Gå til innhold

Bomfast og "forever alone"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet til ny by i fjor høst pga. jobb. Jeg kjenner ingen her og har slitt en god stund med sosial angst. Dette er jeg heldigvis kvitt, men nå er jeg så utrolig lei meg for tiden. Har den helt vanlige 8-16 jobben, kommer hjem og har ingen venner å treffe eller en kjæreste å være med. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva skal jeg gjøre med dette, syntes det er kjempe vanskelig å dra ut helt alene eller gå på turer alene, føler meg så utrolig stakkarslig!

Har vurdert å si opp jobben og bare dra fra alt og finne på noe annet, er så dritt lei! Fyller snart 25 år og har aldri hatt kjæreste og ser andre på min alder som har kjøpt hus, fått barn etc. Savner så sykt å ha noen å være glad i, noen å komme hjem til, jeg vet jeg har så mye å gi og at jeg hadde vært en bra kjæreste. Kjenner jeg gruer meg til sommeren også, vil ikke tilbringe 4-5 uker med familien igjen, vil dra ut og reise, oppleve ting og leve livet. Det er nesten så jeg bare bestiller enkelt billett til et eller annet sted og bare gir f... i alt nå. Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: bcb9f...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert å si opp jobben og bare dra fra alt og finne på noe annet, er så dritt lei! 

Anonymkode: bcb9f...757

Vil det løse problemet ditt? Lettere å få kjæreste og venner om du flytter til en annen by og prøver å få en annen jobb(pass på dårlig arbeidsmarked)? Er jo ikke så rart du ikke får venner og kjæreste om alt du gjør er å jobbe og sitte hjemme, du må jo ta kontakt med folk. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flyttet til ny by i fjor høst pga. jobb. Jeg kjenner ingen her og har slitt en god stund med sosial angst. Dette er jeg heldigvis kvitt, men nå er jeg så utrolig lei meg for tiden. Har den helt vanlige 8-16 jobben, kommer hjem og har ingen venner å treffe eller en kjæreste å være med. Problemet mitt er at jeg ikke vet hva skal jeg gjøre med dette, syntes det er kjempe vanskelig å dra ut helt alene eller gå på turer alene, føler meg så utrolig stakkarslig!

Har vurdert å si opp jobben og bare dra fra alt og finne på noe annet, er så dritt lei! Fyller snart 25 år og har aldri hatt kjæreste og ser andre på min alder som har kjøpt hus, fått barn etc. Savner så sykt å ha noen å være glad i, noen å komme hjem til, jeg vet jeg har så mye å gi og at jeg hadde vært en bra kjæreste. Kjenner jeg gruer meg til sommeren også, vil ikke tilbringe 4-5 uker med familien igjen, vil dra ut og reise, oppleve ting og leve livet. Det er nesten så jeg bare bestiller enkelt billett til et eller annet sted og bare gir f... i alt nå. Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: bcb9f...757

Fysisk trening av noe slag. Dette kan også være en vei til å bli kjent med folk om du kombinerer dette lagidrett eller i en klubb.

Anonymkode: 281f9...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke stakkarslig fordi du gjør ting alene. Slutt å tenk på det og gjør ting du har lyst til! Når du er alene har du jo alle muligheter i verden. Du kommer ikke til å møte noen mens du sitter inne hos deg selv uansett. Skaff deg en eller annen hobby, begynn å gå turer i skog og mark (alt ettersom hvor du bor), meld deg inn i en eller annen organisasjon hvor du kan treffe andre likesinnede. Ønsker du ikke å dra på ferie med familien? Dra på ferie alene dit du selv ønsker! Uansett hvor du drar vil du oppdage at det er en hel flokk andre folk som har reist til samme sted som deg, og mange av disse er også på reise alene. Å reise alene er i grunn en av de beste måtene å komme i kontakt med andre på. Bare gjør NOE, og du vil neppe angre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom deg ut blandt folk, det er oppskriften på å bli kjent med mennesker :)

.. Og ja, hvorfor ikke reise alene? Alltid masse mennesker å bli kjent med på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonardo

Jeg ser slike tråder igjen og igjen på forumet og inntrykket mitt er at dere fokuserer mye på problemene deres og det dere angivelig mangler. Alt er grått, trist og kjempevanskelig. Start først med å se på alt det gode du har i livet ditt og alt du har å være takknemlig for. Bare det å ha en jobb er en luksus mange selv i Norge ikke har i dag. Bygg opp en positiv energi. Start dagen med takknemlighet. Det er ikke bare bra for deg selv, men også veldig attraktivt for de du møter på din vei, enten det er venner, kolleger, familie eller potensielle kjærester.  

Jeg kom nettopp fra en cafetur hvor en kvinne "sjekket meg" opp og vi endte med å snakke i nærmere 1 1/2 time. Åpningsreplikken hennes? "Jeg er så nysgjerrig på hva du leser."

Mulighetene er overalt. Selve livet er en eneste stor mulighet! 
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...