Gå til innhold

Flyktningstrømmen må stoppes!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hele mitt liv levd i Norge, kun med kjernefamilien. Familien min har det kjempebra i hjemlandet deres. Dette vet jeg av alle de tradisjonelle sommerturene jeg har vært der. Min fars familie bor i Noe jeg vil kalle et slott, men siden det er blitt så lett å komme hit, har de faen meg ikke solgt en dritt, men tatt seg turen over havet hele familien på 10 stykk, gutta er blitt igjen for å fortsette familiebedriften, mens barn og koner og far trygt er fremme i Tyskland og skryter av det til alle andre. "Bare vent, om 6 måneder skal jeg bli like rik i tyskland". Hvilke konsekvenser har dette? Jo, nå har halve bygda til mor reist og nå mine kusiner fra min mors side. På instagram oppdateres bilder, og velkomsten i Tyskland. Jeg har forsøkt å fortelle at livet ikke er dans på roser for flyktninger, men neida de som fortsatt er i hjemlandet sier da "men Sara sier jo at hun har fått hus, månedspenger på flere millioner Rials", jeg har av andre hørt at jeg er sjalu og prøver å skremme dem vekk fra gratis penger og hus i Europa. Min fars familie betale en del penger visstnok, min kusine som dro 6 måneder senere (nå i februar) mener hun kun betalte 1000 dollar fra Tyrkia til Tyskland. Nå som det er blitt enda billigere, og enda enklere, har resten av familien bestemt seg for å dra og kusinen min kom jo fram på mindre enn 2 uker. 

Hvordan i alle dager er det blitt sånn? Når dere først tar i mot alle, kan dere jo like gjerne hente dem og? Eller hvis dere ikke tar imot alle, hvorfor ikke kunngjøre dette i diverse land? De mener jo at statskanalen i lamdet deres til og med har sagt at Norge har åpnet grensene sine, det har ikke jeg fått med meg, så hvorfor klager ikke Noege på at dette må stoppes, å spre slike løgner. Hva skjer, skal man bare ta i mot og ta i mot og ta i mot? Når sier det stopp? 

Jeg mener atde som virkelig lider er de som ikke får seg over havet, de som sitter fast i den byen i Syria hvor de dør av avmagring, ikke disse bertene som kommer med tativerte bryn og farget hår, noe som de 8 damene i familien min som har kommet har. Hun ene var jo hos frysøren dagen før avreise, hva faen? 

Nesten som jeg holder på å ringe tysk UDI for å sladre, men igjen til hvilken nytte? Holder på å bli gal!

Anonymkode: 80c63...bce

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rials, det betyr vel at dere er fra Iran? Jeg må ærlig innrømme at jeg finner påstanden om at iransk presse "selger" asylfordeler som pussig, men jeg hører dere har link til annen presse også. 

Vesten har ett rimelig naivt forhold til Iran, så det er nok rimelig enkelt å få opphold som asylsøker derfra. Men jeg trodde iran var ett av landene som eksproprieres eiendom til de som flykter, er det slutt?

Skrevet

Norge er korrupt fordi vi velger inn ledere som er helt idiot i hue. Nå må vi få vett i lederstaben, ut med Erna og mer støtte til Siv og FrP for å gjøre noe med verdens realiteter. Dumme norske folk er virkelig dumme, blir så sint jeg kunne gremmes.

Anonymkode: dc901...354

• Liker 1
Skrevet

Må først beklage for ekstreme skrivefeil, skriver på en knust mobilskjerm..

iransk presse har riktignok, glemte jeg og spesifisere, sagt at Norge tar i mot alle fra Syria og Afghanistan. Min fars familie er Afghanere i Iran, de lever/levde ekstremt bra, bedre enn meg her i Norge (lol). Min kusine fra mors side er etnisk Iranere og har i dag sagt at hun får ca. 1000 dollar i måneden for å klare seg. Hun skryter hemningsløst, og det får jo bare flere til å ville komme og flere vil det derfor også komme. Ikke av krig og usikkerhet, men av alle de sosiale oppdateringene fra de som har kommet. Nå tror jo jeg at kusinen min lyver, mtp. asylkårene diverse steder, men hun vil aldri komme til å si dette til hjemlandet at "shitt jeg dreit på leggen, her må ejg bo i et asylmottak i uvisstid osv" så nå har flere begynt å planlegge reisen, flere i familien skal nå avsted i neste uke. SLUTT Å TA IMOT ALLE OG ENHVER, retuner dem til de landa som Helas og Makedonia og Tyrkia, når dere vet det er disse lande de først kommer til så skal vi se hvor mange reele flyktninger det er som blir! Ikke gi dem lommepenger fra dag 1, og lov dem egne boliger etter 3 måneder, og 65% av alle Afghanere som søkte asyl i Tyskland fikk godkjent i 2015, ergo er det stor sjangs at den styrtrike familien til far vil få opphold, særlig siden de er 10 med barn helt ned til spedbaarnsalderen.

• Liker 2
Skrevet

Til våren vil nok de fleste Europeiske land stenge  sine grenser helt da de ikke lenger har noe valg. 

Det våre politikere og resten av Europa kan gjøre med de som har kommet og som vi dessverre må la bli er å innføre bare midlertidig opphold. Vi er ikke forpliktet til å gi flyktninger evig oppholdstillatelse,det er bare noe vi til nå har gjort for å være snille. 

Anonymkode: d4e71...d7c

• Liker 2
Skrevet

TS, alle flyktninger er ikke som din familie.. Det blir urimelig å gi råd angående håndtering av flyktninger som en gruppe, basert på egne opplevelser med familien din. Det skjønner du vel? 

Skrevet

Men hvorfor vil de leve som fattige i Europa, når de kan leve som konger i eget hjemland?

Anonymkode: fe660...7b8

Skrevet
7 timer siden, RitaD skrev:

TS, alle flyktninger er ikke som din familie.. Det blir urimelig å gi råd angående håndtering av flyktninger som en gruppe, basert på egne opplevelser med familien din. Det skjønner du vel? 

Det skjønner jeg selvfølgelig, men problemet er at det ikke er bare snakk om min familie, min mor kommer fra en liten landsby hvor bare derifra har det reist 200 bekjente (sønnen til herr xxx, familien til yyy, osv) det var også hovedargumentet til min kusine. Jeg sa at ikke alle får opphold og da svarer hun med at jammen bare herifra har 200 reist, jef har sett bildene deres på instagram de alle ser ut som det har fått bra med. Og tilslutt så sa hun at hun ikke lenger hadde tenkt til å komme ned fordi jeg hadde argumentert mot det.. Nå 1 uke senere får jeg vite at hun har kommet frem i god behold. Hun dro visst alikevel, ville bare ikke ha meg masete over henne.

Jeg har en annen kusine som også har reist til Tyskland, nå skal familien sende sønnen så han kan være med søstra si. Dette er damer som har latt barna bli igjen, og selv reist for å leve den "europeiske-drømmen" bare det i seg selv sier hva skal formål disse to kusinene mine har, hvem kan etterlate seg barn og skille seg med mennene deres sånn på dagen? Og nei de har heller ikke vært i dårlige ekteskap, hun ene måtte kjempe seg for å kunne gifte seg med han ene, og begge to har både farget hår, tatoverte bryn, eyeliner og lipliner. Kona til han i min fars familie var jo hos frisøren, hallo hos frysøren! Dagen før avreise!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor vil de leve som fattige i Europa, når de kan leve som konger i eget hjemland?

Anonymkode: fe660...7b8

Håper de får leve slm fattige, men er det dem sier sant gjør de desverre ikke det. De mener de blir tildelt hus, matpenger og lommepenger.. Håper de lyver, bare for å vise at de ikke har dreti på leggen..

• Liker 1
Skrevet

Det du kan gjøre, er å sende en mail til Udi, i Norge og evt det tyske immigrasjonskontoret med link til denne tråden. Jeg antar at landene tross alt har kommunikasjonslinjer åpbe og tar imot tips om falske asylsøkere. 

Jeg har selv observert noen falske søkere, dengang fra "palestina", en kvinne med sønn, som forventet gratis hjelp, gratis luksusmøbler osv. Jeg var en frivillig hjelper. Og når jeg oppdaget hvor store krav hun hadde,( brukte møbler var ikke godt nok, alt måtte være nytt og i den fargen hun ville ha) i hennes første hjem, fikk jeg henne i vrangstrupen og sluttet å hjelpe. Det ble så tydelig hvorfor hun hadde kommet hit. Og når hun og flere andre reiste hjem på ferie, så snart de hadde fått norsk pass, ble jeg rett og slett forbannet. Asylsøkere som flykter fra trussel om å bli drept, hvorfor i alle dager reiser de tilbake på ferie med norsk pass? Er plutselig dødsrisikoen borte??

Selv mener jeg at de som reiser tilbake på ferie må bli fratatt det norske statsborgerskapet, fordi det er tydelig at det er gitt på falsk grunnlag. Jeg vet om asylsøkere som reiser med falske pass, som utnytter kvinner og menn til å benytte eøs reglene for å hente dem, som skryter av alt de får. Og samtidig er den friheten de søker, kun for dem og ikke døtrene feks. Jeg har spurt flere innvandrere/asylsøkere om barna er frie til å leve livet slik de vil, uten ekteskap osv. Jeg har enda ikke møtt noen som svarte ja. De fleste (menn) sier barna er døde om de forsøker å leve slik.

Slike mennesker synes jeg ikke har rett til opphold i Norge. Her skal enhver være fri til å elske og leve uten slik falsk moralisme og trussel fra egen familie. Vi har en menneskerettighet her. En fridom til å leve som vi vil, uten religion og slikt søppel. Da kan vi ikke tillate at slike personer får opphold.

Jeg har ingenting imot andre kulturer, farger osv. Det jeg har imot, er de gamle holdningene, som vi også har hatt i Norge bare 60 år tilbake. Det er en tid jeg ikke ønsker tilbake. Jeg er stolt over frigeten kvinner har i dag, selv om det er noe som gjenstår. 

Jeg kunne ha sagt uendelig mye mer her. Men ja jeg forstår hva ts vil fram til. Og udi har en enorm oppgave i å sile ut de ekte flyktningene fra de som hopper på lasset for å utnytte smutthullene som finnes.

Anonymkode: 8c557...0b5

• Liker 1
Skrevet

Kanskje kan  dette være en løsning, et krav, og bli spredd til alle land:

At alle asylsøkere, flyktninger og innvandrere må signere et dokument der de samtykker til at barna/kone/mann/øvrig fam kan leve et fritt liv uten religion og fri til å få barn, være samboer, være lesbiske, være homofile, ta utdanning som de selv vil, skal ikke sendes til hjemlandet for å forhindre fornorsking osv, og at den som signerer vil gi sin fulle støtte til sine familiemedlemmer i henhold til norsk lov uten krav. 

Det vil gi alle frihet til å leve sitt liv som de vil. Og de som ikke signerer dette dokumentet, vil ikke få opphold, ikke få statsborgerskap, og bli returnert direkte til hjemlandet uavhengig av schengenavtalen.

I tillegg må det føres kontroll på at de faktisk følger kravene i dokumentet.

De som kommer må bli fortalt hva som kreves av dem. Hva slags lov som gjelder her. Hva slags samfunn vi vil ha. De må skjønne, at når de forlater sitt hjemland, forlater de også et levesett som ikke er gjeldende her. De må forstå at de må gi slipp på det gamle for å leve et liv i frihet. Kun da, og bare da, vil samfunnet bevege seg fremover mot et samfunn der alle lover og regler er tuftet på menneskerettigheter og frihet.

Folk må lære, at det er konsekvenser i enhver valg.

Anonymkode: 8c557...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...