Gå til innhold

Tørr hud i ansiktet

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste par årene har jeg fått mye tørrere hud generelt. Ansiktet, hender, legger og føtter spesielt. Men det er den tørre huden i ansiktet som plager meg, da det kan se "flakete" ut og får en ru tekstur. Da blir det ikke særlig fint med sminke. Jeg spiser normalt og får i meg mye væske, har en nordisk, tynn hud. I ungdomsårene hadde jeg ganske fet hud og en del kviser. Nå er jeg 28 og huden har kanskje blitt mindre fet?

Bruker milde kremer og såper til ansiktet. Fuktighetskrem to ganger daglig. Har sluttet med sminke nesten, bruker det 1 gang i uka da jeg prøver å gi huden "ro". Prøver å ikke vaske ansiktet annet enn når jeg dusjer for å beholde det naturlige fettet. Eksfolierer 1 gang i uka for å få vekk noe av det tørre, men det hjelper lite :/

Er det noen som har noen tips her? Har vært i mange butikker for å få hjelp, men har ikke hatt noe hell foreløpig...

Anonymkode: 0a028...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørr hud trenger fet krem, særlig tørr vinterhud. Gå på apoteket og rå hjelp.

tørre føtter og legger wom ingenting annet hjelper på, kjøper du 5 % Acetylsalisylvaselin og smører med om kvelden. Ta sokker eller bandasjer over så du ikke klisser til overalt. En til to behandlinger i uken og du vil bli fin ganske fort. Repair fra Locobase er og en god krem. (Begge apotekvare.)

Anonymkode: 97e55...b3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...