AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hei hvor lang tid tar utredning for add? Jeg mistenker at jeg har add og lurer på om jeg rekker full utredning før jeg starter på skolen igjen til august? Jeg sliter sånn med konsentrasjonen og det er ikke alltid jeg får med meg beskjeder som blir sagt, og ender ofte opp med at jeg må spørre en gang til så jeg få med meg det som skjer litt frustrerende. :/ Anonymkode: f6af6...085
ajarRun Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Min tok vel tre måneder eller noe. Men jeg fikk ikke utredning før psykolog trodde jeg hadde det. Det du beskriver er noe alle sliter med. Men ritalin og concerta er fantastisk og gjør alt bedre, så why not. Men atomoksin er helt grusomt.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Tok ca 6 mnd med utredning, så ca 6 mnd "fysisk utredning" med masse tester etc. før oppstart på medisin. Så tok det gaaanske lang tid å finne rett dosering, rett medikament og bli kvitt bivirkninger. Så det er ikke et prosjekt man rusher... Anonymkode: 4b33a...87f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 7 timer siden, ambivalentReaction skrev: Min tok vel tre måneder eller noe. Men jeg fikk ikke utredning før psykolog trodde jeg hadde det. Det du beskriver er noe alle sliter med. Men ritalin og concerta er fantastisk og gjør alt bedre, så why not. Men atomoksin er helt grusomt. Ok det er litt greit å vite før jeg starter utredninga,jeg starter på folkehøgskole til høsten , Anonymkode: f6af6...085
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok ca 6 mnd med utredning, så ca 6 mnd "fysisk utredning" med masse tester etc. før oppstart på medisin. Så tok det gaaanske lang tid å finne rett dosering, rett medikament og bli kvitt bivirkninger. Så det er ikke et prosjekt man rusher... Anonymkode: 4b33a...87f Høres omfattende ut. Hva er alle disse testene som tar så lang tid? Anonymkode: b0fc5...d0a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Dette lurer jeg også på. Anonymkode: 595ec...ea1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Den 25.2.2016 at 10.18, AnonymBruker skrev: Høres omfattende ut. Hva er alle disse testene som tar så lang tid? Anonymkode: b0fc5...d0a Blodprøver og EKG, rett og slett for å være litt mer sikre på at du vil tåle medisinen, og at det ikke er en bakenforliggende, fysisk årsak som er problemet (feks. stoffskifte). Om du tidligere har vært rusmisbruker må du kanskje også levere urinprøver en stund (ikke aktuelt i mitt tilfelle). Tok sikkert uvanlig lang tid i mitt tilfelle, fordi EKG-maskinen ikke var tilgjengelig med en gang, de glemte en blodprøve, og jeg måtte skaffe utskrifter fra tidligere tester grunnet en fysisk lidelse jeg også har. Det siste var nok det som forsinket mest, siden utrederen måtte konferere med en annen lege hvorvidt det var trygt for meg å starte på ritalin. Anonymkode: 4b33a...87f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 For meg, et halvt år ventetid for å komme til spesialist som brukte ca 7 timer på testing av hukommelse, reaksjon, oppmerksomhet og konsentrasjon. , så enda et halvår med venteliste for å komme til utprøving av medisin. Fikk diagnose ADD og ritalin som medikament. Anonymkode: 9de96...aa2
origin Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Jeg starta for utredning av mattevanskene mine hos psykolog på dps, vært igjennom nevropsykologiske tester osv. Han som behandla og utreda meg nevnte jeg også at jeg hadde konsentrasjonsproblemer. Derfor nevropsykologiske tester også med tanke på usikkert funksjonsfall. da vi gjennomgikk rapporten viste den bare i retningen hukommelse, konsentrasjon og læring. Merker og oppmerksomhetsproblemer. Mot høsten sier utreder/behandler til meg på siste time at han skal bytte jobb og over på noe som heter krise og korttid. Jeg hadde mer og fortelle han og hadde mista tellinga på timene vi hadde satt opp. Så ble helt paff. Da skjønte han at det her var noe mer og sa til meg at han trodde jeg skulle få noe tid på meg i behandling. Jeg nikket forsiktig ja. Han sa til meg at han håpet jeg fortsatte å være like modig og vi tok et farvel Angrer på dette nå. Han jeg kom til har ikke kunnskap og kan fortsette videre utredning. Har bare blitt krangling osv Merker disse tingene med konsentrasjon, hukommelse oppmerksomhet enda mer hvis jeg ikke har sovet nok... Naturlig nok. Men og viktig å merke seg at ikke alt er adhd automatisk fordi man har konsentrasjonsproblemer, rastløshet osv. Vil alikevel ønske deg lykke til med utredning.... Ting tar tid! Kjenner det her er en frustrasjonssak og et betent tema for meg... Endret 22. mai 2016 av origin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå