AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Jeg kjenner jeg har fullstendig panikk nå. Jeg har fått en relativt stor tannbyll oppe på venstre side av munnen. Har ingen hull, skjønner ikke hvorfor jeg har fått den. Den kom plutselig, og det merkeligste av alt er at jeg kjenner den ikke i det hele tatt! Litt nummen og rar følelse, og litt ømt når jeg trykker på den. Men merker den ikke ellers. Derfor frister det også å bare la den være og se om den går bort av seg selv! Men jeg har jo lest at dette kan være en dårlig idè. Men jeg har ikke akkurat veldig god råd for tiden, og bare det å dra til tannleggen passer fryktelig dårlig for meg og lommeboka mi. Og det som gir meg fullstendig panikk er at jeg har lest at tannlegen kanskje må trekke ut tanna, og da trenger jeg en ny tann!!! Og dette koster jo en formue! Er det noen her som kan gi meg noen trøstende ord/tips? Har noen hatt en tannbyll og det gikk bra? Har noen hatt en tannbyll, måttet trekke tanna og satt inn ny? Hvor mye kostet eventuelt dette?? Har noen hatt det og det fikk over av seg selv? Ikke har jeg lyst til å ta antibiotika/pencillin heller, pga. visse, kløende bivirkninger som ALLTID oppstår og plager meg i lang tid etter på. BLÆH!!! For en kjip situasjon! Anonymkode: 76c00...bec
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Ingen grunn til panikk! Men, får du en tannbyll bør du komme deg til tannlegen på mandag. Tannlege er dyrt, men det kan blir dyrere å la være. Kom deg avgårde i morgen, så ordner det seg Anonymkode: 6d174...1c1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Kom deg til tannlegen, så får de rensa det og du må kanskje gå på antibiotika. Har ei venninne som gikk i ett års tid med en byll, og hun måtte trekke tanna etter masse tull. Hun har fått beskjed om en kostad på 50 000 +- for ny tann.. Anonymkode: 7e1d8...fc0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Hvis du drar til tannlege med en gang kan det være du slipper å trekke tanna, så da sparer du ganske mye penger. Anonymkode: 48c5b...fcb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Takk for svar dere! Digger kvinneguiden Da ringer jeg tannlegen i morgen tidlig. Jeg har også lest at den dritten her kan komme tilbake gang på gang. Det håper jeg IKKE at det gjør Men jepp! Tannlegen i morgen! Tusen takk igjen for så raske svar! TS Anonymkode: 76c00...bec 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 En liten oppdatering fra meg hvis det skulle være noen med samme problemet i fremtiden som ser denne tråden! Jeg har altså sunne, friske tenner uten hull og fikk da altså en tannbyll på fredag. I dag var jeg hos tannlegen, og han sa at han heller ikke skjønte hvorfor jeg hadde fått denne tannbyllen. Jeg hadde en rotfylling der, men den var helt fin. Betalte 700 kroner for at han stakk et hull i tannkjøttet mitt og tømte den for puss. Så fikk jeg en femdagers pencillin-kur og skal tilbake til han mandag Jeg er lettet, og byllen er allerede på full vei bort! Hipp hurra! Og igjen, tusen takk for gode svar! TS Anonymkode: 76c00...bec 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 Byller kommer sjelden tilbake dersom som man tar penicillin. Anonymkode: 15d8f...42d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå