AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #41 Skrevet 25. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud da menneske. Hvis et råd kan hjelpe TS, er det ekstremt viktig å peke på hvorfor rådet er feil? Jeg er heller ikke den eneste som har gjort meg erfaringe at frittstående ovner reduserer strømforbruket. Anonymkode: 3d68d...696 Han prøver jo bare å fortelle hvorfor det er slik, skjønner ikke hvorfor det er feil. Det er dessuten greit for TS å ha fakta, slik at hun ikke løper avgårde og bruker penger på frittstående ovner, for så å finne ut at strømregningen ikke blir noe særlig mindre. (Vi har for øvrig motsatt erfaring av deg, det ble rimeligere for oss da vi byttet ut de frittstående ovnene med panelovner. Jeg er klar over at dette er sjelden, og det kommer nok av romutformingen og plasseringen av møbler hos oss.) Anonymkode: b43bb...4eb
makkapakka Skrevet 25. februar 2016 #42 Skrevet 25. februar 2016 er det inkludert nettleie? jo mindre strøm du bruker jo mer må du betale i nettleie
Vox_populi Skrevet 25. februar 2016 #43 Skrevet 25. februar 2016 16 minutter siden, makkapakka skrev: jo mindre strøm du bruker jo mer må du betale i nettleie Jaså? Ikke hos meg, vi betaler 3600 pr. år pluss 55 øre pr. kWh. Så bruker jeg 2000 kWh mindre et år, sparer jeg 1100 kr i nettleie.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #44 Skrevet 25. februar 2016 Akkurat panelovner blir vel ofte montert under vinduer for å motvirke kulderas? Det kan godt være frittstående ovner vil gi inntrykk av mer varme siden de står nærmere personen(e) som oppholder seg i rommet, men om man bruker dem isteden for panelovnene under vindu, vil man oppleve mer kulde langs gulv. Anonymkode: 52ea5...2b9
PhilosopherSe7en Skrevet 25. februar 2016 #45 Skrevet 25. februar 2016 Frittstående ovner trekker da hverken mer eller mindre strøm enn en panelovn gjør på samme styrke! 2000W er 2000W, uavhengig av om den er festet på gulv, tak eller vegg. Hva med en frittstående panelovn, trekker de mindre strøm når de står på gulvet enn om de er montert på veggen? Selvsagt ikke! En ovn på 1000W vil selvsagt trekke mindre strøm en enn på 2000W, men den vil også avgi mindre varme. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #46 Skrevet 25. februar 2016 Den 24.2.2016 at 21.54, AnonymBruker skrev: Det høres veldig mye ut. Vi har et ganske stort hus på to etasjer, og betaler rundt 1000kr annenhver måned. Vi har riktignok varmepumpe og bruker derfor ikke panelovnene særlig mye, og vasker heller ikke fryktelig mye klær og har ikke tørketrommel. Men likevel. Anonymkode: 19279...5ec For meg er det ufattelig at noen kan betale 500 kr i mnd på den kaldeste mnd i året med et stort hus. Jeg har et lite hus og jeg betalte 1400 kr, og det er uten nettleie. Anonymkode: e0a3f...c11
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #47 Skrevet 25. februar 2016 11 timer siden, makkapakka skrev: er det inkludert nettleie? jo mindre strøm du bruker jo mer må du betale i nettleie Hva? Man betaler jo fastpris nettleie og i tillegg nettleie pr kWh. Hvor har du det fra at man betaler mer i nettleie dersom man bruker mindre strøm...? Anonymkode: d9216...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå