Gå til innhold

Kan dere foreldre vennligst passe mer på villungene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag på butikken igjen var det et helvete. Det var to unger. En gutt og ei jente på ca 3-6 år. De løp rundt i i hele butikken. Rev ned på ting, hylte og maste på mamma, kjørte på meg med en liten vogn. Sto der og dyttet vogna på meg og lo. Dette gjorde de på noen andre også. Helvete jeg holdt på å klikke. Vet ikke om de hørte det men jeg sa kom dere tilbake til den gale mora dere og viste jeg ble sint. Da løp de fra meg til noen andre og plaget de. Vet dere hva mora gjorde? IKKE EN DRITT! Hun gikk der med en skrikende unge oppi handle vogna, ga faen i de to galne drittungene som løp rundt, og handlet. Latet som ingenting. Ropte til de av og til, kom hit. Denne mora var ung så det har vel noe å si. Ei ung jentunge som liksom skal være mor. Kan ikke en dritt.

Det var ei gammel dame som holdt på å falle på grunn av drittungene. Hun måtte ta å holde seg i en hylle for å ikke falle. Det var like før jeg gikk bort til denne late sure kjerringa med villungene. Men akkurat da kom det noen som jobbet på butikken og sa til henne at hun måtte passe på barna og ikke la de løpe rundt sånn. Da åpnet hun øynene og tok tak i de og dro de med seg. 

Når jeg var kommet i kassen og tok opp i posen så jeg ungene igjen som løp rundt, men så ikke det som skulle kalles mora. Jeg kom meg fort ut der i fra, før jeg fikk et hjerteinfarkt av sinne og før jeg sa noe veldig dumt til de. 

Kan dere late foreldrene som ikke vet hvordan dere skal ta dere av villungene deres vennligst holde de hjemme eller passe på de når dere tar de med ut blant andre folk? Ikke gjør sånn at andre må si i fra først! Dere må hatt vett nok i hodet til å ta dere av små barn når dere har valgt å fått barn. 

Nei dette gjelder ikke alle foreldre, dette gjelder kun de som ikke kan styre ungene sine og ikke gidder å bry seg. Finnes faen meg mange av de! Alltid noen sånne ute blant folk! La vanlige folk få gå ute og handle i fred, og respekter andre folk. Ikke minst de eldre!

Endret av Aye
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig! Ingenting er verre enn bråkete, løpende krapylpakk i butikken! Og jævla late drittforeldre som ikke gidder å snakke til drittunga sine engang! Ikke rart de blir uoppdragne når de får lov til alt. Grrrrr! 

• Liker 31
Skrevet

Jeg lurer egentlig på hvorfor du oppførte deg som en tosk helle enn som en voksen? Hva med å være litt "nabokjærring" i stedenfor å si til ungene at dette ikke er greit og at mamma er sliten, så nå må dere oppfører dere fint og hjelpe henne og på den måten bry deg heller enn å gnelle som ei sutre her inne? 

• Liker 17
Skrevet

Hater sånne foreldre. Gidder du ikke oppdra ungene så har du ingenting som forelder å gjøre. Det verste er vel at det er så jævlig mange av de ubrukelige folka rundt om forbi. 

Anonymkode: 0a941...fa2

• Liker 15
Skrevet
3 timer siden, Aye skrev:

I dag på butikken igjen var det et helvete. Det var to unger. En gutt og ei jente på ca 3-6 år. De løp rundt i i hele butikken. Rev ned på ting, hylte og maste på mamma, kjørte på meg med en liten vogn. Sto der og dyttet vogna på meg og lo. Dette gjorde de på noen andre også. Helvete jeg holdt på å klikke. Vet ikke om de hørte det men jeg sa kom dere tilbake til den gale mora dere og viste jeg ble sint. Da løp de fra meg til noen andre og plaget de. Vet dere hva mora gjorde? IKKE EN DRITT! Hun gikk der med en skrikende unge oppi handle vogna, ga faen i de to galne drittungene som løp rundt, og handlet. Latet som ingenting. Ropte til de av og til, kom hit. Denne mora var ung så det har vel noe å si. Ei ung jentunge som liksom skal være mor. Kan ikke en dritt.

Det var ei gammel dame som holdt på å falle på grunn av drittungene. Hun måtte ta å holde seg i en hylle for å ikke falle. Det var like før jeg gikk bort til denne late sure kjerringa med villungene. Men akkurat da kom det noen som jobbet på butikken og sa til henne at hun måtte passe på barna og ikke la de løpe rundt sånn. Da åpnet hun øynene og tok tak i de og dro de med seg. 

Når jeg var kommet i kassen og tok opp i posen så jeg ungene igjen som løp rundt, men så ikke det som skulle kalles mora. Jeg kom meg fort ut der i fra, før jeg fikk et hjerteinfarkt av sinne og før jeg sa noe veldig dumt til de. 

Kan dere late foreldrene som ikke vet hvordan dere skal ta dere av villungene deres vennligst holde de hjemme eller passe på de når dere tar de med ut blant andre folk? Ikke gjør sånn at andre må si i fra først! Dere må hatt vett nok i hodet til å ta dere av små barn når dere har valgt å fått barn. 

Nei dette gjelder ikke alle foreldre, dette gjelder kun de som ikke kan styre ungene sine og ikke gidder å bry seg. Finnes faen meg mange av de! Alltid noen sånne ute blant folk! La vanlige folk få gå ute og handle i fred, og respekter andre folk. Ikke minst de eldre!

Du skulle sagt ifra til betjeningen

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du skulle sagt ifra til betjeningen

Ja men heldigvis oppdaget noen som jobbet der det. De som måtte si i fra til mora, men så ikke ut som hun brydde seg.

Skrevet
9 minutter siden, Aye skrev:

Ja men heldigvis oppdaget noen som jobbet der det. De som måtte si i fra til mora, men så ikke ut som hun brydde seg.

Da burde betjeningen kastet dem utav butikken

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Aye skrev:

Meanwhile in Syria... 

Fatter ikke at man kan bruke så mye energi på la seg provosere over noen småunger på butikken jeg da, men nå har jeg andre ting å tenke på i hverdagen også ;) har forøvrig barn selv - og jeg er "ung" - jeg pleier å ta med barnet ut av butikken når han trasser, for å trasse, det gjør faktisk de fleste unger med behov for å vise at de kan være selvstendige. Du har nok vært sånn selv og en dag står du der selv med en skrikerunge under armen, hehe. Det går så fint så! Regner ikke med du var døden nær.

Anonymkode: 05d2e...417

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meanwhile in Syria... 

Fatter ikke at man kan bruke så mye energi på la seg provosere over noen småunger på butikken jeg da, men nå har jeg andre ting å tenke på i hverdagen også ;) har forøvrig barn selv - og jeg er "ung" - jeg pleier å ta med barnet ut av butikken når han trasser, for å trasse, det gjør faktisk de fleste unger med behov for å vise at de kan være selvstendige. Du har nok vært sånn selv og en dag står du der selv med en skrikerunge under armen, hehe. Det går så fint så! Regner ikke med du var døden nær.

Anonymkode: 05d2e...417

Ja alle barn kan bli skikkelig ville, men da er det foreldrenes oppgave å dra de ut av butikken. Sånn oppførsel godtar ingen. Kun de som ikke orker å oppdra barna sine. Jeg kommer aldri til å godta at mine barn holder på sånn. Da tar jeg de ut av butikken med en gang. Det måtte jeg gjøre en gang med nevøen min. Han begynte å skrike og legge seg ned på gulvet. Men han oppførte seg langt i fra sånn som de her galningene. Jeg var ikke døden nær nei, men den eldre dama holdt på å falle pga ungene (det jeg reagerte sterkest på) og hun kunnet skadet seg. De var jo spinnville og kjørte små handlevogner i folk. Mange som ristet på hodet av den mora. 

Skrevet

Skjønner ikke helt vitsen med å kritisere foreldrene her inne på KG, jeg da. For det er jo her alle de perfekte foreldrene er, som ikke har barn som skriker eller er uhøflige, som oppfører seg pent i butikker og ute blant folk. 

Så du må nok henge opp lapp på butikken din, Aye, for det er der foreldrene med uoppdragne unger er. 

Og hvis foreldrene ikke reagerer på at ungene hyler og løper og leker osv i butikkene så ser de sikkert ikke den lappen heller.

Anonymkode: dad00...459

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt vitsen med å kritisere foreldrene her inne på KG, jeg da. For det er jo her alle de perfekte foreldrene er, som ikke har barn som skriker eller er uhøflige, som oppfører seg pent i butikker og ute blant folk. 

Så du må nok henge opp lapp på butikken din, Aye, for det er der foreldrene med uoppdragne unger er. 

Og hvis foreldrene ikke reagerer på at ungene hyler og løper og leker osv i butikkene så ser de sikkert ikke den lappen heller.

Anonymkode: dad00...459

Å jo, finnes nok noen her inne også. 

Skrevet

Lol nei altså sånt sier jeg ifra om..

Anonymkode: 41fea...389

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
14 timer siden, Aye skrev:

Barn trenger å bli ledet slik at de vet hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg, Det er tydelig at det er det mangel på i denne situasjonen og tilsvarende situasjoner. Det er ikke barna det er noe gale med, det er foreldre som ikke leder. 

