Gå til innhold

Bare en helt ok bil...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri kjøpt bil før. Kan ikke en dritt om bilmerker etc. Hvor lav kmstand burde det være?  Hvor ny bil? Hvor mye må jeg betale? Kan hvem som helst få billån? 

Ønsker bare en bil som varer i endel år, trenger ikke elektrisk baklukelukking eller ryggekamera liksom. 

Hvilket merke og hvilken modell bør jeg gå etter? Må være god plass i bagasjerommet. Stasjonsvogn. Og helst lav pris! Jeg har ikke store muligheter til egenandel. Mellom 10 000-30 000 kr.  Hvor mye bør jeg tjene for å få lån på 150 000 kr? F.eks.

Hvordan klare å kjøpe bil da?..Huff 

Anonymkode: b1016...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Franke Ann

Billån er noe av det dummeste du kan skaffe deg. For det første er lånevilkårene elendige, og for det andre synker biler drastisk i verdi, så du vil få svært lite igjen den dagen du selger den videre. 

Kjøp deg heller en 10-20 år gammel Toyota. De er driftsikre, inneholder stort sett bare standard-deler (= billig å fikse) og motoren går så og si til evig tid (det er rusten som tar dem først). En slik bil kan du lett få for under 40.000, så slipper du hele lånet.

Forøvrig kan du google etter de mest driftsikre brukt-bilene. Men uansett vil du finne at Toyota stort sett figurerer på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan å ganske rimelige billån fra forhandler

Det som er viktig TS, er at du kjøper via en forhandler, ikke privat. Sjekk litt priser på finn.no, og prøvekjør bruktbil hos forhandler. Greit om den ikke har gått over 100.000 km, og er nylig EU godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71093031

Denne her, den har både blålys, sirener og dobbelt pedalsett. Hva mer kan du trenge? Hvis du er uheldig og krasjer har du radio klar (neppe nye nødnettet da). 

Mondeoen er kjempefin, den er tung og gir en god følelse for komfort. Den har også piggdekk så du slipper å stå midt i bakken som en gjøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let etter en Camry stasjonsvogn og prøv å finne en bil med lite rust - ta med en bilkyndig. Det er de beste dealene i 20000kr klassen for folk som ikke skrur selv.

Anonymkode: 10b8e...f1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. februar 2016 at 22.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri kjøpt bil før. Kan ikke en dritt om bilmerker etc. Hvor lav kmstand burde det være?  Hvor ny bil? Hvor mye må jeg betale? Kan hvem som helst få billån? 

Ønsker bare en bil som varer i endel år, trenger ikke elektrisk baklukelukking eller ryggekamera liksom. 

Hvilket merke og hvilken modell bør jeg gå etter? Må være god plass i bagasjerommet. Stasjonsvogn. Og helst lav pris! Jeg har ikke store muligheter til egenandel. Mellom 10 000-30 000 kr.  Hvor mye bør jeg tjene for å få lån på 150 000 kr? F.eks.

Hvordan klare å kjøpe bil da?..Huff 

Anonymkode: b1016...d30

Du bør se etter noe som er driftssikkert, feks. Mazda eller Toyota.

Km stand har ikke så veldig mye å si om bilen er tatt godt vare på. 

Alle kan få billån så sant du har økonomien i orden. 

Ta en kikk på disse eksemplene:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=71431154&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=71461446

Anonymkode: a027a...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Let etter en Camry stasjonsvogn og prøv å finne en bil med lite rust - ta med en bilkyndig. Det er de beste dealene i 20000kr klassen for folk som ikke skrur selv.

Anbefaler ikke Toyota Camry stv. Altfor stor bil for en førstegangskjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo smak og behag, men jeg har sjøl opplevd at en større bil gir større trygghet. Mer plass til venner, fritidsutstyr osv. Lettere å fikse småting selv siden det ikke er like trangt som i mange andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Corolla T Sport med 1.8 (2zz-ge) bensin og 189, 192 eller 215, 222, 225 hk?

Endret av Dodge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo smak og behag, men jeg har sjøl opplevd at en større bil gir større trygghet. Mer plass til venner, fritidsutstyr osv. Lettere å fikse småting selv siden det ikke er like trangt som i mange andre biler.

Dette er en førstegangskjøper...kjøper ikke en stor bil da. Dessuten så er det kanskje ikke så lurt å kjøpe en du må fikse på (men som du kan gjøre selv) når du aldri har hatt bil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis budsjettet er 10-30000kr får du ikke en krembil helt uten snarlig reparasjonsbehov. Og jeg er fortsatt overbevist om at en stor bil er bedre enn en liten en (hva er egtl argumentet ditt? - det har du ennå ikke sagt). I tillegg til overfornevnte fordeler så blir det mindre farlig med små bulk osv med biler med ordentlig støtfanger. Ikke rart at store Volvo, BMW og Mazda er veldig populære blant unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...