AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har en kamerat som jeg lurer på om har blitt litt interessert i meg. Vi er begge i 30-åra. Jeg er ikke noen drømmedame, har aldri hatt kjæreste og får sjelden oppmerksomhet av menn. Kameraten min er en fin fyr, ganske kjekk også, men jeg har bare vennskapelige følelser for ham. Jeg unngår fysisk kontakt med ham for å ikke sende noen gale signaler, men jeg kan ikke unngå ham helt. Vil bare ikke at han skal tro at jeg er interessert i noe jeg ikke er. Men så er det den andre siden av saken, jeg kan ikke velge og vrake, kanskje dette er den eneste ordentlige sjansen jeg får før jeg blir 40? Tenk om jeg forblir singel resten av livet fordi jeg ikke ville/klarte å se på ham som en potensiell kjæreste? Men jeg kjenner at jeg ikke kan gjøre det, det hadde ikke vært rettferdig mot noen av oss. Det var vel egentlig ikke noe spørsmål i dette, måtte bare komme med et lite hjertesukk... Anonymkode: 42e0a...759
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kamerat som jeg lurer på om har blitt litt interessert i meg. Vi er begge i 30-åra. Jeg er ikke noen drømmedame, har aldri hatt kjæreste og får sjelden oppmerksomhet av menn. Kameraten min er en fin fyr, ganske kjekk også, men jeg har bare vennskapelige følelser for ham. Jeg unngår fysisk kontakt med ham for å ikke sende noen gale signaler, men jeg kan ikke unngå ham helt. Vil bare ikke at han skal tro at jeg er interessert i noe jeg ikke er. Men så er det den andre siden av saken, jeg kan ikke velge og vrake, kanskje dette er den eneste ordentlige sjansen jeg får før jeg blir 40? Tenk om jeg forblir singel resten av livet fordi jeg ikke ville/klarte å se på ham som en potensiell kjæreste? Men jeg kjenner at jeg ikke kan gjøre det, det hadde ikke vært rettferdig mot noen av oss. Det var vel egentlig ikke noe spørsmål i dette, måtte bare komme med et lite hjertesukk... Anonymkode: 42e0a...759 Hvorfor kan du ikke se han på en romantisk måte? Hva er problemet? Anonymkode: 38621...3fc
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke se han på en romantisk måte? Hva er problemet? Anonymkode: 38621...3fc Jeg vet ikke. Har kjent ham en god stund, det er ingen gnist, bare vennskap. Kan ikke sette fingeren på hva som mangler, bare at det er noe. Har nemlig prøvd å tenke på ham sånn, men jeg klarer ikke engang tanken på å kysse ham, det hadde blitt helt feil. Anonymkode: 42e0a...759
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Har kjent ham en god stund, det er ingen gnist, bare vennskap. Kan ikke sette fingeren på hva som mangler, bare at det er noe. Har nemlig prøvd å tenke på ham sånn, men jeg klarer ikke engang tanken på å kysse ham, det hadde blitt helt feil. Anonymkode: 42e0a...759 Det er litt rart dette her, kvinner vil gjerne ha kjærester som de er gode venner med, men de vil ikke bli kjærester med gode venner. Tror dette er en av tingene som veldig ofte skiller kvinner og menn Anonymkode: 38621...3fc
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt rart dette her, kvinner vil gjerne ha kjærester som de er gode venner med, men de vil ikke bli kjærester med gode venner. Tror dette er en av tingene som veldig ofte skiller kvinner og menn Anonymkode: 38621...3fc Ja, det er ganske teit. Men noen er man bare venner med. Jeg er nok sikkert litt lettskremt også, hater uønsket oppmerksomhet (ikke at det skjer så ofte heller). Anonymkode: 42e0a...759
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Hva er det som gjør at du tror han liker deg? Har han sagt noe? Anonymkode: d014a...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør at du tror han liker deg? Har han sagt noe? Anonymkode: d014a...7ab Nei, han har ikke sagt noe, men han har spurt om vi skal finne på ting bare vi to oftere enn vanlig, i det siste har han nevnt litt påfallende ofte at han er singel og prøvd å være litt mer fysisk enn han pleier (men det lurer jeg meg så godt unna som jeg kan). Kan godt hende at jeg bare innbiller meg noe. Det hadde vært så fint hvis han plutselig dukka opp med ei dame. Anonymkode: 42e0a...759
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Hvorfor skulle du ikke få sjansen senere? Ja, det kan være et handicap at du ikke har vært i forhold før og er helt uerfaren om det først skulle skje, men det behøver jo ikke være verdens undergang. Treffer du den rette merker du det og jeg syntes ikke det å ta til takke med en du ikke er interessert i er veien å gå. Tro meg, det er mye verre å måtte gå fra hverandre etter en stund, bare fordi man innledet noe som egentlig var dødfødt fra starten av. Det er verdt å vente på noen man føler en gnist for, hvis ikke er det bare platt. Det er som regel mer vrient å få følelser for noen man har kjent en stund. Det kan skje, men om det ikke har skjedd så blir det feil å innlede noe bare fordi man føler man har dårlig tid. I verste fall er det den største bjørnetjenesten man gjør mot seg selv, for om man innleder noe med noen man egentlig har vennskapelige følelser for så frarøver man seg samtidig muligheten for å treffe noen andre. Når du ikke engang greier tanken på å kysse han så vil jeg si det er dødfødt. Jeg tør påstå at det er bedre å vente lenge på en potensiell full klaff enn å nekte seg selv en virkelig og gjensidig forelskelse. Stå på! Hilsen mann i samme aldersgruppe som deg. Anonymkode: 5e316...77e 3
Gjest Genevieve Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er ganske teit. Men noen er man bare venner med. Jeg er nok sikkert litt lettskremt også, hater uønsket oppmerksomhet (ikke at det skjer så ofte heller). Anonymkode: 42e0a...759 Men da sier du bare neitakk og går videre. Ingen big deal det.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du ikke få sjansen senere? Ja, det kan være et handicap at du ikke har vært i forhold før og er helt uerfaren om det først skulle skje, men det behøver jo ikke være verdens undergang. Treffer du den rette merker du det og jeg syntes ikke det å ta til takke med en du ikke er interessert i er veien å gå. Tro meg, det er mye verre å måtte gå fra hverandre etter en stund, bare fordi man innledet noe som egentlig var dødfødt fra starten av. Det er verdt å vente på noen man føler en gnist for, hvis ikke er det bare platt. Det er som regel mer vrient å få følelser for noen man har kjent en stund. Det kan skje, men om det ikke har skjedd så blir det feil å innlede noe bare fordi man føler man har dårlig tid. I verste fall er det den største bjørnetjenesten man gjør mot seg selv, for om man innleder noe med noen man egentlig har vennskapelige følelser for så frarøver man seg samtidig muligheten for å treffe noen andre. Når du ikke engang greier tanken på å kysse han så vil jeg si det er dødfødt. Jeg tør påstå at det er bedre å vente lenge på en potensiell full klaff enn å nekte seg selv en virkelig og gjensidig forelskelse. Stå på! Hilsen mann i samme aldersgruppe som deg. Anonymkode: 5e316...77e Jeg har et nøkternt syn på egen attraktivitet, vet at jeg ikke kan forvente allverden. Tenker egentlig som deg at det vil være veldig dumt å prøve noe jeg ikke vil, og kommer ikke til å gjøre det. Dessuten synes jeg det er det dårlig gjort å ta til takke med noen. Anonymkode: 42e0a...759