I stedet for å bli stresset av det kan du se på det litt humoristisk og tenke at mor får ris til egen rumpe. Le av det så blir din handlerunde mye kjekkere,

Det er også lov å si ifra, Fortell mor at det er plagsomt for dere andre som handler at ungene løper rundt, Kanskje det kan være med å endre mors tankegang, 

Skrevet

Husker noe lignende skjedde med meg da jeg var på en større matbutikk her om dagen. Spinnvill gutt som løp rundt med handlevogn og bestemte seg for å terrorisere meg. Han kjørte vogna flere ganger hardt inn i meg mens han lo. Jeg sa "slutt" 3 ganger til ham, men det respekterte han ikke. Fortsatte å dytte vogna inn mens han lo og foreldrene var ikke til stede. Til slutt tok jeg bare tak i vogna hans og dytta den inn i ungen slik at han ramla. Han ble liggende der en stund å hyle, men jeg husker den lettelsen når mora til slutt bar ungen ut av butikken. 

Anonymkode: 18f0e...a70

• Liker 15
Skrevet

Utrolig irriterende med småunger som oppfører seg som ville aper i butikken, men jeg kjenner jeg får litt sympati med moren også, som har å gjøre med småtrollene 24 timer i døgnet.

For alt hva du vet, TS, så kan det være at hun er helt alene med ungene; kanskje hun ikke får sove om nettene pga babyen, og hun kan kanskje ikke avbryte handleturen uten videre hvis det er tomt i kjøleskapet og hun ikke har noen andre til å passe ungene imens. (Kanskje hun ikke tør å la ungene være igjen i bilen nettopp fordi de er så ustyrlige.) For alt hva du vet kan den handleturen ha vært et langt større mareritt for henne enn deg.

Eller så kan du ha rett, kanskje moren er en dustekjerring som ikke gidder å sette grenser for ungene sine. Poenget mitt er at sånt kan man ikke vite, så man skal ikke dømme andre for hardt.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Anoia skrev:

Utrolig irriterende med småunger som oppfører seg som ville aper i butikken, men jeg kjenner jeg får litt sympati med moren også, som har å gjøre med småtrollene 24 timer i døgnet.

For alt hva du vet, TS, så kan det være at hun er helt alene med ungene; kanskje hun ikke får sove om nettene pga babyen, og hun kan kanskje ikke avbryte handleturen uten videre hvis det er tomt i kjøleskapet og hun ikke har noen andre til å passe ungene imens. (Kanskje hun ikke tør å la ungene være igjen i bilen nettopp fordi de er så ustyrlige.) For alt hva du vet kan den handleturen ha vært et langt større mareritt for henne enn deg.

Eller så kan du ha rett, kanskje moren er en dustekjerring som ikke gidder å sette grenser for ungene sine. Poenget mitt er at sånt kan man ikke vite, så man skal ikke dømme andre for hardt.

Å være alenemor er ingen unnskyldning for å la være å oppdra barna sine. Jeg kjenner til flere alenemødre som har stålkontroll på sine 2-3 barn og barna oppfører seg eksemplarisk. 

• Liker 15
Skrevet
2 timer siden, Anoia skrev:

Selv om hun er sliten så må hun kunne oppdra ungene sine. De som ikke er klar for det og ikke vet hvor tungt det er må ikke få barn. Alle vet at de kan bli alene forelder og noen velger det faktisk selv også, så å være sliten er ingen unnskyldning til å få monsterunger. 

Dessuten så det ut som denne mora ga faen i hvordan ungene oppførte seg. Så ut som hun ikke vet hva respekt til andre folk er og hva barneoppdragelse er. Men får skylde på at hun var så ung og hadde ikke bedre vett i hodet selv. 

Skrevet

Jeg havnet i en lignende situasjon i dag faktisk. 4 unger løp helt vilt rundt og skrek :bond: og de få gangene de stoppet opp så stoppet de opp sånn at andre ikke kunne komme seg frem. Vi andre som klarte å oppføre oss som folk i butikken hadde flere nesten ulykker fordi barna plutselig dukket opp rett foran vogna :bond:Det verste var at hverken moren til barna eller betjeningen brydde seg :bond: Synd at folk ikke gidder å oppdra barna sine lenger :klaske:

• Liker 5
Skrevet

Takk for et godt innlegg! 

Jeg har opplevd noe av det samme, bortsett at det var søsteren min sine barn, og det varte i to uker. 

#AldriMerFellesSommerferie

Anonymkode: 05c34...388

• Liker 6
Skrevet

Du er et vanskelig menneske er du ikke Aye? Som kun ser verden i dine farger og ikke evner ta innover deg at det ikke nødvendigvis er slik at du har fasiten og som må dra et vurgært språk når argumentene dine ikke lengre holder og ty til kallenavn på andre som du mener er mindre enn deg? Det er egentlig mer synd i deg på mange måter enn de du bruker energi på å fordømme.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...