Gå til innhold

Ringetone (les; låt) til android?

Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Å laste ned ringetoner til ios er såre enkelt via itunes. Til android derimot er det ikke like enkelt, eller?

Har lyst på en sang som ringelyd til mobilen (ikke sånn "morsom" ringetone - men en hel låt), men synes det er utrolig knotete å få til.

Noen som har en oppskrift?

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager selv med app på telefonen, hvor du kan lage ringetoner av mp3er du har lagt over selv. Ellers er appen Zedge gull for å finne meldings- og ringetoner! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo hvis du overfører den sangen du vil ha til telefonen (kobler den til din pc med kabel og vips!) så er det helt mulig å bruke hele låten som ringetone også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Og jo hvis du overfører den sangen du vil ha til telefonen (kobler den til din pc med kabel og vips!) så er det helt mulig å bruke hele låten som ringetone også. 

Men hvor finner jeg sanger? Tidligere mener jeg det var mye enklere? Nå finner jeg bare apper hvor feks folk synger selv.

Finnes det ikke mp3 lenger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zedge. Den appen har alt mulig. Men den er brukerbasert, så hvis du ikke finner en sang du leter etter er det fordi ingen andre har lagt den opp enda. Det kan jo du gjøre selv, men jeg har ikke satt meg inn i hvordan. 

Enkleste er å søke i den, jeg har funnet mange absurde sanger jeg liker der. 

Ellers er det å overføre dine egne mp3er, og bruke de slik de er, eller modifisere de med ringetone maker apper. Egentlig veldig enkelt det og :) Ellers har jeg aldri vert borti noe annet med Android. Ikke ringetoner i butikken, feks. Da jeg hadde iPoop var det umulig å ha egne ringetoner, så syntes Android var mye enklere med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker altså. Lastet ned zedge, og har valgt en ringetone. Er denne som ligger som standard på telefonen nå. Men har fått folka mine til å ringe meg her, og det er den samme ringetonen jeg hadde før som ringer 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sobril skrev:

Pokker altså. Lastet ned zedge, og har valgt en ringetone. Er denne som ligger som standard på telefonen nå. Men har fått folka mine til å ringe meg her, og det er den samme ringetonen jeg hadde før som ringer 😕

Da må du inn i menyen i telefonen selv og velge den der :) Fungerer helt fint på den jeg har nå. Har hatt fire andre Androids også, fungerte på alle sammen. Men jeg valgte den selv, i telefonmenyen. 

Håper det går seg til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå. Alle tonene jeg laster ned fra Zedge ligger i tonelisten på telefonen :) Burde gjøre det for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Sjekket nå. Alle tonene jeg laster ned fra Zedge ligger i tonelisten på telefonen :) Burde gjøre det for deg også. 

Den gjør det. Har valgt den, men funker ikke allikevel. Har LG G4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skru av og på telefonen. Kan hende en restart kan hjelpe. 

Opplevde at det var annen lydinnstilling på én person en gang. Men det var kun meldinger, og i en annen app... Så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har musikk lagt inn på telefonen din fra før, så er det bare å gå inn på innstillinger -> lyd og varsler -> scrolle ned til du finner ringetoner (trykk) - > legg til ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.2.2016 at 9.38, Sobril skrev:

Å laste ned ringetoner til ios er såre enkelt via itunes. Til android derimot er det ikke like enkelt, eller?

Har lyst på en sang som ringelyd til mobilen (ikke sånn "morsom" ringetone - men en hel låt), men synes det er utrolig knotete å få til.

Noen som har en oppskrift?

Takk 😊

Koble mobilen til pc'en og last ned sangen derfra

Anonymkode: 0f40a...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...