hypes Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Du kan jo gi det en sjanse. Forhold som springer ut av vennskap er ofte de beste. Følelsene kan dukke opp etterhvert, og gjør de ikke det - så er det ikke verre enn å ende det. Men på den annen side risikerer du å miste en god venn.. Selv ville jeg muligens prøvd. Kanskje du ser noen veldig gode sider som sjarmerer deg i senk 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et nøkternt syn på egen attraktivitet, vet at jeg ikke kan forvente allverden. Tenker egentlig som deg at det vil være veldig dumt å prøve noe jeg ikke vil, og kommer ikke til å gjøre det. Dessuten synes jeg det er det dårlig gjort å ta til takke med noen. Anonymkode: 42e0a...759 Ja, det syntes jeg også er dårlig gjort. Og som noen nettopp påpekte over, så risikerer man å miste et godt vennskap. Anonymkode: 5e316...77e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 4 minutter siden, hypes skrev: Du kan jo gi det en sjanse. Forhold som springer ut av vennskap er ofte de beste. Følelsene kan dukke opp etterhvert, og gjør de ikke det - så er det ikke verre enn å ende det. Men på den annen side risikerer du å miste en god venn.. Selv ville jeg muligens prøvd. Kanskje du ser noen veldig gode sider som sjarmerer deg i senk Jada, men da skal det jo i det minste være et lite "spark" der i utgangspunktet. Man går ikke inn i forhold med en venn man kun har platoniske og vennskapelige følelser for. Anonymkode: 5e316...77e
Gjest Egiett Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Du sier det jo veldig fint selv i slutten der; det ville ikke vært rettferdig mot noen av dere. Samtidig tror jeg ikke det er slik at du ødelegger din eneste sjanse ved dette. Tenk hvor fint det kan bli, den dagen du møter noen som er interessert i, og som også har de rette følelsene for deg
Gjest Cartman Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Har kjent ham en god stund, det er ingen gnist, bare vennskap. Kan ikke sette fingeren på hva som mangler, bare at det er noe. Har nemlig prøvd å tenke på ham sånn, men jeg klarer ikke engang tanken på å kysse ham, det hadde blitt helt feil. Anonymkode: 42e0a...759 Skjønner problemstillingen. Ikke greit det der. Han er sannsynligvis den beste "matchen" din, da dere har et vennskap, som kan være et fundament i forholdet. Han vil du også kunne stole på i vanskelige situasjoner, noe som er viktig. Du synes han er pen, men ikke din type. Dreier dette seg om ditt selvbilde eller at du liker en annen form for pen/kjekk?
Knirke Skrevet 21. februar 2016 #16 Skrevet 21. februar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du ikke få sjansen senere? Ja, det kan være et handicap at du ikke har vært i forhold før og er helt uerfaren om det først skulle skje, men det behøver jo ikke være verdens undergang. Treffer du den rette merker du det og jeg syntes ikke det å ta til takke med en du ikke er interessert i er veien å gå. Tro meg, det er mye verre å måtte gå fra hverandre etter en stund, bare fordi man innledet noe som egentlig var dødfødt fra starten av. Det er verdt å vente på noen man føler en gnist for, hvis ikke er det bare platt. Det er som regel mer vrient å få følelser for noen man har kjent en stund. Det kan skje, men om det ikke har skjedd så blir det feil å innlede noe bare fordi man føler man har dårlig tid. I verste fall er det den største bjørnetjenesten man gjør mot seg selv, for om man innleder noe med noen man egentlig har vennskapelige følelser for så frarøver man seg samtidig muligheten for å treffe noen andre. Når du ikke engang greier tanken på å kysse han så vil jeg si det er dødfødt. Jeg tør påstå at det er bedre å vente lenge på en potensiell full klaff enn å nekte seg selv en virkelig og gjensidig forelskelse. Stå på! Hilsen mann i samme aldersgruppe som deg. Anonymkode: 5e316...77e What he said Jeg er over 30, har aldri hatt kjæreste, og det er ikke på grunn av mangel på tilbud. Hvis man ikke føler tiltrekking til vedkommende mann, hva er da poenget? Vi lever ikke i 50-åra, der en kvinnes suksess er avhengig av om hun er gift og hvor mange barn hun har. Sorry til alle dere damer som tar første og beste mann bare for at dere vil ha en mann. Og ja, jeg VET at det er mange av dere!