Gå til innhold

Fornuftig gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en niese og en nevø som snart har bursdag. De har så veldig mye ting, og jeg kjenner at jeg har lite lyst å bidra til enda mer leker som strør rundt og ikke blir tatt vare på. 

Gutten blir 8 og jenta 1 år. Har dere tips til noen fornuftige gaver jeg kan gi?

Spesielt ettåringen synes jeg er vanskelig. De har masse bøker, klær synes jeg er litt vanskelig å kjøpe.

Anonymkode: 432d3...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gavekort på lekeland, badeland eller lignende. Spørs jo hvor mye og hva de har. Men 1 åringen her i hus elsker puttekasser, draleker, gåvogner, byggeklosser, bøker med lyd og musikk, leker med lyd som enkle instrumenter, akebrett, leker til sandkassen. Ellers går det mye bodyer og strømpebukser i tynn ull eller ull/silke. 

Anonymkode: 38564...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Av min ene tante fikk jeg og broren min alltid en sølvskje til hver bursdag, sånne fine små dessertskjeer.

Når jeg var liten syntes jeg det var liitt kjedelig, men nå i voksen alder setter jeg veldig pris på det. Kanskje du kan gjøre det samme? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ennasus skrev:

Av min ene tante fikk jeg og broren min alltid en sølvskje til hver bursdag, sånne fine små dessertskjeer.

Når jeg var liten syntes jeg det var liitt kjedelig, men nå i voksen alder setter jeg veldig pris på det. Kanskje du kan gjøre det samme? :) 

Dette er faktisk ikke så dumt. Vi har plukket ut et sølvmønster til hvert av våre barn, og spesielt to av tantene er flinke til å kjøpe dette i gaver. Nå har vår 6-åring 10 små skjeer. Ikke så spennende nå, men fint når hun blir voksen!

Anonymkode: a4623...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en veldedig gave?

Vanlige gaver blir vanligvis glemt etter kort tid, men for eksempel en geit eller mat i regi av Røde Kors elns kommer til å være viktig, norske barn er uansett altfor bortskjemte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ettåringen ville jeg spurt foreldrene om det er noe hun trenger. Hun er vel såpass liten at det er mer spennende å pakke ut gaven enn å tenke så mye på hva gaven faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke veldedige gaver er noe greit å gi til barn, da må de i tilfelle få noe annet ved siden av...

ellers synes jeg opplevelser er geniale gaver! ene året så fikk mine gutter kinotur med tantene sine i bursdagsgave (da hadde de laget ett fint hjemmelaget "gavekort" på kinotur inkl godteri), også valgte de ut film etterhvert når det kom en film som passet :)

ellers er vinterutstyr eller sommerutsyr veldig greit å få, feks skøyter, ski, badebasseng, akebrett, ryggsekker, sitteunderlag osv.

kamera er morsomt og ikke direkte en leke.

osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.2.2016 at 8.23, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk ikke så dumt. Vi har plukket ut et sølvmønster til hvert av våre barn, og spesielt to av tantene er flinke til å kjøpe dette i gaver. Nå har vår 6-åring 10 små skjeer. Ikke så spennende nå, men fint når hun blir voksen!

Anonymkode: a4623...cb1

Jeg må si meg litt uenig her. Jeg har blitt "utsatt" for det samme. Nå er jeg voksen, og har en svær kommodeskuff full av sølvbestikk jeg aldri bruker. Ikke liker jeg mønsteret, og ikke liker jeg sølv. Det må pusses, og kan ikke vaskes sammen med stålbestikk i maskinen. Jeg har kjøpt meg et pent hardangerbestikk i stedet, så alle de tusenvis av kronene slekta har brukt på å gi med fullt opp med teskjeer, kakefafler, isskjeer og diverse har vært helt bortkastet. 

Anonymkode: 73d3b...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Petta skrev:

Hva med en veldedig gave?

Vanlige gaver blir vanligvis glemt etter kort tid, men for eksempel en geit eller mat i regi av Røde Kors elns kommer til å være viktig, norske barn er uansett altfor bortskjemte

Sånt gjør man ikke mot unger. Ikke voksne heller, for den sags skyld. Vil du ikke gi gave, så si det på forhånd, og la være å gi. Om du vil gi til veldedighet, er det din sak, men ikke bland andres bursdager inn i bildet. 

Anonymkode: 73d3b...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gutten på åtte hadde jeg gått for noe kreativt eller en aktivitet som dere feks kan gjøre sammen; skogstur, overnatting, kino osv. Også gjøre litt ekstra ut av det siden det er bursdagsgave. 

Til ettåringen kan du jo prøve å finne på noe hun kan ha glede av senere også, feks; sølje til bunad, fotoalbum, bok med norske eventyr. Eller bruksting som; en god krem til å ha i ansiktet i barnehagen som beskytter mot vær og vind, vaskekluter/håndklær ol., nisteboks til barnehagen hvis hun ikke har, smokk + snor hvis hun bruker det. 

Anonymkode: 2194c...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemskap i borettslag?

Minnepinne med bilder de er med på?

Anonymkode: 4f8c9...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...