Million Skrevet 23. februar 2016 #41 Skrevet 23. februar 2016 Hvor ofte man drikker alkohol kommer helt an på individuelle forhold, som alder, vennekrets og personlige vaner. Noen tar f.eks. seg et et glass vin eller to selv om de sitter alene hjemme, eller så fort de får besøk så kommer vinflasken frem. Det hadde jeg aldri funnet på å gjøre. Selv er jeg 48, og drikker ganske sjelden. Det er ikke så interessant lenger å drikke alkohol til stadighet. Dessuten blir jeg bare så himla lett fyllesyk, og det er ganske enkelt ikke verdt det. Vil anslå at jeg drikker alkohol ute kanskje to ganger i året, og så et par glass vin hos venninner kanskje et par-tre ganger i året i tillegg. Ikke mer enn det. Det er helt bevisst. Jeg sitter f.eks. aldri hjemme og drikker vin eller noe. Mannen tar seg noen øl kanskje, men jeg tar ikke etter han og gjør det samme fordet. I yngre dager, tjueårene og opptil kanskje 30, så drakk jeg vel mer eller mindre hver helg, med mindre jeg var syk og sengeliggende Fatter i dag ikke at jeg orket å drikke så tett, men...ja, man orker vel mer når man er ung.
Gjest Emera Skrevet 23. februar 2016 #43 Skrevet 23. februar 2016 Sjelden. Jeg har aldri vært full, faktisk. Jeg drakk et glass rødvin sist lørdag. Og et forrige lørdag. Det er et enormt alkoholforbruk for meg, sammenlignet med hva jeg pleier å drikke. Nå blir det nok en god stund til neste gang.
Gjest Keikolina Skrevet 23. februar 2016 #44 Skrevet 23. februar 2016 Drakk en brun lemon ice i stad og en en og en halv liter cola.
Gjest Citronella Skrevet 23. februar 2016 #45 Skrevet 23. februar 2016 Drikker 1-2 flasker vin i uken. Nyter vin til mat, det kan bli en cocktail noen ganger i måneden. Full har jeg aldri vært.
MapleSirup Skrevet 23. februar 2016 #46 Skrevet 23. februar 2016 Den 20.2.2016 at 22.40, bailey skrev: Drikker vel 1-2 ganger i måneden. Da tenker jeg både på å ta seg et glass til maten eller å gå ut/fest. Samme her. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #47 Skrevet 24. februar 2016 Drikker hver dag. Vann ja Anonymkode: 66914...e7b
FriCol Skrevet 24. februar 2016 #48 Skrevet 24. februar 2016 Er vel på fest 5-10 ganger i året, men jeg kan ta et glass vin hjemme på kvelden i blant.
Gjest Genevieve Skrevet 24. februar 2016 #49 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Er ikke noe glad i alkohol for å være ærlig, og er veldig ferdig med det å drikke seg drita hver helg så det blir sjelden. Men på konsert eller en fest med gode venner kan jeg drikke litt for festlighetenes skyld, en gang i mellom. Endret 24. februar 2016 av Genevieve
Gjest Jessica Skrevet 24. februar 2016 #50 Skrevet 24. februar 2016 Tar meg et glass vin når jeg føler for det. Om det er mandag eller lørdag har ingenting å si da jeg elsker vin . Fyll og fest er ikke noe for meg lenger, men 1-2 ganger i året er greit
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #51 Skrevet 24. februar 2016 Kanskje en gang annenhver måned. Noen ganger mer, spørs litt om det er noe spesielt som skjer.. Er 27 år. Begynte å drikke da jeg var rundt 15 år, og frem til jeg ble ferdig med å studere (i fjor) drakk jeg ganske ofte. Opp til hver helg. Men det dabbet av etterhvert. Nå er jeg bare blitt lei egentlig Anonymkode: 2fbc6...607
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #52 Skrevet 24. februar 2016 Aldri på fylla, hvis jeg skulle gått på fylla skulle det vært med hun jeg bor med eller en eller annen som er skapalkoholikere og som det går an å snakke bånn ærlig med. Har lyst til å drikke meg dritings! Anonymkode: b0898...6bd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #53 Skrevet 24. februar 2016 Jeg går på fest/byn/vors hver eller annenhver helg. Synes det er teit at folk automatisk skal se ned på meg og tenke sitt. Det er ikke slik at jeg drikker meg drita hver helg. Som regel drikker jeg enten 1 vinflaske på 5% eller 4 øl. Jeg går på fest for å være sosial. Jeg får mye mer ut av en fest på 5-10 timer enn et dyrt cafébesøk på 30 minutter. Fin måte å bli kjent med nye folk! Er 19år. Anonymkode: 96398...e42
bobler Skrevet 1. juli 2016 #54 Skrevet 1. juli 2016 2-3 ganger i uka kanskje. blir bare full kanskje annenhver uke.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #55 Skrevet 1. juli 2016 Den 19. februar 2016 at 11.35, AnonymBruker skrev: Nei, det er veldig unormalt i mine øyne, ser ned på mennesker som må ty til alkohol så ofte for å være ærlig. Det er virkelig ikke bra og er svært umodent mener jeg, dårlig trend blant en del grupper. Drikker omkring 5-7 ganger iløpet av året, da inkludert bare ett-2 glass. Anonymkode: 44fe2...29a Mennesker som må ty alkohol? Hva mener du med det? Hvorfor tror du de må "ty til alkohol?" Tror du ikke de fleste drikker det fordi de syns det er godt? Blir som å si at jeg ser ned på mennesker som må ty til sjokolade. Om du sier du ser ned på mennesker som må ty til alkohol for å ha det gøy, forstår jeg deg bedre. Syns likevel det ikke er en grunn for å se ned på folk. Jeg drikke kanskje et par ganger i året, i helt spesielle anledninger som bryllup eller lignende, og da skjedent mer enn et glass champagne eller et glass vin. Kun for at settingen "krever" det. Jeg liker ille smaken, og ville i alle fall aldri drukket meg full (igjen). Liker ikke å miste kontrollen. Men ser på ingen måte ned på de som tar seg noen glass vin hver helg og/eller en øl i solsteiken. Anonymkode: 0793e...f46 1
Gjest Citronella Skrevet 1. juli 2016 #56 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Drikker vin nesten hver eneste dag til mat. I hyggelige selskap blir det også Dry Martini og Gin Tonic. Og jeg tyr ikke til alkohol. For meg er god vin kultur og noe som hører med til lange og hyggelige middager. Vi spiser sent, gjerne kl 20-21. Endret 1. juli 2016 av Citronella OMG! hadde svart på denne før, men nå mer utfyllende
Fandenivoldsk Skrevet 1. juli 2016 #57 Skrevet 1. juli 2016 Er ute en eller to ganger i uka. 26 år og såpass umoden enda at jeg liker å feste
Gjest Tigress Skrevet 1. juli 2016 #58 Skrevet 1. juli 2016 Eg drikk mange gonger i veka, eg: ein halvliter eller eit glas vin går ned ganske ofte. Utruleg sjeldan eg drikk meir enn to glas vin eller to halvlitrar, det trur eg knapt er ein gong annankvar månad. I juni har eg drukke tre glas vin to kveldar, men eg kan ikkje hugse førre gong eg drakk så mykje!
OPIgirl Skrevet 2. juli 2016 #59 Skrevet 2. juli 2016 Den Friday, February 19, 2016 at 22.37, Fysikeren skrev: For studenter er det nok vanlig å drikke(fylla) hver helg, ja. Jeg drikker som i fylla ca. annenhver helg. Øl/vin til maten to ganger i uka ca. Lurer på vorfor studenter sutrer over dårlig råd jeg. Det er vel knapt noen som fester mer enn dem.
OPIgirl Skrevet 2. juli 2016 #60 Skrevet 2. juli 2016 Den Friday, July 01, 2016 at 4.14, Citronella skrev: Drikker vin nesten hver eneste dag til mat. I hyggelige selskap blir det også Dry Martini og Gin Tonic. Og jeg tyr ikke til alkohol. For meg er god vin kultur og noe som hører med til lange og hyggelige middager. Vi spiser sent, gjerne kl 20-21. Du tyr ikke til alkohol? Er det alkoholfri vin du drikker nesten hver dag ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå