Gå til innhold

Sende faktura som privatperson


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har gjort en jobb for noen bekjente, og jeg ga de bare et kontonr og sa de kunne overføre penger dit, men de vil gjerne at jeg skal sende en faktura. Jeg prøvde Conta Faktura, men der må man skrive inn firmanavn og sånne ting, og jeg er bare en privatperson, så det blir ikke helt riktig. Noen som har erfaring med hvordan man gjør det? Eller noen andre nettsider som er gode (og gratis) der  man kan sende faktura fra?

Anonymkode: 5d32f...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, er det ikke lovmessige krav til innholdet i en faktura som sier at en faktura alltid skal inneholde selgers organisasjonsnummer da..? Er i tvil på om du i det hele tatt får utstedt en gyldig faktura hvis du ikke har dette, men er ikke sikker, så sjekk det ut

Anonymkode: 8c524...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, er det ikke lovmessige krav til innholdet i en faktura som sier at en faktura alltid skal inneholde selgers organisasjonsnummer da..? Er i tvil på om du i det hele tatt får utstedt en gyldig faktura hvis du ikke har dette, men er ikke sikker, så sjekk det ut

Anonymkode: 8c524...a6b

Med tanke på at det er flust av reklamer som reklamerer med at du kan sende regning som privatperson regner jeg med det er mulig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, er det ikke lovmessige krav til innholdet i en faktura som sier at en faktura alltid skal inneholde selgers organisasjonsnummer da..? Er i tvil på om du i det hele tatt får utstedt en gyldig faktura hvis du ikke har dette, men er ikke sikker, så sjekk det ut

Anonymkode: 8c524...a6b

TS ble bedt om å sende en faktura, ikke en offentlig godkjent faktura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger maler for fakturaer i Word - du fyller bare inn det som stemmer og redigerer bort (eller lar det stå åpent) det som ikke passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...