Gå til innhold

For lang døgnrytme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter! Jeg passer ikke inn i 24-timers-døgnet. Jeg sliter med å sove, blir nesten aldri trøtt og blir stort sett bare liggende våken 2 av 3 netter. 36-48 timers døgn hadde passet meg mye bedre.

Har prøvd et utall søvntabletter i løpet av årene, men da går jeg bare rundt og er konstant trøtt hele tiden, både morgen, ettermiddag og kveld så har lagt fra meg alle tablettene. Melatonin har bare effekt når jeg allerede er sliten eller begynner å bli trøtt. Kjøpte en lampe som skulle hjelpe på å endre døgnrytme, men merker ingen forskjell der heller. Når jeg først sovner føler jeg meg ikke ferdig sovet eller uthvilt før etter MINST 10-15 timer, noe som kun lar seg gjøre i ferier.

Jeg følger samme tidsplan og rutiner hver dag, men jeg har likevel store problemer med å sove og stå opp til samme tid når det føles som jeg står opp til helt ulike tider på døgnet for hver dag. Har også lange, men regelmessige menssykluser på 54 dager. Jeg har normale verdier i alle blodprøver og har ingen åpenbar grunn til at jeg skulle ha disse problemene.

Har lest litt om mennesker som har en lengre døgnrytme enn normalt, men min lege mener det bare er tull og at jeg ikke er flink nok med rutiner. 

Noen flere som har det slik? Har dere klart å få en vanlig døgnrytme? Hvordan er deres rutiner i løpet av dagen?

Anonymkode: 336fe...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...