Gå til innhold

Til lege med bihulebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tannlegen sier jeg har fått bihulebetennelse da jeg var der i går med tannverk, men er det noe vits i å gå til legen? 

Bihulebetennelse er som oftest en virusinfeksjon har jeg lest, og dermed kan ikke legen gjøre mye. Nå har jeg vært på jobb i dag og har vært og er i relativt dårlig forfatning. Kjennes ut som at jeg er kronisk på en karusell med hodepine. Gruer meg for hver gang jeg må bøye meg ned, for da får jeg enormt vondt.

Hva kan evt legen gjøre som jeg ikke kan gjøre selv med dette? 

Anonymkode: 359e8...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har hatt bihulebetennelse så har jeg fått antibiotika. Det får du jo ikke uten å ha vært hos legen. Ta deg en tur til legen du 😊

Skrevet
Et øyeblikk siden, EvaLena skrev:

De gangene jeg har hatt bihulebetennelse så har jeg fått antibiotika. Det får du jo ikke uten å ha vært hos legen. Ta deg en tur til legen du 😊

Det hjelper ikke med antibiotika mot virus. Det er svært få bihulebetennelser som er bakterielle, og jeg ønsker ikke å ta antibiotika unødig siden jeg ikke vil at jeg eller andre skal bli resistent. :) 

• Liker 3
Skrevet

Sykemelding eller smertestillende om smertene er veldig vonde kanskje? 

Anonymkode: 34a6c...eb1

Skrevet

Legen kan bidra med å gjøre en vurdering på om det er sannsynlig at det er bakteriell infeksjon (selv om du har rett i at det oftest er virus som ikke skal behandles med antibiotika), og om det derfor er grunnlag for antibiotika. I tillegg vurdere behov for en kort sykemelding.

Det du kan forsøke selv er å skylle nesen med saltvann, det (og andre tips og triks) er apotekene ofte flinkest med. 

God bedring - bihulebetennelse er blærk. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sykemelding eller smertestillende om smertene er veldig vonde kanskje? 

Anonymkode: 34a6c...eb1

Jeg MÅ på jobb i alle fall i morgen siden det er totalt krise, men kan vurdere å få sykmelding fra dagen etter hvis jeg ikke blir bedre. Sånn som det er nå er det helt grusomt å være på jobb, må holde meg i rekkverket i gangene for å ikke besvime og kan ikke ta heis for det er totalt drepen akkurat som det er nå. Paracet hjelper heldigvis litt, så får ihvertfall karre meg gjennom morgendagen om jeg så må krype på jobb.

Skrevet

Rinexin er tabletter du kan få på resept av legen. Mye bedre enn nesespray og sånt som bare virker helt lokalt. Det kan virke lindrende i hvert fall, om ikke annet. Kjipt med bihulebetennelse og følelsen av å være tett i hodet... nesedråper/spray løser ikke opp i bihulene, men det gjør Rinexin.

Jeg var så tett i bihulene for litt siden at jeg ble helt svimmel... sånn at det snurret rundt. Ører og bihulene var helt kaputt. Da hjalp det veldig. :)

Skrevet

Jeg har aldri vært til lege med bihulebetennelse. Jeg bruker nesedråper(ikke spray) slik Otrivin-type, pusser nesen godt, legger hodet bakover og drypper. Ja, og så litt paracett mot smertene, da går det fort og greit over. Mulig det hadde vært lurt med noen dager egenmelding? Slik at du slipper å være på jobb.

Skrevet

Det vil bli verre med smerter om du ikke drar til en lege, men trekker det ut i langdrag og derfor bør du stikke til doktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...