Hactar Skrevet 25. februar 2016 #41 Del Skrevet 25. februar 2016 Etter 3 måneder med begge barna, til tross for fullamming, så rent biologisk er jeg laget for å produsere ett barn i året. Potensielt 20 barn til nå, iberegnet en del svinn! En dyptfølt takk til oppfinnerne av prevensjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #42 Del Skrevet 25. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deg, og evt andre som har så fremmed forhold tiil sin egen kropp i den alderen. Og meg for at jeg er yngre enn deg og du som eldre enn meg burde være mer voksen og et bedre rollemodell for meg og de som er enda yngre. Anonymkode: 38aee...700 Jeeeeeezus! Hva vet du om mitt forhold til egen kropp egentlig Da synes jeg synd på deg som er så sart at du blir støtt av at noen kaller "periodisk opptredende avstøtning av livmorslimhinnen" for "tanta". Jeg har ikke hatt noe spor av avstøtning av ubefruktet egg, livmorslimhinner og andre overfladiske blødninger i livmoren ut av vagina etter fødsel for 18 mnd siden. Lurte derfor på hvilke erfaring andre har rundt eggløsning og ev muligheten for ny graviditet etter fødsel. Håper denne beskrivelsen er mer tilfredstillende for deg!!!! Anonymkode: d341d...401 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #43 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeeeeeezus! Hva vet du om mitt forhold til egen kropp egentlig Da synes jeg synd på deg som er så sart at du blir støtt av at noen kaller "periodisk opptredende avstøtning av livmorslimhinnen" for "tanta". Jeg har ikke hatt noe spor av avstøtning av ubefruktet egg, livmorslimhinner og andre overfladiske blødninger i livmoren ut av vagina etter fødsel for 18 mnd siden. Lurte derfor på hvilke erfaring andre har rundt eggløsning og ev muligheten for ny graviditet etter fødsel. Håper denne beskrivelsen er mer tilfredstillende for deg!!!! Anonymkode: d341d...401 Takk ! Anonymkode: 38aee...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #44 Del Skrevet 25. februar 2016 42 minutter siden, VinterSnø skrev: Jeg mener jeg har vært saklig og bare sagt at det er til å misforstå, og forklart hvorfor når andre mener det ikke er til å misforstå. Men jeg slutter av her. =) Ja det har du absolutt! Men et par andre dryginger her! Men uansett slike svar gjør jo at tråden blir dyttet opp og flere trykker seg inn feil. Så setter pris på om folk holder seg til tema heretter Anonymkode: d341d...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #45 Del Skrevet 25. februar 2016 15 minutter siden, Hactar skrev: Etter 3 måneder med begge barna, til tross for fullamming, så rent biologisk er jeg laget for å produsere ett barn i året. Potensielt 20 barn til nå, iberegnet en del svinn! En dyptfølt takk til oppfinnerne av prevensjon. Oi super woman du da Skjønner at en lovpriser prevensjon hehe Kunne du fortsette fullamming selv om du var gravid? Anonymkode: d341d...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 25. februar 2016 #46 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi super woman du da Skjønner at en lovpriser prevensjon hehe Kunne du fortsette fullamming selv om du var gravid? Anonymkode: d341d...401 Det er tre år mellom barna mine, takket være nevnte prevensjon Ser den kunne misforståes. Jeg tror ikke det er noe i veien for å fullamme selv om man er gravid, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg var såpass lite klar for to tette at jeg helgarderte meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 25. februar 2016 #47 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Hactar skrev: Det er tre år mellom barna mine, takket være nevnte prevensjon Ser den kunne misforståes. Jeg tror ikke det er noe i veien for å fullamme selv om man er gravid, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg var såpass lite klar for to tette at jeg helgarderte meg... I følge en jeg kjenner ville ikke unge nr 1 ha melk etter at mor ble gravid med nr 2. Men hun hadde ikke noe problem med selve ammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #48 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Hactar skrev: Det er tre år mellom barna mine, takket være nevnte prevensjon Ser den kunne misforståes. Jeg tror ikke det er noe i veien for å fullamme selv om man er gravid, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg var såpass lite klar for to tette at jeg helgarderte meg... Hehe ok Men du mistet ikke melka når du fikk mensen så tidlig? Anonymkode: d341d...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 25. februar 2016 #49 Del Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev: I følge en jeg kjenner ville ikke unge nr 1 ha melk etter at mor ble gravid med nr 2. Men hun hadde ikke noe problem med selve ammingen. Fascinerende! Kanskje den endret smak, da? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe ok Men du mistet ikke melka når du fikk mensen så tidlig? Anonymkode: d341d...401 Neida, jeg ammet i ca et år. Etter det hadde ikke guttungen tid, lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 25. februar 2016 #50 Del Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, Hactar skrev: Fascinerende! Kanskje den endret smak, da? Mest sannsynlig, hormonendringene i kroppen har sikkert en effekt der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyblå88 Skrevet 25. februar 2016 #51 Del Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å være 33 og bruke "tanta" er bare flaut. Anonymkode: 38aee...700 Hvorfor er det så galt å bruke tanta? Jeg er 28, snart lege, og sier gjerne "tante rød" til mine venninner. Ikke fordi det er flaut å si menstruasjon, men det har bare blitt en del av språket. Akkurat som å si "nummer 2". Syntes ikke det er noe flaut med bæsjing heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #52 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, babyblå88 skrev: Hvorfor er det så galt å bruke tanta? Jeg er 28, snart lege, og sier gjerne "tante rød" til mine venninner. Ikke fordi det er flaut å si menstruasjon, men det har bare blitt en del av språket. Akkurat som å si "nummer 2". Syntes ikke det er noe flaut med bæsjing heller. forskjell på tante rød og tanta. Men håper du som lege ikke bruker tanta til pasientene dine. Det bør du holde deg for god for. Anonymkode: 38aee...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyblå88 Skrevet 25. februar 2016 #53 Del Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: forskjell på tante rød og tanta. Men håper du som lege ikke bruker tanta til pasientene dine. Det bør du holde deg for god for. Anonymkode: 38aee...700 Sier egentlig "tanta", og ikke tante rød Skal holde meg for god for det, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 25. februar 2016 #54 Del Skrevet 25. februar 2016 7 minutter siden, babyblå88 skrev: Hvorfor er det så galt å bruke tanta? Jeg er 28, snart lege, og sier gjerne "tante rød" til mine venninner. Ikke fordi det er flaut å si menstruasjon, men det har bare blitt en del av språket. Akkurat som å si "nummer 2". Syntes ikke det er noe flaut med bæsjing heller. Det er ikke nødvendigvis noe galt med å si tanta. Men hadde du som lege brukt et slikt uttrykk hadde jeg følt meg skikkelig komfortabel faktisk, og ikke følt for å fortelle deg mer om hva som skjer med kroppen min. Da hadde jeg følt at du distanserte deg og meg fra hva som faktisk er. Men for all del, sikkert noen som trenger at du bruker slike uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyblå88 Skrevet 25. februar 2016 #55 Del Skrevet 25. februar 2016 30 minutter siden, VinterSnø skrev: Det er ikke nødvendigvis noe galt med å si tanta. Men hadde du som lege brukt et slikt uttrykk hadde jeg følt meg skikkelig komfortabel faktisk, og ikke følt for å fortelle deg mer om hva som skjer med kroppen min. Da hadde jeg følt at du distanserte deg og meg fra hva som faktisk er. Men for all del, sikkert noen som trenger at du bruker slike uttrykk. Jeg spesifiserte at jeg bruker det med venninner. Da snakker jeg uten å tenke meg om, slik det faller seg naturlig der og da. Grunnen til at jeg nevnte jeg snart er lege er at jeg har lest om og jobbet med kropp så mye at jeg ikke bruker det pga jeg syntes det er flaut eller trenger å distansere meg fra kropp. Å bruke "tanta" osv trenger ikke bety at man har et tabubelagt forhold til alt naturlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 25. februar 2016 #56 Del Skrevet 25. februar 2016 5 minutter siden, babyblå88 skrev: Jeg spesifiserte at jeg bruker det med venninner. Da snakker jeg uten å tenke meg om, slik det faller seg naturlig der og da. Grunnen til at jeg nevnte jeg snart er lege er at jeg har lest om og jobbet med kropp så mye at jeg ikke bruker det pga jeg syntes det er flaut eller trenger å distansere meg fra kropp. Å bruke "tanta" osv trenger ikke bety at man har et tabubelagt forhold til alt naturlig. Jeg tolket deg ikke dit heller, det var ment som et tips. Ingen grunn til å forsvare deg. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 25. februar 2016 #57 Del Skrevet 25. februar 2016 Etter 8 uker 😱 Mista melka etter 5 uker så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 25. februar 2016 #58 Del Skrevet 25. februar 2016 Kom 2 uker etter renselsen. Så 8 uker etter fødsel.. og jevnt hver mnd etter dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #59 Del Skrevet 25. februar 2016 2 mnd og 11 mnd Anonymkode: 1d2db...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyblå88 Skrevet 25. februar 2016 #60 Del Skrevet 25. februar 2016 3 timer siden, VinterSnø skrev: Jeg tolket deg ikke dit heller, det var ment som et tips. Ingen grunn til å forsvare deg. =) Prøvde ikke å forsvare meg men jeg syntes den debatten er litt interessant. Husker jo det ble så mye negativ oppmerksomhet rundt en reklamekampanje for smertestillende, da de brukte "jordbæruka" og "tante rød". Jeg vil bare ha frem at jeg ikke nødvendigvis tror at de uttrykkene blir brukt kun fordi mensen er tabu osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå