AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #21 Skrevet 25. februar 2016 Takk for svar alle sammen Innlegget var nok ikke så utfyllende.. gikk litt fort i svingene Men altså vi er to jenter som skal reise ned. Jeg tenker å ha med meg ca 20k (kanskje litt mer) i lommepenger. Dette vil gå til mat og attraksjoner. Er ikke så supergira på å handle, men vil nok bli litt allikevel. Vi tenker vel begge at vi vil spise på "middels dyre restauranter,ikke jalla men ikke galla heller liksom Også når vi først er der så blir det nok til at vi må på Brooklyn flea, statue of liberty, top of the rock, dyreparken i central park osv. Og ja som miaw skriver så blir det metroen istedenfor taxien Mange som sier at NY er dyrt osv. Men jeg har bestemt meg for å reise nå mens jeg kan, når jeg ikke har barn å ta hensyn til. Skal leve livet og oppleve ting før den tid kommer Anonymkode: ace51...ad4
*Emma* Skrevet 25. februar 2016 #22 Skrevet 25. februar 2016 Blir sikkert kjempe bra Vi gikk nesten hele tiden, og tok banen. Tok vel taxi til/fra flyplassen og ett par ganger når vi skulle sent hjem etter middag og ikke hadde lyst til å vase rundt gatelangs for å finne nærmeste subwaystopp som passet Taxi fra flyplassen og til Manhattan tror jeg var 75$, men jeg tror det kanskje går busser også som er rimeligere. Skal du handle rimeligere har jeg hørt at Woodbury Commons Outlet er stort og bra. Går buss dit for litt under 50$. Har ikke vært der selv, men har planer om å dra dit når jeg skal bort i mai (på jentetur med ei vennine selv om jeg både har mann og barn hjemme. Livet er ikke over selv om man får familie. Hehehe..)
JHF Skrevet 25. februar 2016 #23 Skrevet 25. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen Innlegget var nok ikke så utfyllende.. gikk litt fort i svingene Men altså vi er to jenter som skal reise ned. Jeg tenker å ha med meg ca 20k (kanskje litt mer) i lommepenger. Dette vil gå til mat og attraksjoner. Er ikke så supergira på å handle, men vil nok bli litt allikevel. Vi tenker vel begge at vi vil spise på "middels dyre restauranter,ikke jalla men ikke galla heller liksom Også når vi først er der så blir det nok til at vi må på Brooklyn flea, statue of liberty, top of the rock, dyreparken i central park osv. Og ja som miaw skriver så blir det metroen istedenfor taxien Mange som sier at NY er dyrt osv. Men jeg har bestemt meg for å reise nå mens jeg kan, når jeg ikke har barn å ta hensyn til. Skal leve livet og oppleve ting før den tid kommer Anonymkode: ace51...ad4 Hvis dere regner med å ta Metroen en del, lønner det seg å kjøpe et ukeskort for $32. Utrolig lettvint å ta den over alt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #24 Skrevet 25. februar 2016 Blåste 20` på 5 dager i 2013. Er ikke så opptatt av fancy mat, men fikk prøvd mange bra og kule restauranter, litt uteliv, en god del shopping (både dyrt og billig). Hadde spart opp dette i forkant, reiste med stor koffert (uten særlig innhold) og ville ikke tenke på penger. Anonymkode: 3c94e...f38
Hu i byen Skrevet 26. februar 2016 #25 Skrevet 26. februar 2016 Du skal nok klare deg greit med 20k, høres nesten ut som jeg da jeg reiste første gangen, skulle til New York, det var drømmen, så brukte alt av sparepenger og greide å tyne oppholdet mitt lenge, men da var dollarkursen lav og jeg brukte mye tid på å sitte i parken å lese bøker og middag var kinamat til 7 dollar og jeg bodde på et slitent hostel hvor ingen forventet tips :-) Jeg hadde et fantastisk opphold, tross alt, man blir om ikke annet veldig kreativ av å være på ferie med lite penger og jeg gikk ALLTID, men bane er billig og enkelt og du kommer deg greit rundt, har du tenkt å bruke den mye lønner ukeskort seg. Du kan jo også ta deg en tur til Coney Island hvis det frister, High Line Park er jo gratis og den kan benyttes til forflytning også, du kommer deg fra midtown til Meatpacking uten et lyskryss, men midt på dagen er det veldig folksomt. Mange museum har tidspunkt i løpet av uka med fri entre, hvis det er noe man kunne tenke seg. Good Morning America har gratis konserter med kjente artister i Central Park gjennom sommeren, siden det er frokost-TV så kan man jo utnytte jetlaget sitt litt :-) Du kan jo også prøve den lokale groupon-siden for NYC for å se om du finner noen gode deals på aktiviteter du kunne tenke deg eller spisesteder for den del :-)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #26 Skrevet 28. februar 2016 Den 25.2.2016 at 1.27, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen Innlegget var nok ikke så utfyllende.. gikk litt fort i svingene Men altså vi er to jenter som skal reise ned. Jeg tenker å ha med meg ca 20k (kanskje litt mer) i lommepenger. Dette vil gå til mat og attraksjoner. Er ikke så supergira på å handle, men vil nok bli litt allikevel. Vi tenker vel begge at vi vil spise på "middels dyre restauranter,ikke jalla men ikke galla heller liksom Også når vi først er der så blir det nok til at vi må på Brooklyn flea, statue of liberty, top of the rock, dyreparken i central park osv. Og ja som miaw skriver så blir det metroen istedenfor taxien Mange som sier at NY er dyrt osv. Men jeg har bestemt meg for å reise nå mens jeg kan, når jeg ikke har barn å ta hensyn til. Skal leve livet og oppleve ting før den tid kommer Anonymkode: ace51...ad4 Barn er selve livet, bare vent.. hehe Anonymkode: 01e6d...6a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå