Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Du som har ulike typer angst: Hvordan reagerer du når det er billettkontroll på buss/bane/tog? Har du noen tips til å eventuelt takle den situasjonen når du har angst? Eller til å "lande"/bli ferdig med episoden i etterkant om du ikke fikk til/taklet situasjonen så godt som du skulle ønske? Det var nemlig billettkontroll på banen i dag, og jeg fikk helt hetta. Følte jeg virkelig dummet meg ut. Situasjonen var som følger: Jeg hadde allerede registrert billett/kortet mitt, men da jeg så kontrollørene kjente jeg bare at skuldrene krøp godt oppunder ørene, det var vanskelig å puste og det føltes som at jeg fikk helt panikk. Så jeg prøvde å registrere kortet mitt en gang til, selv om jeg egentlig visste at jeg hadde betalt. Kontrolløren sa jeg måtte trykke på et eller annet, da utbrøt jeg: "Jeg har betalt!" eller noe sånt. Jeg husker ikke helt hva mer kontrolløren sa, bare at jeg unnskyldte meg og sa at det var ikke meningen å være frekk.Jeg ville bare forsvinne derfra. Håper noen har noen gode råd/erfaringer å dele!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 29 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev: Du som har ulike typer angst: Hvordan reagerer du når det er billettkontroll på buss/bane/tog? Har du noen tips til å eventuelt takle den situasjonen når du har angst? Eller til å "lande"/bli ferdig med episoden i etterkant om du ikke fikk til/taklet situasjonen så godt som du skulle ønske? Det var nemlig billettkontroll på banen i dag, og jeg fikk helt hetta. Følte jeg virkelig dummet meg ut. Situasjonen var som følger: Jeg hadde allerede registrert billett/kortet mitt, men da jeg så kontrollørene kjente jeg bare at skuldrene krøp godt oppunder ørene, det var vanskelig å puste og det føltes som at jeg fikk helt panikk. Så jeg prøvde å registrere kortet mitt en gang til, selv om jeg egentlig visste at jeg hadde betalt. Kontrolløren sa jeg måtte trykke på et eller annet, da utbrøt jeg: "Jeg har betalt!" eller noe sånt. Jeg husker ikke helt hva mer kontrolløren sa, bare at jeg unnskyldte meg og sa at det var ikke meningen å være frekk.Jeg ville bare forsvinne derfra. Håper noen har noen gode råd/erfaringer å dele! Jeg sliter med angst selv og forstår at du ble litt engstelig pga episoden i dag. For meg hjelper det ofte å tenke at for billettkontrolløren var dette noe som skjedde akkurat da, og så var det nok glemt i neste sekund. Folk i slike jobber møter ufattelig mange personer gjennom en dag, og går derfor ikke rundt og husker på at "oi, hun virket litt nervøs da jeg spurte etter billetten hennes" eller lignende. Se deg selv i motsatt situasjon; om du var billettkontroll og en person fomlet litt, ville du gått rundt og tenkt på det resten av dagen? Gjør det inntrykk? Svaret er nok nei Så jeg håper du fint kan legge dette bak deg, du dummet deg ikke ut og det går helt fint! Anonymkode: 679f7...b7f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 Meg i forrige innlegg. Det ska altså stå "om du var billettkontrollør", ikke om du var billettkontroll Anonymkode: 679f7...b7f
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med angst selv og forstår at du ble litt engstelig pga episoden i dag. For meg hjelper det ofte å tenke at for billettkontrolløren var dette noe som skjedde akkurat da, og så var det nok glemt i neste sekund. Folk i slike jobber møter ufattelig mange personer gjennom en dag, og går derfor ikke rundt og husker på at "oi, hun virket litt nervøs da jeg spurte etter billetten hennes" eller lignende. Se deg selv i motsatt situasjon; om du var billettkontroll og en person fomlet litt, ville du gått rundt og tenkt på det resten av dagen? Gjør det inntrykk? Svaret er nok nei Så jeg håper du fint kan legge dette bak deg, du dummet deg ikke ut og det går helt fint! Anonymkode: 679f7...b7f Tusen takk! Du har helt rett.Føler meg lettere til sinns nå Opp på "hesten"(banen) igjen i morgen!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Hvis du hadde billetten på mobilen. Så skal man trykke en plass på appen så kontolløren ser at det er betalt. Jeg kjenner ei som er billetkontrollør og hun som mange andre er, mest opptatt av seg selv Og jobben. Hun hadde garantert ikke husket deg. Og de er klar over at folk reagerer forskjellig I den situasjonen. Og skulle det være at du ikke har betalt, så må du bare gi litt informajson om deg selv også får du regning. Og de husker deg ikke lenger ::p De hun husker er de som prøver å stikke I fra, dytter hun eller biter! Og med angst så er det best å eksponere seg selv for det man er redd for mange ganger og fortelle seg selv at dette gikk bra! Også kommer kroppen etter. Hilsen ei som har slitt med angst I mange år! Og nå klarer jeg å ta trikk og buss uten å være redd. Og ikke panisk sjekke om det er kontrollører rundt om kring. Anonymkode: 2fd02...070
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde billetten på mobilen. Så skal man trykke en plass på appen så kontolløren ser at det er betalt. Jeg kjenner ei som er billetkontrollør og hun som mange andre er, mest opptatt av seg selv Og jobben. Hun hadde garantert ikke husket deg. Og de er klar over at folk reagerer forskjellig I den situasjonen. Og skulle det være at du ikke har betalt, så må du bare gi litt informajson om deg selv også får du regning. Og de husker deg ikke lenger ::p De hun husker er de som prøver å stikke I fra, dytter hun eller biter! Og med angst så er det best å eksponere seg selv for det man er redd for mange ganger og fortelle seg selv at dette gikk bra! Også kommer kroppen etter. Hilsen ei som har slitt med angst I mange år! Og nå klarer jeg å ta trikk og buss uten å være redd. Og ikke panisk sjekke om det er kontrollører rundt om kring. Anonymkode: 2fd02...070 Takk Skal minne meg selv på det. Jeg kan ha det litt likedan når jeg f.eks er på butikken. Men da klarer jeg å tenke at jaja, kanskje de fikk noe å le av, så da gjorde jeg noen sin dag litt lysere Eller at de bare har glemt det. Jeg hadde kort. Noen som stod like ved slet lenge med mobilen, en som ikke husket passordet til appen hun hadde billetten på. Eller noe slikt. Likevel var jeg mest opptatt av at jeg hadde dummet meg ut. Veldig rart når en ser det utenfra,egentlig. Så bra at du klarer å ta trikk og buss uten å være redd nå! Håper jeg kommer dit selv en gang også. Jeg setter veldig stor pris på svarene!
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Oppdatering: Har tatt banen flere ganger nå, -føler billettkontrollen går bedre og bedre for hver gang! *Klapp på skulderen til meg selv*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå