AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Jeg åpner aldri vinduet på badet. Det har jeg rett og slett ikke behov for. Eventuell vanndamp fra bad og dusj, tar jo ventilasjonen. Nå har jeg hatt gjester i helgen og de har uten unntak åpnet vinduet ved dusjing. Hvorfor? Har lagt merke til at de også gjør dette hjemme hos seg selv. Er dette noe man burde gjøre? Anonymkode: f9d2c...ff3
Fjompen Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Hvis det er lavere luftfuktighet utenfor så går det jo raskere når du åpner vinduet. Jeg gjør også det når jeg dusjer på bad hvor man kan åpne vinduet. 1
Berit Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Vi og gjør det for å bedre lufte ut. Hvis det ikke trengs hos deg, kan du bare si at de ikke behøver å gjøre det hos deg. Men de dusjer vel ikke så ofte hos deg at det behøves å taes opp? Er du redd for litt varmetap? Det gjør vel ikke noe om de gjør det en sjelden gang. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Sett opp en plakat på badet: VINDUET SKAL IKKE ÅPNES!!! Anonymkode: 0379e...f91 1
Fiberhusk Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 (endret) Jeg gjør det for å lufte ut (ventilasjonen er ikke koblet til på badet... Klagesak), og fordi jeg liker å få litt lavere temperatur kjapt. Hvis dine venner gjør det, så la de gjøre det, da vel. Hvis det ikke skader noe, så er det vel ikke farlig? Endret 21. februar 2016 av Fiberhusk 1
peppermyntete Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Jeg lufter hvis badet er veldig varmt fra før. Da blir det enda verre etter en dusj, litt badstu. Klamt og svett og ekkelt og tar helt bort den rene følelsen etter dusj for min del hvis badet er for varmt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Dette plager meg jo ikke. Annet enn at badet blir kaldt, men de er ikke her ofte nok til at jeg gidder å si noe. Jeg bare lurte på om dette var en greie og at det kanskje var lurt å gjøre det. Anonymkode: f9d2c...ff3 1
GammelKaktus Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Kjenner jeg savner å ha vindu på badet Herlig når du er nydusjet og kan åpne vinduet å få frisk luft... 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg åpner aldri vinduet på badet. Det har jeg rett og slett ikke behov for. Eventuell vanndamp fra bad og dusj, tar jo ventilasjonen. Nå har jeg hatt gjester i helgen og de har uten unntak åpnet vinduet ved dusjing. Hvorfor? Har lagt merke til at de også gjør dette hjemme hos seg selv. Er dette noe man burde gjøre? Anonymkode: f9d2c...ff3 Noen har misforstått dette med vindu på badet. Ventilasjonen skal brukes ved dusjing og annen aktivitet ikke vinut. Åpner du vinduet ved vil kald luft komme inn og dampen setter seg på den kaldeste flaten og muggsopp problematikken er et faktum innen kort tid/en liten uke. Anonymkode: 0f167...562 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 Har nesten alltid baderomsvinduet åpent etter dusj. Føler ikke ventilasjonen får tatt alt. Også er det deilig med frisk luft inn. Anonymkode: e0838...3da 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 En fem minutters utlufting på vinteren tar ingen skade av. Ikke badet heller. Det er nydelig å kunne få frisk luft inn uansett hva en gjør eller har gjort på badet. Skulle ønske at jeg hadde et vindu på mitt bad. Savnet er stort. Anonymkode: 9a393...1b8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En fem minutters utlufting på vinteren tar ingen skade av. Ikke badet heller. Det er nydelig å kunne få frisk luft inn uansett hva en gjør eller har gjort på badet. Skulle ønske at jeg hadde et vindu på mitt bad. Savnet er stort. Anonymkode: 9a393...1b8 !ennesker tar ikke skade av en lufting på badet, men badet tar skadet av det. Har du i tillegg fliser på veggene så vil muggen gro godt i det sjulte mellom flis og membran. Der er det vått, enten av dusj eller av kondens som følge av kulden utenfra, mørkt og godt vekstmedium i limematerialet og fugene flisen er festet i. Alle fagfolk advarer mot åpne badevinduer. Feilbruk av bad er ikke forsikringsdekning på og kan beløpe seg til store summer. Anonymkode: 0f167...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå