Gå til innhold

Kan det være tankene mine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg hadde tidligere starten på en spiseforstyrrelse, men kom meg heldigvis ut av det da realiteten slo til og jeg besvimte fordi jeg ikke hadde spist på en del dager. Jeg ble ofte mobbet på ungdomsskolen for å være feit, og det var sånn det startet. Nå i ettertid har jeg et ok forhold til mat (teller kalorier og veier maten enda, men i mindre grad enn før), men hver gang jeg spiser godteri kaster jeg opp. Jeg har ingen matallergi, og lurer derfor på om det kan være at jeg tenker meg til å kaste opp? Har nesten angst for å legge på meg, så tenker kanskje at det kan gå an?

Anonymkode: e5b12...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt

Skrevet

Psyken spiller nok inn her. Prøv å endre tankegangen din. Du blir ikke tykk av litt godteri ;)

Vet det er enkelt å sitte på utstiden å si at du må gjøre sånn og sånn, men våre egne tanker kan gjøre mye. Både positivt og negativt.

Anonymkode: 83c96...9a5

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psyken spiller nok inn her. Prøv å endre tankegangen din. Du blir ikke tykk av litt godteri ;)

Vet det er enkelt å sitte på utstiden å si at du må gjøre sånn og sånn, men våre egne tanker kan gjøre mye. Både positivt og negativt.

Anonymkode: 83c96...9a5

Klarer ikke endre tankegangen min, er så sykt redd for å legge på meg..

Tusen takk for innspill! :)

Skrevet

Jo, du kan endre tankegangen din. Det er ikke nødvendigvis enkelt, men det er jo ofte derfor folk går til psykolog :)

Også kan du jo slutte å spise godteri hvis du kaster opp av det, spis heller mer skikkelig mat. Ingen TRENGER godteri :)

Anonymkode: 831d0...966

Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Enig med dere over her: Ja, det kan være tankene dine. Første skritt til å endre dem er å faktisk tenke at det er mulig å endre dem. Enten alene eller med hjelp. Lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk!

Skrevet

Jeg har som deg en sterk angst for å legge på meg. Det bunner i anorexia på ungdomsskolen og overvekt siden. Nå er jeg en BMI under 18,5 og får panikk om tallene på vekten øker... Veldig slitsomt...

Anonymkode: df424...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...