Gå til innhold

Innvandring. Med video fra Berlin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare først presisere at at jeg verken er langt ute på venstre eller høyere siden når det kommer til innvandring. Jeg tror iallefall selv at jeg er ganske balansert, og jeg har er svært uenig med både de til ytterst til høyere og venstre. Jeg mener at vi må vise medmenneskelig, men samtidig så må vi verne om verdiene vi har i Norge og Europa. Jeg så nettopp denne videon; 

Her ser vi hvordan unge innvandrermenn trakasserer unge jente, åpenlyst narkotika salg og lommetyveri. Jeg må si at jeg blir skremt. Politiet i Berlin skyver problemet under teppet, og de som blir arrestert ler fordi de vet at de er ute på gata igjen om kort tid. Hvordan skal vi håndtere slike problemer? 

Jeg tror ikke at innvandrere er dårligere mennesker enn nordmenn generelt, men heller at de ofte ender opp i kriminalitet pga. samfunnsstrukturer som marginalisering av innvandrere og institusjonell rasisme. Men uansett hvem sin feil det er så er jo resultat det samme; økt kriminalitet, gettofisering og en generasjon med unge innvandrere som føler håpløshet over å ikke strekke til i det moderne norske samfunnet.

Så hva skal vi gjøre? Jeg VIL hjelpe, men samtidig så er jeg redd for at den europeiske snillismen vil velte våre trygge velferdssamfunn slik vi kjenner dem. Utviklingen er ikke kommet like langt i Norge, men vi ser tendensene i Frankrike, Tyskland, Sverige og England allerede. Barn av innvandrere som bor i bydeler hvor kriminaliteten herjer og de selv ikke ser andre fremtidige muligheter for seg selv. 

Jeg må ærlig talt si at jeg er sint; sint på de naive, som ikke vil eller kan innse at vi MÅ regulere innvandringen bedre! Sint på rasistene, som ikke viser noen forståelse og medmenneskelighet for mennesker som er i en særdeles vanskelig situasjon og sint fordi FrP er det eneste (store) partiet som faktisk tar realiteten av konsekvensene på alvor! Må også legge til at jeg ikke liker / er enig i retorikken til en stor del FrP politikere, og de skremmer vekk mangle velgere med sine til tider hatefulle utsagn. Hvor er partiet som ser utfordringene med innvandring, men samtidig klarer å manøvrere seg uten å ta til billig rasistisk retorikk?

Dette ble et ganske langt innlegg, men jeg håper noen har noen kommentarer, spesielt i forhold til youtube videoen jeg har linket.

Anonymkode: faa0b...aed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...