AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Skal til New York for første gang i sommer. Skal være der i 6 netter. Har lyst til å gjøre litt forskjellig- oppleve noen ulike neighboorhoods, se show på Broadway, sightseeing, spise uforglemmelig mat, shoppe osv. Tar i mot anbefalinger og tips 😊 Anonymkode: c042e...797
Serafina. Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Bruk bena så får du sett masse. Ta undergrunnen ned til Ground Zero og derfra kan du dra til Frihetsgudinnen hvis det frister, eller gå langs Vannet bort til Brooklyn Bridge og gå over den. Ta en dag i Williamsburg og Brooklyn, gå på baseballkamp, ta en tur i toppen er Empire State Building eller Rockefeller Center og se på utsikten og få et inntrykk av hvor stort Manhattan er. Fra Rockefeller er veien kort til eksklusive Fifth Avenue og Central Park, som er verdt et besøk. Dra på gospelsang i en kirke i Harlem og på en jazzklubb et stykke ned på Manhattan. I området fra Central Park og nedover et stykke er det skyskrapere, i SoHo og områdene der er det lavere bebyggelse, mer trær og planter før du kommer nederst til Wall Street-området hvor det er skyskrapere igjen. Gå oppover eller nedover Manhatten alt ettersom hvor du bor og få med deg mye. Herlig by! Det finnes flere tråder om NY her så jeg anbefaler deg å søke opp de for flere tips.
Anglofil Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 (endret) Hvis du liker shopping anbefaler jeg forøvrig en arrangert tur i Garment District. Selv var jeg på Garment District Diva Trek. Her får man lov til å være med inn i showrooms til både kjente og ukjente designere, og man får klær til en ekstremt billig penge. Jeg kjøpte veldig mye fint, og det er klær jeg har den dag i dag, 3 1/2 år etter. Damen som er ansvarlig for turene har jobbet i miljøet i mange år og har mange anekdoter og mye å by på. Utrolig artig og spennende. Man er gjerne på grupper på 5-10 stykker som går sammen, og da får man lov til å boltre seg der man måtte ønske. Man får også besøke lagrene til et par av de større kjedene, hvor man da kan gå rundt og rett og slett kose seg helt alene - uten mennesker og mas. F.eks kjøpte jeg en nydelig jakke som egentlig kostet 500 dollar, men som jeg fikk for 20. Her får spesielt de minst kjente designerne vist frem sitt design, og de er derfor ivrige med å lokke med gode tilbud. Noe jeg gjorde nytte av. Husk å ha med nok penger. Det er noe av det aller morsomste jeg gjorde i New York. I tillegg til at jeg også var på en slik cupcake-tur rundt i New York. Også artig, fikk smake mange gode cupcakes. Ikke bare er slike turer ganske artige, men man får da også se mye av byen når man trasker rundt. Mvh Yvonne Endret 20. februar 2016 av Yvonne
Hu i byen Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Hvis du finner noen nabolag du har ekstra lyst å se og lære mer om kan du jo sjekke ut Big Apple Greeter som er frivillige New Yorkere som elsker å vise frem byen sin, ofte finner man jo ut mye om Manhattan, og de store landemerkene der, men å traske rundt med en lokal ofte gull verdt, mange har bodd hele livet i byen og kan fortelle hvordan det har utviklet seg. Generelt synes jeg New York oppleves best til fots, selv om subway er greit og enkelt. Har man tid lønner det seg å gå. Kan også anbefale deg å gå high line park, prøv å gjør det så tidlig som mulig, for det pleier ofte å være mye folk der om sommeren. Skal du opp i et høyhus er Top of the Rock favoritten min, da har man Empire State Building med på utsikten, og det er jo noe spesielt å se landemerkene som "er" New York for mange. Man kan slå ihjel uhorvelig mye tid i Central Park, om sommeren pleier Good Morning America å ha gratis konserter på morgenen, med kjente artister, det har vært alt fra Jennifer Lopez, til Jason Derulo, men det er på morgenen altså - men her har man jo mulighet til å utnytte jetlag'en litt hvis man får det. Shopping - hva vil du shoppe? Det er et uendelig utvalg, men de fleste har ikke uendelig størrelse på lommeboka og USA er dyrt for tiden på grunn av dollarkursen. Man merker stor forskjell nå og da dollaren var nede i 5-6 kroner, da fikk man mye for pengene som nordmann. Så det kommer helt an på hva du vil handle, du finner de store flagship-butikkene på 5th avenue like nedenfor Central Park. Rundt Herald Square er det en del shopping, i tillegg har man jo Macys der. Ekslusiv shopping finner du rundt Madison avenue. I tillegg er jo Barney's og Bloomingdales også i det området. Brooklyn er kult, men det er jo kjempestort, så det finnes jo masse ukule nabolag der også, men jeg tviler på at du "går deg på" de for å si det slik, de nærmest Manhattan er trygge. Mat.. Ja. Du kan spise skikkelig skikkelig dårlig mat, og du kan spise skikkelig skikkelig bra mat Det finnes mat i alle prisklasser og av alle typer og kvaliteter, så her kan du jo bare velge og vrake egentlig. Er det noe spesielt du ser etter? Hva med pris, er det viktig? Er det noe du absolutt ikke liker? Du spør litt uspesifikt til at det er så lett å svare på det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå