Persephone Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Hvordan behandler man falskt skinn så det skal holde seg fint og ikke sprekke opp?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Den 21.2.2016 at 16.44, Persephone skrev: Hvordan behandler man falskt skinn så det skal holde seg fint og ikke sprekke opp? Hei Dette er hentet fra en artikkel om møbler, men rådene kan kanskje følges i forbindelse med sko og evt klær? "VEDLIKEHOLD AV IMITERT SKINN/ PVC/ PUImitert skinn/ PVC/ PU er produsert i ulike metoder som veving, hekling eller toving av syntetiske fibre. Vedlikehold av imitert skinn/ PVC/ PU er lignende til behandling av skinn. Man må ha et balansert forhold mellom vann, fett og fargestoffer. Blir denne balansen ødelagt, kan resultatet bli falming, overfetting og sprekker. Fett fra mat, svette og andre stoffer vil bryte ned det imiterte skinn/ PVC/ PU over tid og derfor er det svært viktig at man arbeider forebyggende. Tenk over hvor du plasserer møblene dine i rommet. Det kan fort bli skade med for mye dagslys og sol. Varme og uttørking kan også lage sprekker i møblene.Til imitert skinn/ PVC/ PU anbefaler vi - http://www.novasolo.no/products/colourlock-by-cast-pu-proctor " http://www.novasolo.no/pages/vedlikehold Anonymkode: 5e736...8dc 1
Persephone Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Dette er hentet fra en artikkel om møbler, men rådene kan kanskje følges i forbindelse med sko og evt klær? "VEDLIKEHOLD AV IMITERT SKINN/ PVC/ PUImitert skinn/ PVC/ PU er produsert i ulike metoder som veving, hekling eller toving av syntetiske fibre. Vedlikehold av imitert skinn/ PVC/ PU er lignende til behandling av skinn. Man må ha et balansert forhold mellom vann, fett og fargestoffer. Blir denne balansen ødelagt, kan resultatet bli falming, overfetting og sprekker. Fett fra mat, svette og andre stoffer vil bryte ned det imiterte skinn/ PVC/ PU over tid og derfor er det svært viktig at man arbeider forebyggende. Tenk over hvor du plasserer møblene dine i rommet. Det kan fort bli skade med for mye dagslys og sol. Varme og uttørking kan også lage sprekker i møblene.Til imitert skinn/ PVC/ PU anbefaler vi - http://www.novasolo.no/products/colourlock-by-cast-pu-proctor " http://www.novasolo.no/pages/vedlikehold Anonymkode: 5e736...8dc Nydelig! Tror kanskje det kan være spenende å lese mer om hvordan dette faktisk funker. Dette er snakk om et korsett da, så det blir jo for det meste oppbevart i klesskapet mitt. Jeg kan sikkert ta en tur i skobutikken og spørre om de har noe for immitert skinn. Jeg er litt redd for at det skal være noe jeg bør behandle det med uten at jeg vet det. Er så kjedelig å sitte der i ettertid og vite hva man kunne gjort for å forhindre skade.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 13 minutter siden, Persephone skrev: Nydelig! Tror kanskje det kan være spenende å lese mer om hvordan dette faktisk funker. Dette er snakk om et korsett da, så det blir jo for det meste oppbevart i klesskapet mitt. Jeg kan sikkert ta en tur i skobutikken og spørre om de har noe for immitert skinn. Jeg er litt redd for at det skal være noe jeg bør behandle det med uten at jeg vet det. Er så kjedelig å sitte der i ettertid og vite hva man kunne gjort for å forhindre skade. Takk for tilbakemeldingen! Når du forteller om at det er et klesplagg som brukes rett mot bar hud, tenker jeg at du må passe på at de produktene du bruker til behandling av plagget ikke er skadelig for deg (da tenker jeg på både huden din og at ting kan trekke inn i kroppen gjennom huden) Kanskje apotekene har noe som er ufarlig, som du kan bruke? Anonymkode: 5e736...8dc
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 23 minutter siden, Persephone skrev: Nydelig! Tror kanskje det kan være spenende å lese mer om hvordan dette faktisk funker. Dette er snakk om et korsett da, så det blir jo for det meste oppbevart i klesskapet mitt. Jeg kan sikkert ta en tur i skobutikken og spørre om de har noe for immitert skinn. Jeg er litt redd for at det skal være noe jeg bør behandle det med uten at jeg vet det. Er så kjedelig å sitte der i ettertid og vite hva man kunne gjort for å forhindre skade. De som selger de korsettene, kan vel også gi vedlikeholdsråd? Anonymkode: 5e736...8dc 1
Persephone Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2016 Den 25.2.2016 at 2.13, AnonymBruker skrev: Takk for tilbakemeldingen! Når du forteller om at det er et klesplagg som brukes rett mot bar hud, tenker jeg at du må passe på at de produktene du bruker til behandling av plagget ikke er skadelig for deg (da tenker jeg på både huden din og at ting kan trekke inn i kroppen gjennom huden) Kanskje apotekene har noe som er ufarlig, som du kan bruke? Anonymkode: 5e736...8dc Ah, det var en veldig god idé! Det er jo et korsett som går til under brystene, så jeg kommer jo til å ha noe under, men det er jo fortsatt deler av det som kan ligge inntil huden litt avhengig av hva jeg går i. Er sikkert veldig lurt å forsikre seg om at det er hudvenlig ja. Den 25.2.2016 at 2.19, AnonymBruker skrev: De som selger de korsettene, kan vel også gi vedlikeholdsråd? Anonymkode: 5e736...8dc Joa, men jeg glemte selvfølgelig å spørre henne der og da. Jeg kjøpte det på desucon av jenta som hadde artstanden ved siden av min, men jeg kommer jo ikke til å se henne før på desucon i sommer. Jeg bør sikkert behandle det før det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå