Gjest LoisLane Skrevet 15. oktober 2004 #1 Skrevet 15. oktober 2004 Noen som har saftsentrifuge? Kan det anbefales? Hva sentrifugerer dere?
Dru Skrevet 15. oktober 2004 #2 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har! Den er genial! Den sentrifugerer alt. Jeg er spesielt fan av gulrotjuice. Det er merkverdig godt. Epler er jo en klassiker. Lage din egen tomatjuice som er mye bedre enn hva som helst som fås kjøpt ferdig. Jeg er sikker på at min hadde klart å suge saften ut av gråstein. Så det er smak og behag. Alt funker.
Gjest LoisLane Skrevet 15. oktober 2004 #3 Skrevet 15. oktober 2004 Høres bra ut! Jeg har masse epler og gidder ikke lage eplemos... Er det dyrt?
Dru Skrevet 16. oktober 2004 #4 Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har sånn sentrifuge integrert i kjøkkenmaskinen min, så jeg vet ikke hva en enkeltstående vil koste. Kjøkkenmaskinen er en Magimix til over 4000 kroner, så... (men den har 12 års motorgaranti, og det er flott!) Uansett så må du huske på å få med så kraftig motor at du kan suge saften ut av gulrøtter. Ellers er det lite vits. Jeg vil egentlig anbefale deg å gå på typiske kjøkkenbutikker. Ikke Elkjøp og de greiene der. Hvis du bor i Bergen eller Oslo, så kan du høre med Traktøren om de har enkeltstående sentrifuge, eller om de kan bestille. Jeg mener å huske at det ikke er noe de har i standardsortimentet.
Mulle7 Skrevet 16. oktober 2004 #5 Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har, men det går litt i rykk og napp! Prøv f.eks. gulrot + litt selleri, kjempegodt og noe helt annet enn den juicen du kjøper ferdig! - Prøv deg frem med frukt og grønnsaker og lag vitaminbomber!!
Gjest 1111 Skrevet 16. oktober 2004 #6 Skrevet 16. oktober 2004 Jeg fikk en til sist jul som jeg var kjempeskuffet over. husker ikke merket, i og med at den står nedpakka et eller annet sted. men den kunne ikke engang få saft ut av appelsiner epler var bare å glemme.
jordbær Skrevet 17. oktober 2004 #7 Skrevet 17. oktober 2004 Saftsentrifuge.. det har jeg aldri hørt om. Hvordan ser de ut?
Mulle7 Skrevet 17. oktober 2004 #8 Skrevet 17. oktober 2004 Hos meg er det ekstrautstyr til kjøkkenmaskinen min! Det er en slags bolle med, veldig forenklet - en riveskive på toppen, og lokk over med trakt der du putter ned stykker av frukt grønnsaker. Den skal gå rundt med skikkelig kraft og "mose" saften ut av det du putter inn, og restene av frukten/grønnsaken legger seg som en mos rundt inne i en beholder som går litt på utsiden... Rett og slett et verktøy for å presse seg sin egen juice hjemme...
jordbær Skrevet 17. oktober 2004 #9 Skrevet 17. oktober 2004 Aha! Litt mer avansert enn juice-pressa mi, med andre ord
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå