Gjest LoisLane Skrevet 15. oktober 2004 #1 Skrevet 15. oktober 2004 Har fått en mega-squash fra en venninne - hva pokkern skal jeg gjøre med den?
ringblomst Skrevet 15. oktober 2004 #2 Skrevet 15. oktober 2004 Brukte squash senest i dag sammen med andre grønsaker jeg stekte i ovnen med potetbåter. Pleier også å bruke squash i wok.
Arkana Skrevet 15. oktober 2004 #3 Skrevet 15. oktober 2004 Squashkake (2 stk) 3 egg 2,5 dl vegetabilsk olje 5 dl sukker 5 dl grovrevet squash 1 liten boks most ananas 7,5 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts bakepulver ½ ts kanel 1 ts muskat ½ ts nellik 2 ts vaniljesukker 2,5 dl hakkede nøtter (pecan, valnøtt eller mandler) 2 esker gourmet naturell ost 1¼ dl smør 5 dl melis 1 ts vaniljesukker Press vannet godt ut av squashen og ananasen. Pisk egg, olje og sukker godt. Bland det tørre og bland dette med squash og ananas. Rør så disse to blandingene godt sammen. Smør to runde former med løs bunn med olje og sukker og hell røren i formene. Stek kakene nederst i ovnen på 180 grader i ca 70 min. Kaken avkjøles på rist.
Gjest LoisLane Skrevet 15. oktober 2004 #4 Skrevet 15. oktober 2004 Hmmm... Lover du at dette er godt, Arkana? Er det litt gulrotkakeaktig?
Arkana Skrevet 16. oktober 2004 #5 Skrevet 16. oktober 2004 Hmmm... Lover du at dette er godt' date=' Arkana? Er det litt gulrotkakeaktig?[/quote'] Det minner om gulrotkake, bare med squash da. Den er veldig saftig og jeg synes den er god ja.
Arkana Skrevet 16. oktober 2004 #6 Skrevet 16. oktober 2004 Har et par andre oppskrifter også. Fylt squash 2 squash 2 fedd hvitløk 100 g bacon 2 ss olivenolje ½ dl kraft 1 ts salt pepper hakket basilikum 1 dl crème fraîche revet ost Del squash i to på langs. Grav ut innmaten og finhakk dem. Legg squash på stekebrett, pensle med olje og stek ved 225 grader i 6-7 minutter. Finhakk hvitløk. Skjær bacon i biter og fres i olje. Tilsett squash og hvitløk og fres i 3-4 minutter. Hell i kraft, crème fraîche og tilsett salt og krydder. Kok opp og la trekke uten lokk i 3-4 minutter. Legg stuingen over i squash og dryss over ost og gratinér til osten er gyllen. Squashbrød med timian (2 brød) 2,5 dl syrnet melk 2,5 dl vann 50 g gjær 2 ts salt 4 ss olje 200 g revet squash 3 ts tørr timian 100 g lettkokte havregryn 200 g sammalt hvete grov 700 g hvetemel Varm væsken og rør ut gjæren. Rør inn salt, olje, squash og timian. Bland havregryn og mel og elt det inn i væsken. La heve ca 30 minutter. Kna godt og form til to brød i form. (Kan også legges rett på stekebrettet.) La heve til dobbel størrelse. Stekes på nederste rille ved 200 grader i ca 45 minutter. Squashpletter (16 stk) 300 g revet squash 1 liten finhakket løk 3 ss hvetemel 1 krm bakepulver 4 ss revet parmesan 1 ss hakket mynte 2 ts hakket bladpersille 1 krm revet muskat 25 g brødrasp 1 lett vispet egg Legg squash og løk på et rent klede, surr sammen og press ut overflødig væske. Bland squash, løk, mel, bakepulver, ost, mynte, persille, muskat, brødrasp og egg. Smak godt til med salt og pepper. Bland til en fast deig. 1 ss av blandingen formes til små pletter som stekes 2-3 minutter, til de er jevnt brune. La renne av på kjøkkenpapir og server gjerne med yoghurt blandet med revet agurk og litt presset hvitløk.
NullHull Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 Har fått en mega-squash fra en venninne - hva pokkern skal jeg gjøre med den? Har du spurt på Seksualiet-forumet?... Beklager, jeg måtte bare! :oops: *tasser tilbake til kurven sin for å skamme seg resten av dagen*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå