Gå til innhold

Matematikk for økonomer(BI) vanskelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanskelig matte på BI? Har to i matte fra vgs....redd for at jeg ikke vil få til på Økonomi.

Anonymkode: 2d912...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matematikk for økonomer på BI er helt utrolig lett. Det er kun siv.øk.-matten der som er litt vanskelig. Vi snakker nesten ungdomsskolepensum, føler jeg. Tror du skal greie det fint. Kjøp boken, løs oppgaver og titt på gamle eksamener, så får du jo et innblikk i hva som kreves. 

Skrevet
20 timer siden, Fashionistaen skrev:

Matematikk for økonomer på BI er helt utrolig lett. Det er kun siv.øk.-matten der som er litt vanskelig. Vi snakker nesten ungdomsskolepensum, føler jeg. Tror du skal greie det fint. Kjøp boken, løs oppgaver og titt på gamle eksamener, så får du jo et innblikk i hva som kreves. 

Utrolig lett, for en som fikk 2 i vgs-matte? 

Jeg synes BI-matten er vanskelig, men overkommelig (håper jeg). Jeg hadde 4 i P-matte fra videregående.

Anonymkode: 1d39c...690

Skrevet

Jeg synes det faget er helt ok, og jeg vil si jeg lå på gjennomsnittet i matte på vgs. Første semesteret er det multible choice oppgaver, med mye repetisjon fra vgs og bare to kapitler. Andre semesteret er det litt flere kapitler og en del nye emner dersom du ikke hadde r matte på vgs, men synes det er morsommere enn det som var første semesteret egentlig!

Skrevet

Jeg går økonomi og ledelse på et universitet i norge, og vet ikke om det er det samme, men jeg fikk 2 i matte på vgs påbygg. Og det er litt vanskelig, men ikke mer enn at jeg får det til liksom.

Synes matten på vgs var MYE tyngre.

Anonymkode: 5d274...ecf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig lett, for en som fikk 2 i vgs-matte? 

Jeg synes BI-matten er vanskelig, men overkommelig (håper jeg). Jeg hadde 4 i P-matte fra videregående.

Anonymkode: 1d39c...690

Utrolig lett til å være matte på høyskolenivå. 

Skrevet

Er du motivert, så skal det gå helt greitt.

Ut fra hva andre sier virker det som om BI har mye lettere matte enn ellers. Med fordypning i matte på vgs/evnt T, så er matten på vanlig høgskole/universitet ren repitisjon første året, og ganske lett. "Alle" som kom fra P-matte måtte jobbe ganske mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...