Atea Skrevet 23. februar 2016 #21 Skrevet 23. februar 2016 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid tenkt at reinskav er skikkelig dyrt, men jeg tar kanskje feil? I så fall vet jeg hva jeg skal ha til middag i løpet av uken Hva ligger kiloprisen på? Anonymkode: 13d19...def 80-90 kroner for 400 gram. Men det er forskjell på kvalitet. Den billigste (first price tror jeg) anbefales ikke, var like før jeg kastet kjøttet rett i søpla, ble irritert når det meste var senete. Men jeg tror (håper) de har trukket produktet tilbake. Det lønner seg å ikke gå på Meny, der ligger de på oppunder 120 for samme vare. Reinkjøtt tåler minimalt med salt. Mye av det man får kjøpt er tilsatt salt. Du kan unngå at det blir for salt, en gryte med grønnsaker og reinkjøtt, det kan du også lage i stekovnen. er godt sammen med poteter, løk og gulrot i terninger, salt og pepper og vann. Må vendes i av og til og etterfylles med vann, dryss på litt hvetemei etter cirka 45 min., litt over en time på 180-220 grader. Denne retten tåler litt pepper, men ikke overdriv. Server med tyttebær, flatbrød og en kald øl. Kanskje noe med rabarbra til dessert. En pai kanskje. Endret 23. februar 2016 av Atea
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #22 Skrevet 25. februar 2016 Ts her. takk for mange gode tips. jeg har en onkel som er jeger så jeg fikk elgkjøttdeig av han, så da ble det elgkarbonade-smørbrød med eggerøre og hun elsket det. Også lagde jeg gulrot-kake, men jeg sovnet mens den sto i ovnen så den ble helt svart Anonymkode: e16b4...e8a 3
drikkerbrushverdag Skrevet 25. februar 2016 #23 Skrevet 25. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. takk for mange gode tips. jeg har en onkel som er jeger så jeg fikk elgkjøttdeig av han, så da ble det elgkarbonade-smørbrød med eggerøre og hun elsket det. Også lagde jeg gulrot-kake, men jeg sovnet mens den sto i ovnen så den ble helt svart Anonymkode: e16b4...e8a Elg høres helt fantastisk ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå