Gå til innhold

Slankeoperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt det?

lurer egentlig på hvordan du gikk frem hos legen? Bare buste du ut med det?

Anonymkode: ed85b...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke bare operasjon. Du må først gå forskjellige kurs og sånt. Ikke dermed sagt du får operasjon, Det er ikke så enkelt å få det med mindre du vil betale masse selv.

Skrevet

Skrev jeg at det var så enkelt????

jeg spørte om hvordan man gikk frem til legen med det..hvordan si det liksom. Ikke hvordan man får det, lol. Les før du kommenterer di høne 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg spørte om hvordan man gikk frem til legen med det..hvordan si det liksom. Ikke hvordan man får det, lol. Les før du kommenterer di høne 

Har du fått lite å spise i dag?

Anonymkode: a930c...2ed

• Liker 3
Skrevet

Si at du ønsker hjelp mot overvekten din.

Du må regne med å redegjøre for hva du har prøvd tidligere. Du må også regne med at legen muligens vil prøve ut andre slankemetoder først. Når alt annet er sjekket ut, så må du sjekkes for om du kan få slik operasjon. Så kan du og legen begynne å snakke om selve operasjonen.

Skrevet

Det er bare å si det rett ut at du ønsker henvisning til overvektsoperasjon. Og så tar vel gjerne legen en vurdering. Du behøver ikke å pakke det inn, legen har nok hørt det før og det er jo et legitimt spørsmål.

Vil forøvrig legge til at jeg tok gastric sleeve i juni 2015 og har aldri angret så mye på noe i hele mitt liv. Det er bedre å være feit og ha en hjerne som fungerer enn en ødelagt hjerne fordi man ikke får i seg verken nok mat eller væske. Og en kropp som ikke orker noe som helst, mindre enn da jeg var på mitt feiteste. Jeg sliter skikkelig på studiet fordi hukommelsen og konsentrasjonen er ødelagt. Og jeg klarer ikke å tenke. Føles som jeg har bomull i hjernen.

Anonymkode: 8e956...349

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å si det rett ut at du ønsker henvisning til overvektsoperasjon. Og så tar vel gjerne legen en vurdering. Du behøver ikke å pakke det inn, legen har nok hørt det før og det er jo et legitimt spørsmål.

Vil forøvrig legge til at jeg tok gastric sleeve i juni 2015 og har aldri angret så mye på noe i hele mitt liv. Det er bedre å være feit og ha en hjerne som fungerer enn en ødelagt hjerne fordi man ikke får i seg verken nok mat eller væske. Og en kropp som ikke orker noe som helst, mindre enn da jeg var på mitt feiteste. Jeg sliter skikkelig på studiet fordi hukommelsen og konsentrasjonen er ødelagt. Og jeg klarer ikke å tenke. Føles som jeg har bomull i hjernen.

Anonymkode: 8e956...349

Uff, hvorfor det? Hva skjedde etter operasjonen din?

Anonymkode: 3de6f...a09

Skrevet

Er det ikke så mange som 2 av 3 som sliter med bivirkninger etterpå?

Anonymkode: 6446d...dce

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg med svar på det du spør om,  helt til jeg så hvor frekt du svarer de som vil hjelpe deg. Sorry, du fortjener ikke hjelp.

• Liker 1
Skrevet

For noen svar du har fått over her da....

Ja du går til fastlegen din og sier du ønsker en henvisning til slankeoperasjon. Hvis fastlegen ønsker å prøve noe annet først, be han om henvisningen alikevel!

Når du ettehvert kommer inn til time på sykehuset vil du bli vurdert der, og på noen sykehus er det pålagt med ett såkalt startkurs i forkant. På dette kurset får du i tilegg til masse info om operasjon, også høre om andre slankemetoder som tilbys.

Etter dette tar du og kirurgen sammen en avgjørelse om du får operasjon eller ikke.

For å få dekket operasjonen, må du ha en BMI over 40 eller 35 og tilleggssykdommer.

Jeg tok en Gastric bypass i 2009 og har aldri angret ett sekund!! Gikk ned 65 kg, og ble normal for første gang i hele mitt liv. Fikk etterhvert ett normalt forhold til mat, og mye mer energi, fordi det var lettere å bevege seg.

Jeg anbefaler det virkelig, selv om det er mye jobb, så er det verdt det. og ressulatet kommer fort, så man kan glede seg over det, mens man gjør jobben med å ikke gå opp igjen:)

Anonymkode: 66a9e...e1c

Skrevet
Den 20.2.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev:

unnskyld meg så kvass du var da! jeg mente slettes ikke noe vondt med det svaret jeg! Jeg veit for jeg har vært igjennom det der selv. Jeg mente ikke at det var enkelt.. du må roe deg ned litt for det var absolutt ikke ment sånn fra min side. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...