AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Jeg hadde en psykologtime i går der vi touchet noen veldig vanskelige tema.., og etter den timen har jeg kjent meg veldig ille. Jeg fungerer ikke i det hele tatt og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke time igjen før om to uker og vet ikke helt hvordan jeg skal "holde ut" til da. Er det normalt å få veldig sterke reaksjoner etter psykologtimer? Hva kan jeg gjøre for å ikke krepere helt? Det er veldig vanskelig akkurat nå. Anonymkode: 70d44...640
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Kjenner til det! Du kan jo ringe og be om en ekstra time (det tør ikke jeg da). For min del er det verst de første dagene etter en slik time, også gir det seg gradvis, og øker litt igjen når ny time nærmer seg. Jeg prøver å tenke at det er jo bare prating egentlig, ikke livsnødvendig liksom.. Lykke til! Anonymkode: f4f9f...8dc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til det! Du kan jo ringe og be om en ekstra time (det tør ikke jeg da). For min del er det verst de første dagene etter en slik time, også gir det seg gradvis, og øker litt igjen når ny time nærmer seg. Jeg prøver å tenke at det er jo bare prating egentlig, ikke livsnødvendig liksom.. Lykke til! Anonymkode: f4f9f...8dc Takk for svar! Tror du at jeg kan ringe psykologen i morgen å bare "lette litt på trykket" om det ikke er blitt bedre? Jeg er livredd for å forstyrre.. Skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så kraftig..., normalt sett pleier det å gå relativt greit, men ikke denne gangen. Anonymkode: 70d44...640
Gjest supernova_87 Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Du kan definitivt ringe til psykologen i morgen, enten for å fortelle ham at det ble spesielt vanskelig etter timen i går, eller for å høre om dere kan ha en time litt nærmere i tid enn om to uker. Vær ærlig og si at du kjenner deg psykisk utmattet av timen, og det gjør at du føler deg dårlig, noe som gjør at du trenger en trygg setting der du kan avreagere litt, og få litt mer balanse før du tar hverdagen alene igjen. Det er veldig normalt å få slike reaksjoner når man jobber med noe veldig vanskelig i terapi. Det er ikke alle som får det, noensinne, men det er fremdeles normalt. Det handler om at man i terapi går inn i ting som man alene pakker litt vekk, man tar fatt på noe i den trygge rammen terapi er, og hvis man ikke får pakket det litt inn igjen før timen er ferdig så kan man kjenne seg ustabil, og uansett egentlig så kan man kjenne seg utmattet og sliten, for det er tungt å jobbe med slike ting. Behandling for psykiske lidelser er gjerne forskjellig for en del behandling for fysiske lidelser i det at man må selv gjøre en aktiv jobb, og det er klart dette tar på psykisk, og noen ganger også fysisk. Du er ikke unormal! Du kan også ringe til hjelpetelefoner, de kan være gode å snakke med når det er ekstra vanskelig, Mental Helse sitt nr. er 116 123 og Kirkens SOS sitt nr. er 22400040. Hvis du har mulighet så kan det også hjelpe å prøve å gjøre ting som restituerer deg? Jeg vet ikke om du har hørt om dette fra trening, der det handler om å restituere kroppen og musklene, men jeg tenker mer på å restituere sinnet og din mentale funksjon. Slapp av, skjerm deg selv, og gjør ting som gir deg energi og ikke som tapper deg enda mer. Det er OK å trenge litt tid til å ta seg inn igjen etter vanskelig jobb i terapien.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Helt normalt. Jeg har fått beskjed om at jeg skal ringe å be om ekstra time hvis ting blir for ille. Jeg har også tlf.nr til behandlerens kontor slik at jeg kan ringe direkte til henne. Jeg har fått ganske heftige reaksjoner etter noen av timene når vi har vert innom ganske ille tema. Det har vert så ille at jeg har vurdert innleggese, men etter noen dager blir det som oftest litt bedre. Jeg har time hver uke, så da er det levlig å vente. To uker synes jeg er lenge å vente. Hvis du også tenker det så må du ikke nøle med å ringe å få time før. Anonymkode: 99a69...e8f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå