Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her om dagen forsvant verktøylinjen både oppe og ned på mac - booken. Jeg vet ikke om det var i forbindelse med en oppdatering. Jeg må få pekeren oppe og nede for å finne dem igjen, men de forsvinner igjen så snart jeg flytter pekeren igjen. Noen som vet hvordan jeg kan få dem permanent igjen?

Anonymkode: 1fa20...a0f

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Høyreklikk på den (eller klikk med to fingre på mousetracken) og velg "slå av Sjul Automatisk".

Skrevet (endret)

"Verktøylinjen" oppe kalles menylinjen og den nede kalles Dock.
Sjekk følgende:

Systemvalg -> Generelt -> Skjul og vis menylinjen automatisk
Pass på at Skjul og vis menylinjen automatisk ikke er haket av.

Systemvalg -> Dock -> Skjul og vis Dock automatisk
Pass på at Skjul og vis Dock automatisk ikke er haket av.

Personlig synes jeg det er ganske greit å bare vise programmene i Dock-en når man selv fører musepekeren ned i kanten. På den måten tar Dock-en mindre plass på skjermen. En tilvenningssak.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Skrevet

Hei Klossmajor :) Takk for korreks når det gjelder "verktøylinjen" ;) Godt du skjønte hva jeg mente da :) Men ingen av dem var haket av.. Sikkert en vanesak, ja, liker å følge med på klokken :)

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei Klossmajor :) Takk for korreks når det gjelder "verktøylinjen" ;) Godt du skjønte hva jeg mente da :) Men ingen av dem var haket av.. Sikkert en vanesak, ja, liker å følge med på klokken :)

Klokken er en såkalt menulet (kalles også Menu Extras) i menylinjen, ikke i Dock-en. Menylinjen synes jeg også helt klart er en fordel å ha synlig til en hver tid. Det er også en del andre menulets jeg synes det er greit å ha synlig hele tiden. Ikke minst batteriet og lyden. Dock-en tar mer plass enn menylinjen, selv om man til en viss grad kan endre størrelsen på den. Jeg synes det er greit å spare plassen Dock-en tar. Jeg ser ingen grunn til å ha den synlig hele tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...