Gå til innhold

Ååh. Vil ha snus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg sitter her. Har så lyst på snus. Har vært uten lenge, men kveldene er så kjedelig uten :P men så får jeg dårlig samvittighet av å kjøpe og. Da har jeg brukt penger. 

Anonymkode: 5c970...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 63ae0...ac2

Skrevet

Jøss. Dagens nyhet

Skrevet

Prøv å puss tennene. kan hende lysten blir mindre da :P

Anonymkode: 9d875...1ad

• Liker 1
Skrevet

Skulle gjerne sendt deg bilde av kjeften til pappa, det hadde muligens kurert den trangen...

Skrevet

Vil du ha verdens beste tips? 

Jeg har snust i mange år og i store mengder. Jeg ville aldri slutte og var 0% motivert. Jeg elsket snusen og syntes faktisk den var verdt pengene.

Så ble jeg gravid, og da syntes jeg faktisk at alle skal kutte ut nikotin. Uten unntak :)

Så for å slippe suget så snuste jeg bomull! Ja, bomull! Klipte bomullspads i 4 og det kjennes HELT likt ut som snus! En pakke med bomulspads koster 9,- og varer i to uker. Det ser teit ut når du tar det inn og ut, men ellers ser det helt likt ut som snus, bare at det skader like mye som å bruke en tampong.

Sånn, nå klarer du å slutte også :) 

• Liker 2
Skrevet

Har sånn nikotinfri med vitaminer i :P men jeg liker den litt rusende følelsen av å snuse. Av snusen. 

Skrevet
2 minutter siden, mjauritz skrev:

Vil du ha verdens beste tips? 

Jeg har snust i mange år og i store mengder. Jeg ville aldri slutte og var 0% motivert. Jeg elsket snusen og syntes faktisk den var verdt pengene.

Så ble jeg gravid, og da syntes jeg faktisk at alle skal kutte ut nikotin. Uten unntak :)

Så for å slippe suget så snuste jeg bomull! Ja, bomull! Klipte bomullspads i 4 og det kjennes HELT likt ut som snus! En pakke med bomulspads koster 9,- og varer i to uker. Det ser teit ut når du tar det inn og ut, men ellers ser det helt likt ut som snus, bare at det skader like mye som å bruke en tampong.

Sånn, nå klarer du å slutte også :) 

Dette er ikke noe du synes - det er en utbredt vitenskapelig konsensus om at nikotin ikke skal brukes av gravide.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har sånn nikotinfri med vitaminer i :P men jeg liker den litt rusende følelsen av å snuse. Av snusen. 

Da får du nesten ture ned på butikken og kjøpe snus da :) 

Det finnes ikke noe mer frustrerende enn å "halvveis-snuse" for da er man bare irritert og frustrert 50% av tiden. Enten snuser du fast eller så lar du være :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe du synes - det er en utbredt vitenskapelig konsensus om at nikotin ikke skal brukes av gravide.

Herregud. Klart det er noe jeg syntes!

Selv om gravide blir frarådet å bruke snus er det mange som fortsetter å snuse. Mange tar seg også et glass rødvin en gang iblant og nyter spekemat. Jeg syntes alle som er gravide burde legge vekk dette, men det er ikke alle som gjør det = det er ikke en regel for alle.

:rolleyes:

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva? 

Fult av gravide som snuser. Dette er ikke en selvfølge for alle.

Anonymkode: c3e64...66c

• Liker 2
Skrevet

Jeg snuste i flere år. Min løsning, etter to uker med cold turkey, ble å bruke nikotinfri snus.

Avhengighet er gjerne en kombinasjon av vane og kjemi. Jeg taklet suget bedre ved å venne meg av med kroppens sug etter nikotinen først, mens jeg fortsatt la inn "snus" etter middag og mens jeg satt og skrev ting. 

Etter hvert merket jeg ikke suget etter nikotin lenger. Da var det ganske enkelt å legge av seg vanen å ha noe i munnen.

:) 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg sitter her. Har så lyst på snus. Har vært uten lenge, men kveldene er så kjedelig uten :P men så får jeg dårlig samvittighet av å kjøpe og. Da har jeg brukt penger. 

Glad jeg ikke omgås snusere/røykere.

Mine barn får heller ikke omgås slike. Det er SÅ ekkelt å se på disse snusleppene! Vulgært!

Anonymkode: fc2a5...909

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn får heller ikke omgås slike. Det er SÅ ekkelt å se på disse snusleppene! Vulgært!

Er ikke alle som får en typisk stor snusleppe...Noen legger den på siden om det er pose, dermed kan ikke folk se at du snuser om du ikke setter en inn, eller tar den ut :)  Eller så er det jo noen som bruker "hamsterbleier"(Mocca) og de er jo så små og flate at man ikke legger merke til de heller :) 

Jeg mener i allefall at du ikke bør skjerme dine barn for snusere/røykere. Nå vet jeg ikke hvor gammel de er, men si om den ene er 14-15år gammel, det er typisk alder hvor de fleste starter å snuse/røyke og dette skjer i skoletiden. Du kan ikke akkurat være med de på skolen og ta de vekk fra de andre ungdommene som røyker/snuser. Eller det skjer på fritiden. Ungdommer er utspekulerte smådjevler. Og de aller fleste vil gjemme røyken/snusen med en gang de ser foreldrene sine eller naboer eller venner av foreldrene.. Det er noe du ikke kan styre :) 

Men er barna dine enda små, så er det nok uansett det beste å skjerme de for passiv røyking, ikke fordi du synes at røyk er stygt og ekkelt, men rett og slett fordi passiv røyking er like skadelig som røyk.

Nå har jeg vært litt over 1 år røykfri og er på mnd 4 som snusfri.

Men jeg kjenner jeg blir litt forbanna over slike som deg "Glad jeg ikke omgås snusere/røykere"Er du sikker på at alle i din omgangskrets er røyk/snusfrie? Kanskje de ikke tør å fortelle deg det, eller gidder å vise deg det, rett og slett pga dine holdninger mot røykere/snusere?

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, mjauritz skrev:

Herregud. Klart det er noe jeg syntes!

Selv om gravide blir frarådet å bruke snus er det mange som fortsetter å snuse. Mange tar seg også et glass rødvin en gang iblant og nyter spekemat. Jeg syntes alle som er gravide burde legge vekk dette, men det er ikke alle som gjør det = det er ikke en regel for alle.

:rolleyes:

Jeg sluttet å snuse, drikke og holder meg generelt unna matvarer som kan være skadelig. 

Det morsomme er at jeg i dag (5 måneder på vei) merker at jeg savner spekemat 100 ganger mer enn snus! Gleder meg sånn til babyen kommer, så jeg kan nyte strandskinke igjen. 

Jeg snuste i 7 år før jeg kuttet i graviditet. Eneste som har fått meg til å slutte er nettopp det. Å slutte med snus når det kun gikk på vilje var umulig, så jeg skjønner ts sin frustrasjon.... 

Anonymkode: d76e1...ae6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å snuse, drikke og holder meg generelt unna matvarer som kan være skadelig. 

Det morsomme er at jeg i dag (5 måneder på vei) merker at jeg savner spekemat 100 ganger mer enn snus! Gleder meg sånn til babyen kommer, så jeg kan nyte strandskinke igjen. 

Jeg snuste i 7 år før jeg kuttet i graviditet. Eneste som har fått meg til å slutte er nettopp det. Å slutte med snus når det kun gikk på vilje var umulig, så jeg skjønner ts sin frustrasjon.... 

Anonymkode: d76e1...ae6

Jeg kjenner meg mye igjen. Nå er jeg 7 måneder på vei, og savnet etter et glass vin og for ikke å snakke om hvordan det var i julen jeg måtte holde meg unna fenalår, er større enn savnet til snusen.

Jeg ville ikke slutte å snuse, og hadde jeg ikke blitt gravid hadde jeg nok heller ikke gjort det. Bomullstrikset er det smarteste jeg har vært borti for plutselig ble det så utrolig mye lettere!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager!! Snakk om bobleplast-oppdragelse!

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du skjerme barna dine fra snusere og røykere, så må du jo nærmest bure de inne. 

Skrevet
13 timer siden, Chibi skrev:

Er ikke alle som får en typisk stor snusleppe...Noen legger den på siden om det er pose, dermed kan ikke folk se at du snuser om du ikke setter en inn, eller tar den ut :)  Eller så er det jo noen som bruker "hamsterbleier"(Mocca) og de er jo så små og flate at man ikke legger merke til de heller :) 

Jeg mener i allefall at du ikke bør skjerme dine barn for snusere/røykere. Nå vet jeg ikke hvor gammel de er, men si om den ene er 14-15år gammel, det er typisk alder hvor de fleste starter å snuse/røyke og dette skjer i skoletiden. Du kan ikke akkurat være med de på skolen og ta de vekk fra de andre ungdommene som røyker/snuser. Eller det skjer på fritiden. Ungdommer er utspekulerte smådjevler. Og de aller fleste vil gjemme røyken/snusen med en gang de ser foreldrene sine eller naboer eller venner av foreldrene.. Det er noe du ikke kan styre :) 

Men er barna dine enda små, så er det nok uansett det beste å skjerme de for passiv røyking, ikke fordi du synes at røyk er stygt og ekkelt, men rett og slett fordi passiv røyking er like skadelig som røyk.

Nå har jeg vært litt over 1 år røykfri og er på mnd 4 som snusfri.

Men jeg kjenner jeg blir litt forbanna over slike som deg "Glad jeg ikke omgås snusere/røykere"Er du sikker på at alle i din omgangskrets er røyk/snusfrie? Kanskje de ikke tør å fortelle deg det, eller gidder å vise deg det, rett og slett pga dine holdninger mot røykere/snusere?

Behøver ikke skjerme barna mot røykere, vi kjenner ingen som røyker. Når barna ser noen på gaten som røyker sier barna "æsj!"

Barna vil ikke snuse eller røyke - det er "ut" i miljøene. 

Det er faktisk mulig å se antydning til "høyde" ved leppene på folk som snuser på siden eller hvor de nå enn har det: det synes uansett og det er utrolig kvalmt! 

Snusing er skikkelig Low Class. 

Skrevet
7 timer siden, Clarity skrev:

Skal du skjerme barna dine fra snusere og røykere, så må du jo nærmest bure de inne. 

Nei. Ingen av barnas venner snuser eller røyker. Det er så "ut".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...