Gå til innhold

Noen som har studert i Alta her? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har søkt på skoler i dag, og søkte blant annet på sosialt arbeid ved Norges arktiske universitet - Alta.
Er det noen her som har studert der? Jeg er helt ny og blank på studentlivet, og vet så lite. Jeg vet jeg ønsker å bli sosionom. Jeg har bodd i Oslo i 20 år, men er opprinnelig bygdejente. Så stillhet, ro og natur rundt meg et kjempepluss! Jeg har også hørt at det er et veldig hyggelig folk som bor der. Jeg setter pris på absolutt all informasjonen jeg kan få! Er foreleserne flinke? Er det dyrt å leie utenom studenthyblene? Ble dere ensomme? Deppa av mørketiden? Ble dere spist opp av mygg? :P

Som sagt, all informasjon blir mottatt med stor takknemlighet! :)

Anonymkode: 7a324...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke bodd i Alta, men kan love deg at du kommer til å bli enormt mye mer trøtt en va du vanligvis er om vinteren på grunn av mørketiden. Her er det bare å forberede seg godt. Det er ikke alle som blir deppa av mørketiden, men tror du vil oppleve å være litt mer trøtt en normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mångata skrev:

Jeg har ikke bodd i Alta, men kan love deg at du kommer til å bli enormt mye mer trøtt en va du vanligvis er om vinteren på grunn av mørketiden. Her er det bare å forberede seg godt. Det er ikke alle som blir deppa av mørketiden, men tror du vil oppleve å være litt mer trøtt en normalt.

Takk for svar! :) Da skal jeg hamstre D-vitaminer og kaffe! :P

Noen flere tips eller erfaringer? :)

TS

Anonymkode: 7a324...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trivdes veldig godt, har studert i Bergen, Kristiansand og Alta. Det positive er mindre klasser(ihvertfall på mine studier, 80 i Bergen mot 20 i Alta), derfor mer oppfølging av lærerne, lettere å bli kjent med folk osv. Priser på hybel kan jeg ingenting om..