AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Hei! Er ikke så veldig god på dette bilgreiene men nå har det seg slik at jeg skal selge bilen min og lurer egentlig på hvordan jeg går frem med tanke på forsikring. kjøperen kommer ikveld og tar over bilen så jeg får ikke gjort noe med forsikringen min før i morgen (banken er stengt) så det jeg lurer på aller først er: siden bilen er registert på meg nå, OG har forsikring på meg, og viss kjøper er så uheldig og kræsjer ikveld.. Hvem har ansvar for hva?! Vil det si at jeg skal betale skaden siden den er forsikret på meg? Eller skriver man i kjøpskontrakten at viss uhell oppstår så er det kjøperen sitt ansvar? Håper dere forstå hva jeg mener. OGSÅ når morgendagen kommer, skal jeg da gå ned til banken å si opp min forsikring? Er jeg da ferdig med hele bilsalget? (Vet sefølgelig om kjøpskontrakten og vognkort-delen) men er det noe mer da? Anonymkode: 0d9f4...16f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 frem til dere har levert salgsmelding så er du juridisk eier/ansvarlig for bilen, så du får uansett ikke tatt av forsikringen før den er levert. Skulle kjøper være uheldig og ikke påta seg skylden så regner jeg med forsikringsselskapet ditt ville kjørt regress mot vedkommende og hens forsikringsselskap. Banken kontakter du etter at salgsmelding er levert hos biltilsynet. Anonymkode: 9c8d2...e05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå