Gå til innhold

Barn/ungdom og vinterferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør barna dine i vinterferien? Da snakker jeg om litt store barn som kan greie seg selv.

Får de bruke hele dagen til å sitte på internett, må de ut til venner, forventer de at foreldre tar de med på tur/reise, finner de på aktiviteter selv, ja hva gjør de?

Jeg kan tenke meg at våre to på 13 og 14 sier at de har hatt en kjedelig vinterferie. Vi er strenge med internett, selv i ferier, men døra har stått åpen og det er fritt frem for å besøke venner. De er også to som kan finne på ting sammen. Vi voksne har stort sett vært på jobb. 

Hva gjør dine barn når det er ferie? (jeg spør ikke de som har masse penger og muligheter til å ta fri og reise bort)

 

Anonymkode: a869a...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 og 14 år, jeg ville ikka hatt begrensninger på internettet i det hele tatt.

Anonymkode: ee049...2f9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12, 14 og 16 år. Har skrevet en liste til dem med oppgaver som må gjøres i løpet av dagen (hvis det er noe), ellers er de fri til å disponere tiden akkurat som de vil.

Anonymkode: d48b3...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett MÅ skrus av om natten ellers blir det bare kluss i døgnrytmer. En liten liste med oppgaver som gjøres før dere er hjemme fra jobb. Ellers fritt frem. De har jo ferie. En tulleferie uten like, men fremdeles en ferie.

Jeg har ikke barn, men for noen år siden når jeg og lillebror hadde ferier var internett påskrudd hele tiden og vi var våkne til kl 7 om morgenen hver dag... Derfor anbefaler jeg å skru det av om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noe avtaler med venner, en dag i slalombakken, en dag med på jobb og mye spilling!! (10 år)

Anonymkode: cf1df...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, augustmami skrev:

Internett MÅ skrus av om natten ellers blir det bare kluss i døgnrytmer. En liten liste med oppgaver som gjøres før dere er hjemme fra jobb. Ellers fritt frem. De har jo ferie. En tulleferie uten like, men fremdeles en ferie.

Jeg har ikke barn, men for noen år siden når jeg og lillebror hadde ferier var internett påskrudd hele tiden og vi var våkne til kl 7 om morgenen hver dag... Derfor anbefaler jeg å skru det av om natten. 

Ble du skadet av å ha dårlig døgnrytme i ei uke?

Anonymkode: 00cab...fd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må ha begrensninger på internett. Spesielt gjelder det gutten. Hvis han får sitte på internett ubegrenset så blir han sur og grinete. Han kommer bare løpende når det er mat. Han er en helt annen gutt hvis vi begrenser bruken. Internett er på om natta men ipaden blir inndratt (telefonen er sjelden ladet så det er ikke noe problem). Men hadde det vært meg så hadde jeg kontaktet venner og kommet meg ut litt. Jeg hadde prøvd å finne på litt selv for å ha en kjekk ferie. 

Å være våken til klokka sju om morgenen en hel uke er bare tull ja. Jenta her var på leir forrige helg og sa hun brukte hele skoleuka på å komme tilbake til normalen, selv om det ikke hadde blitt sååå seint på leiren. Hvor mye får man utav skolen da? Jeg synes synd på lærerne som får en haug med søvngjengere på skolen uka etter ferie.

Ts

Anonymkode: a869a...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble du skadet av å ha dårlig døgnrytme i ei uke?

Anonymkode: 00cab...fd5

Er du morsom? Skadet? Jeg ble en sur og gretten tenåring, skolestart ble veldig vanskelig. Konsentrasjon eksisterte ikke. Var trøtt hele skoledagen i dagesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er 12, 14 og 16 år. De får gjøre akkurat som de vil. De kommer til å bruke tiden på mye dataspill, men internettet deres slår seg av kl 23, så de kan ikke sitte hele natten. Utenom det så kommer de til å være med venner og andre diverse ting. Vanligvis tar vi oss en tur på hytten, men i år kan vi ikke pga at eldstemann skal opereres og han må ta det med ro i 10 dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 14 og 16. 

16- åringen jobber mesteparten av vinterferien  så han justerer seg etter det.

14-åringen gjør litt som han vil. 

De har jo ferie fra skolen så da trenger ikke reglene være så stramme.

men lar de ikke sove så altfor lenge på lørdag og søndag for at de ikke skal bli zombier på mandagsmorgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...