Gå til innhold

Lær meg om dokurver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år utenfor bryllupsavdelingen har jeg nå havnet i den situasjon at jeg har en finger med i spillet i et bryllup.
Så da lurer jeg på hva har vi i dokurvene nu for tiden, og må man egentlig handle inn stæsj for mange hundre kroner, eller tenker man at gjestene bør sørge for å ha orden på egne sysaker?

Anonymkode: 1a004...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange år utenfor bryllupsavdelingen har jeg nå havnet i den situasjon at jeg har en finger med i spillet i et bryllup.
Så da lurer jeg på hva har vi i dokurvene nu for tiden, og må man egentlig handle inn stæsj for mange hundre kroner, eller tenker man at gjestene bør sørge for å ha orden på egne sysaker?

i min søsters bryllup var det en kurv på do med div bind, tamponger, truseinlegg, håndsprit, kondomer (plutselig trengs det), hodepinetabletter og håndkrem :) hos herrene var de morsomme og satte inn en kurv med noen småflasker med glidemiddel og kondomer :fnise::fnise:

Anonymkode: c0e59...719

Skrevet

Er det så mange som har dokurv i bryllup lenger? Jeg har aldri sett det, og kunne heller aldri tenkt meg å flashe glidemiddel og kondomer foran eldre slektninger. Folk greier vel å ta med seg det de trenger selv :)

• Liker 7
Skrevet

Dette wkulle vært noe for gamle oldemor, tante Olga og onkel Nils. Legg oppi noen esker med angrepiller og, så kommer hele kurven på bordet under middagen til underholdning. Nei takk til dokurv. Selv toalettkurv sier jeg nei takk til. Klarer ikke folk ta med seg det de trenger så får de holde seg hjemme. 

Anonymkode: 89b5e...ea7

• Liker 5
Skrevet

Det jeg syns kan være smart å ha i en dokurv er:

Blank neglelakk (rift i strømpebukse)

Lite sysett ( stropp som løsner ol.)

Munnskyllevann (tilfelle noen spyr)

Plaster (skade og gnagsår)

Paracet (hodepine)

Dette er ting de fleste ikke har med seg i vesken, spesielt små vesker som man gjerne har i et bryllup. Bind og tamponger har man som regel alltid med seg hvis det er nødvendig men det skader jo ikke ha en lite pakke i kurven.

• Liker 2
Skrevet

Nja, hvis folk blir litt for fulle så er det ikke mye som er igjen i disse kurvene utover kvelden:fnise:

Anonymkode: 2e335...4ac

Skrevet

Jeg har god erfaring med å ha dokurv! Har vært det i flere av bryllupene jeg har vært i :) Her har det vært bl.a bind, tamponger, blank neglelakk, hodepinetabletter, håndkrem og hårspray for å nevne noe. Jeg var i et bryllup i sommer hvor jeg plutselig fikk mensen noen dager før planlagt - og der var det ingen dokurv :cry3: Heldigvis hadde jeg på med en rød kjole! Og svigermor kom meg til unnsetning etter 30 min!

Gjest Coolaid
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dokurver ? Har jeg aldri hørt om før..... haha ! 

Skrevet
14 minutter siden, Coolaid skrev:

Dokurver ? Har jeg aldri hørt om før..... haha ! 

Ikke jeg heller, hva lærer man ikke på KG :biggrin:  Dessverre ikke sett snurten av en aldri så liten dokurv i de bryllupene jeg har vært i siste årene. Men godt mulig jeg ferdes i helt feil kretser!

Skrevet

Vi hadde dokurv, med innhold:

Plaster, blank neglelakk, paracet, håndkrem, lusespenner, sikkerhetsnåler, q-tips, hårstrikk og sikkert ennå mer. 

Det som ble brukt i løpet av hele bryllupet var én paracet! 

Anonymkode: 9493c...03f

• Liker 2
Skrevet

Det finnes en laaaaang tråd (eller flere) på Kg om dette. Søk, så får du svar :erter:

Anonymkode: c03b5...b25

Skrevet

Vi hadde do-kurv..... Blank neglelakk, håndkrem, kam, hårspray, hårnåler, paracet, ibux, freshmints, tyggis, plaster, gnagsårplaster, neglfil, hårvoks,  var faktisk en del som ble brukt......

Skrevet
Den 20.2.2016 at 16.13, Lulilelu skrev:

Det jeg syns kan være smart å ha i en dokurv er:

Blank neglelakk (rift i strømpebukse)

Lite sysett ( stropp som løsner ol.)

Munnskyllevann (tilfelle noen spyr)

Plaster (skade og gnagsår)

Paracet (hodepine)

Dette er ting de fleste ikke har med seg i vesken, spesielt små vesker som man gjerne har i et bryllup. Bind og tamponger har man som regel alltid med seg hvis det er nødvendig men det skader jo ikke ha en lite pakke i kurven.

Signerer denne! Jeg har jobbet i ørten bryllup og disse tingene blir det alltid spurt etter. Eneste som mangler på listen er tyggis.

Har sett folk tar oppi deodorant, det blir aldri brukt. Gjør det enkelt :)

Anonymkode: 4d45a...f5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...