Gå til innhold

Det liberale Parti - DLP


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Disse har jeg aldri hørt om før engang, men de finnes.

Disse artiklrnr fra hjemmesiden deres sier ganske mye om hva de står for:

Den lille forskjellen

Skatt er tyveri

Frihet med våpen

Veldig bra artikkel om eldreomsorg Denne er positiv.

Friheten til å velge.trange bukser og G-streng?

Gro sitt ønske om sukkerforbud i skolen

Helsevesen uten politikk

Jeg gir meg her. Nå skal det sies at det står mye vettugt på siden deres også, men ellers er det ganske mye som er fullstendig utopisk når man tenker på hvordan verden egentli

g ser ut og hvordan mennesker egentlig fungerer.

Ta dere en tur inn på linkene, og derfra finner dere mye annet også. Temaene er listet opp i fleng i venstre marg.

God lesing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste en annen morsom kommentar i en av artiklene deres også. Den var omtrent sånn:

Dersom man avskaffet skatten så kunne man jo tilbakebetale f.eks. 48 000 til skattebetalerne og sende med et brev om at de hadde fått tilbake denne summen (som et eksempel) og at de kunne velge å gjøre hva de ville med dem. Noen ville sikkert velge å gi dem bort til andre som trengte disse pengene, f.eks. syke og eldre.

Jada, NOEN ville sikkert gjøre det - denne ene gangen, men ikke alt. De fleste ville garantert ha nedbetalt gjeld, tatt seg en deilig, og sikkert velfortjent også, ferie på et varmt sted, spandert på ungene noe nytt og fint, osv.

De som virkelig trenger penger over tid, ville på ett eller annet vis være nødt til å tigge, og vil være fullstendig prisgitt folks overveldende giverglede. DER har du rettferdighet og valgfrihet i et nøtteskall. :hoho:

Og ved varig nullskatt ville nok de aller fleste ha økt sitt forbruk, og de med størst gevinst i form av rene kroner, ville kunne betale for de beste forsikringene og de beste skolene, og vi ville gått mot et nytt samfunn med store klasseskiller, mye fattigdom og mange "småkonger" som sitter med penger = makt til å skalte og valte som de vil.... Jadaaah - hallelujah!

Det latterligste er dog at på direkte spørsmål om hvordan de ville fått dette samfunnet til å fungere, så vet de ikke - og det sier de rett ut. Skal man virkelig ta sånt seriøst? Når de selv ikke engang har et forslag til hvordan de ville løst problemene?

Det eneste de er opphengt i er eiendomsretten, null skatt og retten til å ha våpen slik at de kan skyte innbruddstyver om nødvendig.

At det vil føre til flere mord, og masse ulykker (som vi jo har sett og ser tusenvis av eksempler på hvert år i land som har denne ordningen med våpen) spiller ingen rolle - for JEG er jo uskyldig og må få lov... :roll::roll::roll:

Det er så lite gjennomtenkt og så latterlig... at jeg finner ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...