Gå til innhold

Lam tunge etter trekking

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk operert ut en visdomstann i går, det gikk i grunnen greit.

Men halve tungen min er fortsatt like nummen som om den fortsatt var bedøvd :o ! Resten av bedøvlelsen er ute, og dette skremmer meg. Tenk om en nerve er ødelagt? Tenk om det alltid vil være sånn?

Får sevfølgelig ikke tak tannlegen før på mandag, men jeg er REDD!!

Noen som har opplevd det samme?!

-engsltelig nå

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Regner med det var en tann i underkjeven du trakk? Det kan være at tannlegen kom borti nerven med nålen når h*n satt bedøvelsen, og kanskje skadet den litt..

Jeg er tannlegestudent og kan forsikre deg om at slikt skjer av og til, og er ikke farlig og går som regel over!

Dersom det ikke er gått over innen en uke ville jeg tatt kontakt igjen, dette er jo skikkelig ubehagelig. Vet om en person som ble gåendes uten følelse i halve tunga i et par mnd før denne personen fikk følelsen tilbake!

Men slapp av foreløpig og snakk meg tannlegen dersom det ikke går over! :wink:

Skrevet

Jeg er tannlegestudent

Hvilket fakultet, og hvilket kull?

Gjest Anonymous
Skrevet

odontologisk fakultet i Bergen, kull 4 :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Endelig en som har opplevd det samme!

Jeg opererte ut en visdomstann i underkjeven for over 5 uker siden og dagen etter følte jeg meg like bedøvd. Jeg ringte tannlegen og hun sa at det var helt vanlig å ha det sånn i 4-8 uker! :o

Jeg er fortsatt like nummen i halve tunga og tannkjøttet osv. på den ene siden. Begynner å bli drittlei for å si det mildt. Tror tunga er litt hoven også, for jeg biter stadig vekk i den når jeg spiser. Og det er faktisk vondt selvom tunga føles helt bedøvd :-?

Jeg har snakket med mange som har operert ut visdomstenner, men ingen har hatt noe sånt som dette. Håper det går over snart ihvertfall, men det er visstnok ikke noe farlig - bare sinnsykt irriterende :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen tusen takk for svar! Jeg har vært så engstelig pga dette! Er roligere nå og skal se det litt an, skal tilbake til tannlegen på torsdag.

Takk igjen :)

Skrevet
odontologisk fakultet i Bergen, kull 4  :wink:

Hehe, så gøy :)

Da er det nok stor sjanse for at vi deltok på samme rebusløp sist helg ;)

Gjest Gjest_nanook
Skrevet

Jeg opplevde det samme for noen år siden. Gikk et halvt år uten følelse i tunga og halve kjeven. Vanskelig for å uttale ord hadde jeg også pga dette. Var rimelig lei kan du si. Da ble det bestemt at jeg skulle opereres på sykehus, men pga graviditet ble det laserbehandlinger hos fysioterapeut i tre måneder i strekk. De brukte en slags penn med laser på der hvor nerva ligger. Har fått igjen det meste av følelsen nå, men ennå er det steder i kjeven det "prikker" når man tar der. I tillegg virker ikke bedøvelsen der når jeg er hos tannlege!!! Heldigvis blir de fleste bra innen et par måneder, så jeg håper det ordner seg for deg.

• 6 år senere...
Skrevet

Akkurat operert ut tanna og føler ingenting i halve tunga (klokka er 2 på natta). Leser på nett om at nerven kan være skadet. Håper det går bra...

• 1 år senere...
Skrevet

Trakk visdomstann i underkjeven for ca. en måned siden. Forsatt føles halve tungen nummen, prikkete og rar (som et bie-stikk på tungespissen). Svært irriterende og maten jeg spiser smaker ikke helt som før..

Er lei av å vente på å bli bra, så det er vel på tide å ta kontakt med tannlegen. Vet noen der ute om en nerveskade kan rettes opp av tannlegen?

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med tannlegen by now, det er ikke normalt at du er nummen i munnen så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...