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 6 minutter siden, Cartman skrev: Skjønner problemstillingen. Ikke greit det der. Han er sannsynligvis den beste "matchen" din, da dere har et vennskap, som kan være et fundament i forholdet. Han vil du også kunne stole på i vanskelige situasjoner, noe som er viktig. Du synes han er pen, men ikke din type. Dreier dette seg om ditt selvbilde eller at du liker en annen form for pen/kjekk? Utseendet hans spiller ikke noen stor rolle her, det er noe annet som mangler, noe som sjarmerer meg eller gir meg en ekstra god følelse. Dessuten er det noen personlige ting som ikke gjør noe i et vennskap, men som kunne vært utfordrende i et forhold (mulig han ikke vurderer det på samme måte som jeg). Anonymkode: 42e0a...759
Collan Skrevet 21. februar 2016 #18 Skrevet 21. februar 2016 I hele verden og til alle tider har folk inngått fornuftsekteskap. Det har blitt langt færre av dem i vår del av verden de siste 40-50 årene, hovedsakelig fordi folk har mye bedre økonomi og dermed ikke absolutt må ha en partner for å få det til å gå rundt. I alle kulturer som det fins historisk materiale om har mennesker lagd eventyr og annen diktning om det ultimate kjærlighetsekteskapet. Det sier at forestillingen om at et ekteskap som er bygd på gjensidig kjærlighet sitter sterkt i oss. Allikevel har det for mange blitt en uoppnåelig drøm. Verden er full av fornuftsekteskap. Det som mange overser er at mange av de som lever i fornutsekteskap lærer å bli glade i hverandre, og etter en del tid sammen kjenner en kjærlighet som ikke nødvendigvis er så forskjellig fra de som var forelsket i hverandre før de giftet seg. Du er den eneste som kan bestemme hva du skal gjøre med livet ditt, og hvordan du skal oppnå størst mulig lykke. Det er ikke mulig å si om du kommer til å møte noen andre hvis du sier nei til ham, den eneste måten å finne det ut på er å avvise ham nå og se hvordan det går. Hvis du skal vurdere et liv sammen med kameraten din kan du jo med en gang tenke på om dere deler visse grunnleggende verdier. Jeg vil tro at et ekteskap mellom en SV-er og en Frp-er kunne blitt anstrengt på mange områder. 1
Gjest Cartman Skrevet 21. februar 2016 #19 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utseendet hans spiller ikke noen stor rolle her, det er noe annet som mangler, noe som sjarmerer meg eller gir meg en ekstra god følelse. Dessuten er det noen personlige ting som ikke gjør noe i et vennskap, men som kunne vært utfordrende i et forhold (mulig han ikke vurderer det på samme måte som jeg). Anonymkode: 42e0a...759 ALLE menn vil være utfordrende å leve med. Vi er menn for faen haha :D Man må jobbe med forholdet. Slik er det for alle. Ikke la deg lure av facebook-oppdateringer og alle de perfekte parene. Greia er at noen er så forelsket at de godtar alt. Vennskapet deres vil føre til at dere får mange gode dager. Det vil også gi deg tryggheten. Føles det ikke riktig, så går du selvfølgelig ikke inn i et forhold med han. Ville bare påpeke at et godt vennskap er et veldig godt utgangspunkt.
Summers Skrevet 21. februar 2016 #20 Skrevet 21. februar 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du ikke få sjansen senere? Anonymkode: 5e316...77e Fordi å se på fortiden er en grei måte å predikere fremtiden om man ikke gjør noen endringer i livet og TS skriver jo ikke at hun har tenkt til å gjøre noen endringer. Tar ikke stilling til om hun burde ta sjansen på kompisen og sier ikke at det er umulig at hun får en bedre sjanse på en mer riktig mann innen hun er 40. Endret 21. februar 2016 av Summers 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå