Gå til innhold

"Bare 1 rom igjen"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man går inn på starttour og ving og søker på hoteller i juli august står det nesten dette på alle rommene..

Er det bare tull? Noe reiseaarrangørene skriver for å få folk til å bestille kjapt?

Hvis det allerde i februar er bare ett rom ledig overalt, hvordan klare folk da å bestille ferie langt ut i mai juni??

Anonymkode: eedef...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer nok. Fordi mange bestiller tidlig og noen avnestiller før de taper så altfor mye penger på avbestilling eller bruker forsikringer. 

Anonymkode: 50952...d92

Skrevet

Vi reiser på ferie i midten av juli, og nesten alle rom er utsolgt på den dagen vi skal reise. Så det stemmer nok ja.

Skrevet

Jeg bestilte hotell for en stund siden, var bare noen få rom igjen da jeg skulle bestille så fortet meg med bestillingen så jeg skulle få rom. Da jeg skulle i den ene baren på kvelden var den stengt, for det var så lite gjester på hotellet fikk jeg beskjed om. På frokosten neste dag var det nesten ingen gjester der, for var jo ikke mange gjester på hotellet. Så noen ganger er det tydeligvis tull. Nå var dette et hotell i Norge da.

Skrevet
1 minutt siden, Julebrus skrev:

Jeg bestilte hotell for en stund siden, var bare noen få rom igjen da jeg skulle bestille så fortet meg med bestillingen så jeg skulle få rom. Da jeg skulle i den ene baren på kvelden var den stengt, for det var så lite gjester på hotellet fikk jeg beskjed om. På frokosten neste dag var det nesten ingen gjester der, for var jo ikke mange gjester på hotellet. Så noen ganger er det tydeligvis tull. Nå var dette et hotell i Norge da.

Et hotel kan ha 2 eller 20 rom de selger til Startour, til Ving og tilsvarende til andre utellandske kjeder. Tilsvarende kan Startour og Ving ha reservert x antall flyseter til ulike plasser på ulike flyvninger. Det er ikke slik at et hotel utelukkende selger alle rommene på hotellet til en resieoperatør. Så mye spiller inn. 

Du kan f.eks. se på samme hotel, men med avreise fra Danmark, dersom det er fullt fra Norge og fra din flyplass. Da må du selv besørge fly til og fra Danmark eller f.eks. fra Gøteborg og å reise med et annet reisebyrå/søsterbyrå til det norske reiseselskapet. 

Anonymkode: 50952...d92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...