Gå til innhold

Ruset av sovemedisin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg bruker Stilnoct 10 mg innimellom for å få sove. I går kveld ble jeg imidlertid ikke trøtt av det, og fortsatte å være våken. Men jeg har ikke vært helt meg selv, og har gjort masse rart! Jeg har blant annet skrevet noen merkelige meldinger til kjæresten hvor jeg har smurt noe innmari på, og blant annet sagt at jeg har grått hver dag pga. en episode vi har hatt. Jeg har også gått ut i felleskjøkkenet og lagd mat, noe jeg bare husker bruddstykker av. Det er ekstra pinlig fordi jeg husker at en av de andre som bruker kjøkkenet var der, og jeg aner ikke om jeg har sagt noe eller virket rar. Jeg husker bare at jeg styrte noe veldig for å få ryddet alt på plass. Huff! Dette er verre enn fylleangst!

Noen som har opplevd lignende? Hva skal jeg si hvis det blir noen spørsmål? For alt jeg vet kan det jo hende jeg sto der i undertøyet og lagde mat. Jeg vurderer å bare si at jeg hadde trekket en visdomstann eller noe samme dag, og fortsatt var påvirket på kvelden.

Anonymkode: 92b90...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Stilnoct i flere år og helt klart vil folk merke det på deg.

Jeg gjorde og sa så mye dumt at jeg er helt flau over meg selv. Bare alle de meldingene jeg har sendt i den rusen er nok til at jeg vil hoppe fremfor ett tog i fart.

Jeg har lært at når pilla ikke gjør så jeg sovner, så skal jeg IKKE under noen omstendighet røre mobilen min for da kommer det ting som ikke egner seg på trykk.

Du får bare si det som det er hvis noen spør og håpe du ikke dreit deg ut for mye.

Anonymkode: cb860...25b

• Liker 1
Skrevet

Ja, z-hypnotika kan gi ruseffekt og paradoksal adferd. Om du ikke gjorde dette intensjonelt er det vel ikke verre enn å fortelle at du tok en sovetablett og at den har påvirket deg negativt? Det er da mye enklere enn å skulle bortforklare bisarr adferd?

Zolpidem (stilnoct) virker svært raskt, pg det er derfor du skal legge deg med en gang du har tatt den. går du over tretthetsfasen den gir, kan du risikere å blimmer opplagt og mindre rasjonell, slik du beskriver. Det er rus, og ingen er tjent med det.

Anonymkode: 52e44...c6f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Huff, godt jeg ikke er alene. Jeg synes nesten det er skremmende, spesielt de meldingene! Stakkars kjæresten min. Jeg kommer nok til å si det til han, men jeg vet ikke om jeg orker å gi noen utgreiing til de jeg deler kjøkken med. Godt jeg ikke skal bo der så lenge, haha. 

Vil dere dele noe av det dere har gjort? Tror jeg hadde følt meg bedre da :-(

Gjest Genevieve
Skrevet (endret)

:laugh: nå gikk det opp et lys her! Fikk det en liten periode og sendte faktisk en del rare meldinger. Huff, dødsflaut, men men.

Endret av Genevieve
Skrevet

Jeg er så utrolig redd for hva jeg gjorde på kjøkkenet...

Gjest Genevieve
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis gjorde du ikke noe uvanlig. Du får studere ansiktene til de du bor med litt nøye neste gang du ser dem. Det går bra TS!

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bedre å fortelle at du var under påvirkning av et legeforskrevets medikament enn å la dem spekulere fritt? Om du har gjort noe rart spinner de sannsynligvis opp noen langt villere årsaker i hodene sine enn det som er sant.

Skrevet

Haha, tror ikke jeg kommer til å bruke kjøkkenet på en stund. Jeg husker det virkelig ikke, det eneste jeg har et fjernt minne om er hun andre, og jeg synes å huske at ansiktsuttrykket hennes var så forferdet. Har sikkert innbilt meg det, men ekkelt er det uansett.

Skrevet

Jeg snakker for meg nå og for en annen jeg har opplevd i stilnoctrus. Både han og jeg, ja hvordan skal jeg si dette da ........ meldinger og handlinger ble veldig seksuelle for å si det sånn.

Jeg bor hjemme med mine barn og en kveld jeg ikke fikk sove av de pillene, så opplevde barna mine at jeg hentet dildoen og viste de eksakt hvor den skulle plasseres. Heldigvis er barna mine voksne og har eget sexliv, men herregud jeg trudde jeg skulle dø dagen etter da jeg husket dette selv.

Anonymkode: cb860...25b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bedre å fortelle at du var under påvirkning av et legeforskrevets medikament enn å la dem spekulere fritt? Om du har gjort noe rart spinner de sannsynligvis opp noen langt villere årsaker i hodene sine enn det som er sant.

Hvis du ser i OP har jeg foreslått medikamenter etter trekking av visdomstann for meg selv ;-) man trenger vel ikke å si at man bruker sovemedisiner til alle og enhver

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser i OP har jeg foreslått medikamenter etter trekking av visdomstann for meg selv ;-) man trenger vel ikke å si at man bruker sovemedisiner til alle og enhver

Det er ditt valg - men personlig skjønner jeg ikke at det er bedre å lyve enn å fortelle sannheten. Det er da ikke flaut å bruke sovemedisin? 

For du tok det for å sove, ikke sant? I riktig dose?

Hvis noen av de du bor sammen med har trukket visdomstenner, kan det godt være at de lurer på endel ting de ikke ser hos deg, samt at de vil vite at det ikke er vanlig å få noe man blir påvirket av så lenge etterpå.

Valget er ditt, men jeg synes dette virker litt rart.

Skrevet

Hva er rart med det? Er da ikke alle som orker å strø rundt seg med at man behøver B-preparater for å sove innimellom. Det er faktisk HELT vanlig og rutine og få sterke smertestillende etter å ha trukket en tann, så det er bare tull. 

At du er subjektivt opptatt av å fortelle sannheten, kan du plage noen andre med. Her er det snakk om å ha gjort en flause, og da får det bli opp til meg hvordan jeg børster over det etterpå.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er rart med det? Er da ikke alle som orker å strø rundt seg med at man behøver B-preparater for å sove innimellom. Det er faktisk HELT vanlig og rutine og få sterke smertestillende etter å ha trukket en tann, så det er bare tull. 

At du er subjektivt opptatt av å fortelle sannheten, kan du plage noen andre med. Her er det snakk om å ha gjort en flause, og da får det bli opp til meg hvordan jeg børster over det etterpå.

Visst er det opp til deg - det var derfor jeg skrev at det er ditt valg.

At du mener jeg plager deg ved å spørre om det ikke er enklere å fortelle sannheten, synes jeg er trist. Jeg har skrevet her for å hjelpe deg. Jeg vet forøvrig godt hva man kan få etter å ha trukket visdomstenner, og det vil ikke gi deg sånne reaksjoner i den dosen du skal ha, og hvis det ikke er kombinert med noe annet.

Jeg synes det er ufint at du blir sur fordi jeg prøver å hjelpe deg til å sette noen perspektiver, og som sagt adskillige ganger allerede, og helt uten at jeg legger meg opp i hvordan du håndterer det:

DET ER DITT VALG!

At du velger å bli fornærmet for at jeg kommenterer det, synes jeg bare er trist.

Skrevet

Ja, har opplevd det samme. Skrevet rare facebookstatuser, sms'er og mailer. Våknet med tidenes fylleangst, for jeg har husket vagt at jeg har gjort sånne dumme ting. Det har faktisk fått store konsekvenser. Og enda verr om man tar en øl eller annen alkohol i tillegg.

Man må bare ikke røre mobil, ipad eller pc når man har tatt Stilnoct. Det er bare å gå å legge seg. Jeg har gitt meg selv forbud.

Anonymkode: b94e1...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...