Gå til innhold

Uregelmessig mens :-(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-) jeg er en dame på snart 44 år, og mine menssyklus er uregelmessige, var i juli2015 og tok innvendig ultralyd og alt ok.

De siste syklusen har vært på;31,27,24,26,23,24,27 dager mellom hver mens,nå skulle jeg ha hatt mensen,er nå 32 dager siden siste mens,og har enda ikke fått den,kjenner lette mensmurringer men ingen mens.

Har hørt at en kan ha slike uregelmessig mens,før en kommer i overgangsalder. 

Kan dette skyldes mine ujevne menssyklus?

Burde jeg be om å bli videre undersøkt?

Hilsen Anne :-) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig vanlig i lang tid før overgangsalderen kommer. Noen starter tidlig i 40 årene. Her går det 2-3 mnd mellom hver gang nå. Men jeg er 50. Holdt på sånn lenge. Alt er ok men blodprøver visr at jeg er i tidlig startfase av overgangsalderen. har ingen hetetokter, enda.  Så lenge du har blitt sjekka så må du stole på det. Jeg vet aldri lenger hva tid den kommer så du må regne med mensmurring og rare ting som skjer etter hvert. Men det er normalt altså.

Anonymkode: cd223...99c

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig vanlig i lang tid før overgangsalderen kommer. Noen starter tidlig i 40 årene. Her går det 2-3 mnd mellom hver gang nå. Men jeg er 50. Holdt på sånn lenge. Alt er ok men blodprøver visr at jeg er i tidlig startfase av overgangsalderen. har ingen hetetokter, enda.  Så lenge du har blitt sjekka så må du stole på det. Jeg vet aldri lenger hva tid den kommer så du må regne med mensmurring og rare ting som skjer etter hvert. Men det er normalt altså.

Anonymkode: cd223...99c

Tusen takker svar:-) kan jo ikke sjekke meg hvert halvår,så får stole på d:-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...