Gå til innhold

Tvangsdøpt Muhammed?

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ja, og hvis du fortsetter å nekte å gi barnet navn etter å ha blitt bøtlagt? Jeg garanterer at barnet blir tatt før det fyller 3 dersom du nekter å gi det navn.

Nei. Som jeg skrev, det får et registrert navn av staten, og så er det opp til foreldrene om Gutt Nilsen er et bra navn eller om de heller vil finne på et selv.

Anonymkode: 54bd5...5da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er selvsagt ikke tilfelle, som noen andre heldigvis har påpekt. Jeg har aldri hørt om denne myten engang, men jeg kjenner navneloven meget godt, og det her er naturligvis bare sprøyt. Jeg vet ikke om tankegangen er at man liksom automatisk skulle få det vanligste navnet i kommunen/fylket, for Mohammed har vært det mest populære guttenavnet i Oslo i noen år nå, men det er i så fall ikke annet enn en meget lite troverdig vandrehistorie.

Og nei, barnevernet går åpenbart ikke inn og tar over omsorgen for et barn utelukkende fordi foreldrene ikke gir barnet et fornavn. Jeg ville riktignok tro at en del av de som i årevis nekter å gi barnet sitt et navn ikke nødvendigvis er helt i vater på andre områder heller, og at en større andel av disse barna til slutt må hentes av barnevernet enn i befolkningen forøvrig, men det får være en annen diskusjon.

Anonymkode: 13e46...60e

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Egentlig ikke så skremmende, for nesten alle muslimske gutter blir oppkalt etter Profeten. Så de er ikke så mange som du skulle tro. Kanskje det en dag blir muslimsk flertall i Oslo, men det er mange år til. 

Anonymkode: 97ce0...466

Det er ikke "kanskje", det er en statistisk uungåelighet. Og det skjer i løpet av 10 år.

Anonymkode: a599a...2cf

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at islam er farlig eller noe. Islam er en fredelig religion og alt det der, selv om det finnes noen gærninger. Men det gjør det jo hos alle. Breivik var kristen for eks. Men grunnen til at jeg reagerer likevel er at ingen norske vil kalle ungen sin Muhammed. Det er veldig lite norsk, og systemet bør ikke være så firkantet. Men nå ser jeg at det kanskje bare er en myte, så da er tråden egentlig over. 

Vel, Lindmo fra tv showet bor i Oslo og hun var treg til å melde inn navnet på sin sønn. Da fikk hun brev fra det offentlige om at navn ikke var mottat. Samtidig fikk hun "forslag" til navn basert på populære navn i hennes bo område. Forslaget fra det off. Var Mohammad els. Ifølge henne selv.

Anonymkode: 49de2...25c

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "kanskje", det er en statistisk uungåelighet. Og det skjer i løpet av 10 år.

Anonymkode: a599a...2cf

Med flertall på 59 av ca 120 Oslo skoler for 2-3år siden sier det seg selv at når besteforeldregenerasjonen forsvinner så er påfyllet fremmedkulturellt. Og flertall. Det vil skje raskt. Også i omkringliggende områder som Skedsmo, Lørenskog, Drammen mm. All befolkningsøkning siden 1975 er innvandring og den akselererer.

Anonymkode: 49de2...25c

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke sant?

Jo, jeg kjenner et par som fikk denne beskjeden fra helsevesenet. 

Anonymkode: 38b60...74b

Skrevet

Mohammed,Bashiir, Ahmed,Aasiya,Afsa osv. Er svært populære navn i Midtøsten og Afrika.

Anonymkode: 14b1b...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...