Gå til innhold

Mandelstein/propp fjerne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har halsbetennelse og hovne mandler, og ser hvite klumper på den ene siden. Av internett ser jeg at dette sikkert er såkalte mandelsteiner. Skulle gjerne hatt dem ut, har en ekkel følelse av bøss i halsen i tillegg til smertene pga sykdom. Men, jeg har helt vill brekningsrefleks og har ikke sjangs til å pelle dem ut med qtips eller noe, jeg spyr halvparten av gangene jeg pusser tenner, liksom. Noen tips til hvordan jeg får fjernet disse? Jeg takler å spy altså, men kommer jo ikke til når jeg brekker meg kraftig så fort munnen åpnes litt ekstra....

Anonymkode: d33f8...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ekkelt, men bruk baksiden av en t-skje til å klemme det ut. Brekninger må du nok bare holde ut. Du burde nok vurdere å dra til legen å få noe behandling etter hvert for det forsvinner ikke når det først har dannet seg hull i mandlene.

Anonymkode: af182...ff9

Skrevet

Takk for tips! Oi teskje! Det høres altfor stort ut til at jeg får den så langt bak, men kan jo prøve. Jeg er sånn som ikke får til å ta bilde hos tannlegen, pusse tenner/tunge osv uten å brekke meg/spy... 

Det er ikke et problem med de klumpene til vanlig, men blusser opp når jeg er syk. Hva slags behandling får man evt hos lege? Fikser ikke tanken på at noen andre skal rote rundt baki der i alle fall! :P Ts

Skrevet

Å ja, det blir nok litt for voldsomt for deg når du brekker deg så. Laser på overflaten eller å fjerne mandlene helt. Jeg valgte det siste da jeg hadde mye problemer med mine som ikke gikk bort. 

Anonymkode: af182...ff9

Skrevet

Hm okey da skal jeg vurdere om jeg tør det :P det er jo nokså plagsomt når det står på! Takk for svar! Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...