter unna vårt hus, og jeg vil være på butikken ca 500 meter unna. De ber om 70 kr hver per time. Jeg kunne tenkt å gi 30-50 kr per stk per time. Dersom det fungerer bra vil jeg vurdere å bruke de samme jentene som barnevakt når de blir eldre (f.eks noen timer på kvelden), og da med høyere lønn. Er jeg skikkelig kjip her? Vi har ikke overflod av penger, så jeg tenker at vi er litt "greie" ved å gi dem jobb som trillepiker når vi egentlig ikke trenger det (jeg kan jo ta med meg barnet på butikken, det har jeg jo gjort hver gang til nå). TS Anonymkode: 37336...bcf Syns ikke de forlanger så mye,men kunne vurdert 50 kr til hver. Nå er det stort ansvar å passe barn,og jo mer de føler på det,jo flinkere er de. En ser ofte verdien i lønn nå for tiden,og hvis du bruker dem hver lørdag,så blir det ca 500 kr pr måned. Men altså,50 kr or time bør de gå med på.
Cambria Skrevet 25. februar 2016 #19 Skrevet 25. februar 2016 Jeg synes ikke 70kr i timen er en høy sum å forlange i utgangspunktet, men siden det betyr 70kr per person og de er to så er jeg enig i at det blir mye for noe dere i utgangspunktet ikke trenger. Min første tanke var 100kr i timen som de kunne dele seg imellom. Jeg forstår godt at du ikke ønsker å bruke 140kr i timen på noe du i utgangspunktet ikke trenger.
nordlending Skrevet 25. februar 2016 #20 Skrevet 25. februar 2016 De er 11 år. 50 kr. per må da være mer enn nok? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå